آیفون برای دومین ماه متوالی پرفروش ترین گوشی هوشمند چین شد

به گزارش وبلاگ تور امنستان، برای دومین ماه متوالی، آیفون اپل پرفروش ترین گوشی هوشمند در کشور چین بوده است. بر اساس گزارش Counterpoint Research، آیفون 23.6 درصد از سهم فروش بزرگ ترین شرکت گوشی هوشمند دنیا را نسبت به ماه قبل که 22 درصد بود، به خود اختصاص داده است. پس از اپل ویوو با سهم 17.8 درصد تولیدکننده بعدی بوده است. این مؤسسه تحقیقاتی بر این باور است که صعود اپل به رتبه اول در چین به علت محبوبیت سری آیفون 13 است که ویژگی های عکاسی بهبودیافته، عمر باتری بیشتر و اقلام دیگر را تقریبا با قیمتی مشابه با سری آیفون 12 به کاربران ارائه می دهد.

آیفون برای دومین ماه متوالی پرفروش ترین گوشی هوشمند چین شد

ماه نوامبر بعلاوه شامل روز مجردها در چین بود که مشابه روز آدینه سیاه در کشورهای دیگر است. پلتفرم تجارت الکترونیک محبوب این کشور، JD.com، چندین مدل آیفون تازه و قدیمی را در لیست ده گوشی برتر فروش روزانه خود از روز 11 نوامبر (20 آبان ماه) قرار داد. وال استریت ژورنال با استناد به گزارش Counterpoint Research اشاره می نماید که رشد ماهانه اپل در چین از اکتبر تا نوامبر به 15.5 درصد رسیده است. اما این شرکت تحقیقاتی پیش بینی نموده که نمایش قدرتمند اپل در چین به زودی به سرانجام می رسد.

Ethan Qi، تحلیلگر Counterpoint می گوید انتظار می رود که فروش اپل در چین از دسامبر یا ژانویه کاهش یابد. به این علت که کاربران چینی گوشی های آیفون قدیمی خود را با آیفون های تازه عوض نمی نمایند. بعلاوه باید خاطر نشان کنیم که زمان تحویل سفارشات آیفون کاهش یافته و سفارش های مدل های پروی آیفون 13 از یک بازه زمانی 20 روزه در ماه نوامبر، اکنون در کمتر از یک هفته به دست شما می رسد. این بهبود در زمان ارسال حاکی از آن است که یا تعداد بیشتری از گوشی های آیفون در دسترس است و یا سفارشات کمتری برای این گوشی های هوشمند غول فناوری آمریکایی وجود دارد.

با وجود بهبود در دسترس بودن آیفون، چندین سایت تجارت الکترونیک در چین مصرف نمایندگان را به خرید بیش از دو آیفون برای بعضی از مدل های محبوب محدود می نمایند. بعلاوه یاری به اپل در چین، از جمله مسائل مداومی است که بر فراوری نماینده شماره یک سابق گوشی های هوشمند چینی یعنی هوآوی تأثیر گذاشته است. دولت ترامپ که به علت ارتباط با ح ک چ (حزب کمونیست چین) تهدیدی برای امنیت ملی در استان ها تلقی می گردد، این شرکت را در لیست نهادهای وزارت بازرگانی قرار داد که دسترسی هواوی به زنجیره تأمین ایالات متحده آمریکا از جمله تأمین نمایندگان برتر نظیر تأمین نماینده تراشه های حافظه Micron، تأمین نماینده نرم افزار گوگل، سازنده تراشه های کوالکام و بسیاری دیگر را ممنوع نمود.

این امر باعث شد هواوی سیستم عامل و زیست بوم HarmonyOS خود را توسعه دهد. زمانی که ایالات متحده آمریکا قوانین صادرات خود را تغییر داد تا کارخانه های فراوری تراشه خود را از ارسال تراشه ها به هواوی منع کند، این شرکت در کوشش برای یافتن قطعاتی بود که می توانست از آن ها در محصولات خود بهره ببرد. علاوه بر اپل شیائومی، اوپو و ویوو از جمله ذینفعان سقوط هواوی بودند. هواوی با وجود اینکه ایالات متحده آمریکا آن را تحریم نموده، به تازگی فروش نسخه تازه هواوی میت ایکس 2 تاشو Collectors Edition خود که از اینترنت 5G پشتیبانی می نماید را شروع نموده است.

سال گذشته آنر، شرکت زیرمجموعه سابق هوآوی به مبلغ 15 میلیارد دلار به کنسرسیومی فروخته شد که این شرکت را از همان محدودیت هایی که بر هواوی تأثیر می گذاشت، خارج کرد. آنر که نگران از دست دادن دسترسی به چیپست های لازم به علت ارتباط با هواوی بود، تصمیم به جدایی از شرکت مادر سابق خود گرفت که به آن اجازه می داد از تراشه اسنپدراگون 8 نسل یک کوالکام در اولین گوشی تاشو خود استفاده کند که ماه آینده با پشتیبانی از 5G رونمایی خواهد شد.

در حالی که اپل در دو ماه اول سه ماهه چهارم (اکتبر و نوامبر) در صنعت گوشی های هوشمند چینی پیشتاز بود، طبق گزارش Counterpoint Research، اوپو در سه ماهه سوم سال 2021 با در اختیار گرفتن 23 درصد از سهم بازار پیشتاز این رقابت ها بود و پس از آن اوپو با 20 درصد، آنر با 15 درصد و پس از آن شیائومی با 14 درصد، اپل 13 درصد، هواوی 8 درصد و ریلمی با 4 درصد قرار گرفتند.

سه ماهه چهارم سال 2021 هم به سرانجام رسید و آمار و ارقام مربوط به آن در اواخر ژانویه یا اوایل فوریه منتشر می گردد. باید دید در نهایت اپل توانسته سال 2021 برای سه ماه متوالی پیشرو در بازار گوشی های هوشمند چینی به سرانجام برساند یا پیش بینی Counterpoint مبنی بر کاهش یافتن عرضه به بازار آیفون در ماه های دسامبر و ژانویه درست از آب در می آید.

منبع: Phonearena

منبع: دیجیکالا مگ

به "آیفون برای دومین ماه متوالی پرفروش ترین گوشی هوشمند چین شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آیفون برای دومین ماه متوالی پرفروش ترین گوشی هوشمند چین شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید