اجرای موسیقی و هنر های آئینی خراسان در اکسپو 2021 دبی

به گزارش وبلاگ تور امنستان، مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی خراسان رضوی گفت: گروه هنری شمس خواف در اکسپو 2021 دبی موسیقی و هنر های آئینی خراسان را به نمایش گذاشت.

اجرای موسیقی و هنر های آئینی خراسان در اکسپو 2021 دبی

وبلاگ تور امنستان مشهد - سیدجواد موسوی گفت: یکی از طولانی ترین و جالب توجه ترین نمایشگاه هایی که در طول سال برگزار گردیده و در آن دستاورد هایی در حوزه های صنعت، فناوری، گردشگری و تجاری به نمایش گذاشته می گردد، نمایشگاه اکسپو 2021 دبی است.

به گفته او گروه هنری شمس با حضور در این نمایشگاه بخشی از فرهنگ و هنر خراسان از جمله دو تار نوازی، نوع پوشش و هنر های آئینی را به مردم جهان معرفی کرد.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی خراسان رضوی گفت: افراد این گروه از اعضاء انجمن میراث فرهنگی شهرستان هستند که در حفظ، حراست و ترویج میراث فرهنگی و هنر خراسان نقش موثری دارند.

این گروه علاوه بر اجرای موسیقی و هنر های آئینی با توزیع برشور های دوزبانه بین بازدیدکنندگان نمایشگاه، جاذبه های تاریخی و گردشگری خواف را معرفی کردند.

شهرستان خواف 105 اثر، محوطه و تپه تاریخی، طبیعی و میراث ناملموس ثبت شده در لیست آثار ملی دارد هم چنین این شهرستان دارای 35 جاذبه گردشگری و 16 تأسیسات گردشگری است.

نمایشگاه اکسپو دبی قرار بود در سال 2020 میلادی برگزار گردد که با توجه به پاندمی کرونا با یک سال تاخیر برگزار گردید.

/س.ع

وبلاگ تور امنستان خراسان رضوی مشهد

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

به "اجرای موسیقی و هنر های آئینی خراسان در اکسپو 2021 دبی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اجرای موسیقی و هنر های آئینی خراسان در اکسپو 2021 دبی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید