اطلاعات واکسیناسیون مردم در اختیار نهاد های خارجی قرار نمی گیرد

به گزارش وبلاگ تور امنستان، مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت بهداشت، با توجه به اظهارات پراکنده در رابطه با انواع واکسن مورد استفاده علیه بیماری کووید 19 در کشور، اطلاعیه ای صادر کرد.

اطلاعات واکسیناسیون مردم در اختیار نهاد های خارجی قرار نمی گیرد

به گزارش گروه اجتماعی وبلاگ تور امنستان، به نقل از مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت بهداشت، با توجه به اظهارات پراکنده در رابطه با انواع واکسن مورد استفاده علیه بیماری کووید 19 در کشور، اطلاعیه ای صادر کرد.

در این اطلاعیه آمده است: تمامی تصمیمات، قرارداد ها و آغاز واکسیناسیون در گروه های هدف بعد از آنالیز شواهد علمی در کمیته های تخصصی وزارت بهداشت و صرفاً پس از تأیید مجوز مصرف اضطراری واکسن از سوی سازمان غذا و دارو صورت می گیرد.

بر همین اساس، ورود هر واکسنی به زنجیره واکسیناسیون کشور منوط به طی مراحل و اخذ مجوز های لازم از سوی وزارت بهداشت است و در حال حاضر هم به جز موارد مصرفی فعلی در زنجیره واکسیناسیون، واکسن دیگری وارد کشور نشده است.

در این اطلاعیه آمده است: از تمامی هم وطنان که مطابق گروه های سنی اعلامی، مشمول دریافت واکسن هستند، درخواست می گردد برای حفظ سلامت خود و جلوگیری از ایجاد موج نو بیماری، در سریع ترین زمان نسبت به تزریق واکسن اقدام نمایند و واکسیناسیون خود را به هیچ اسم به تأخیر نیاندازند.

اتخاذ تصمیمات مربوط به واکسیناسیون گروه های جمعیتی در ایران صرفاً بر اساس نظرات تخصصی کمیته های علمی وزارت بهداشت صورت می گیرد و مبتنی بر تصمیم و دخالت هیچ ارگان و نهاد خارجی نیست. پایش مستمر شرایط ایمنی و عوارض واکسن ها صرفاً برای تأمین و تضمین سلامت مردم صورت می گیرد و به هیچ اسم اطلاعاتی در این زمینه در اختیار نهاد های خارجی قرار نگرفته و نخواهد گرفت.

در اطلاعیه مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت بهداشت آمده است: منبع انتشار اخبار مرتبط با واکسیناسیون در کشور هم صرفاً به وسیله رسانه رسمی وزارت بهداشت است و مصاحبه افراد خارج از این رسانه به معنی تأیید یک خبر فاقد شواهد نخواهد بود.

منبع: خبرگزاری دانشجو

به "اطلاعات واکسیناسیون مردم در اختیار نهاد های خارجی قرار نمی گیرد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اطلاعات واکسیناسیون مردم در اختیار نهاد های خارجی قرار نمی گیرد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید