اعتراض هزاران نفر در سراسر اسپانیا به خشونت جنسیتی

به گزارش وبلاگ تور امنستان، هزاران نفر از شهروندان اسپانیا در شماری از شهرها مانند مادرید، بارسلونا، پامپلونا، گرانادا و تولدو، شامگاه جمعه گرد هم آمدند تا خشونت جنسیتی در این کشور را محکوم کرده و تاسف خود از قتل های اخیر کودک اهل تنریفه از طریق پدرش و جوان 17 ساله اهل سِویل به دست همسر سابقش را ابراز کنند.

اعتراض هزاران نفر در سراسر اسپانیا به خشونت جنسیتی

به نقل از نشریه ال کنفیدنسیال، واقعه قتل آنا دختر خردسال اهل تنریفه و خواهرش اولیویا که از حدود یک ماه پیش ناپدید شدند، خون مردم اسپانیا را به جوش آورده و آنها با شعارهای عدالت مردسالارانه کافی است، وزارت برابری کجاست، ما همه اینجا نیستیم، اولیویا و آنا از ما کم شده اند تجمع کرده و فریاد اعتراض سر دادند.

شهروندان اسپانیایی از گروه های سنی مختلف با شمع و پلاکارد نوشته هایی در محکوم کردن خشونت جنسیتی در این کشور گرد هم آمدند.

مارتا کاررامینیانا، از اعضای جنبش فمنیستی مادرید به خبرگزاری افه گفت: متجاوزان نه دیوانه هستند و نه بیمارو آن ها زن ستیزند.

مسئله یافتن جسد بی جان دختر بچه اسپانیایی به اندازه ای ناراحت کننده بود که پدرو سانچز نخست وزیر اسپانیا هم ضمن ابراز همدردی با خانواده و مادر این بچه ها، این جنایت را به شدت وحشیانه خواند.

از مصادیق قتل های خانوادگی، قتل فرزند از طریق پدر برای انتقام از مادر است که به عقیده کارشناسان و روانشناسان اسپانیایی در اصطلاح خشونت جایگزین نامیده می شود.

بر اساس آمار منتشر شده در شبکه تلویزیونی اسپانیا (rtve) از سال 2013 با احتساب سه مورد قتل نو در سال جاری میلادی (2021)، 41 کودک از طریق پدرانشان برای انتقام از مادرها در این کشور جان خود را از دست داده اند. در اسپانیا، ماه می گذشته (اردیبهشت- خرداد) به دلیل قربانی شدن هفت زن و یک کودک، به نام ماه سیاه توصیف می شود.

همچنین از آغاز سال جاری میلادی تا کنون، 19 زن به دست همسر و یا همسر سابق خود در اسپانیا به قتل رسیده اند؛ آمار تکان دهنده ای که مجموع قتل های ناشی از خشونت های جنسیتی در اسپانیا از سال 2003 میلادی را به یکهزار و 97 نفر افزایش داده و نگرانی مقام های این کشور را به همراه داشته است.

به نوشته نشریه ال موندو، بر اساس ارزیابی های اجرا شده از سوی سیستم جامع نظارت بر موارد خشونت جنسیتی در اسپانیا، شاخص هایی وجود دارد که نشان می دهد، خشونت از طریق متجاوز علیه قربانی می تواند سایر نزدیکان به ویژه بچه ها تحت مراقبت وی را هم در بر بگیرد. به این ترتیب طبق آمار ارائه شده از سوی این نهاد، در حال حاضر 471 خردسال در اسپانیا در معرض خطر قربانی شدن از طریق والدین خود قرار دارند. از این تعداد 415 نفر در شرایط خطر ماز طریق، 55 نفر در معرض خطر بالا و یک کودک با خطر شدید روبرو است.

در اسپانیا، خشونت جنسیتی یکی از اصلی ترین نگرانی های حقوق بشری است. قوانین نو برای سازمان های بهزیستی و پلیس اسپانیا قدرت بیشتری در نظر گرفته تا از رفتار خشونت آمیز مرد پیش از خطرآفرینی جلوگیری کنند. اگر چه اقدامات قانونی مهمی به منظور ریشه کن کردن این جنایت در این کشور اروپایی اجرا شده که از منظر عفو بین الملل گام های مثبت و سازنده ای ارزیابی می شوند اما در مرحله اجرا و توسعه همچنان ناکافی به نظر می رسند.، ایرنا

منبع: ایران آنلاین

به "اعتراض هزاران نفر در سراسر اسپانیا به خشونت جنسیتی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اعتراض هزاران نفر در سراسر اسپانیا به خشونت جنسیتی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید