امکان آلوده شدن 5 تا 8 نفر به کرونا در فضاهای بسته وجود دارد

به گزارش وبلاگ تور امنستان، خبرنگاران/گیلان سخنگوی علوم پزشکی گیلان، با اشاره به ضرورت تزریق واکسن به کارمندان جهت حضور در محل کار، گفت: در فضاهای بسته یک فرد آلوده به گونه دلتا که گونه غالب ویروس در کشور ماست می تواند پنج تا هست نفر را آلوده کند.

امکان آلوده شدن 5 تا 8 نفر به کرونا در فضاهای بسته وجود دارد

دکتر فردین مهرابیان در گفت وگو با وبلاگ تور امنستان، با بیان اینکه بیماری کرونا به شدت مسری است، اظهار کرد: فضاهای بسته می تواند باعث انتقال ویروس و ابتلای فرد به بیماری گردد.

وی با اشاره به سرایت شدید گونه دلتا، اضافه کرد: در فضاهای بسته یک فرد آلوده به گونه دلتا که گونه غالب ویروس در کشور ماست می تواند پنج تا هشت نفر را آلوده کند.

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی گیلان، با اشاره به ضرورت تزریق واکسن به کارمندان جهت حضور در محل کار، اعلام نمود: کارمندان غالبا در محیط های بسته کار می نمایند و با آغاز فصل سرما انتقال انتقال ویروس در محیط های بسته بیشتر خواهد شد و لذا اگر فرد واکسن نزده باشد و یا ناقل بدون علامت باشد، به راحتی می تواند بیماری را به همکاران یا مراجعان منتقل کند.

مهرابیان، با بیان اینکه امکان افزایش سرایت از افراد بیمار غیر واکسینه وجود دارد، گفت: لازم است که کارمندان اقدام به تزریق واکسن نمایند تا سلامت و خانواده و جامعه را به خطر نیاندازند.

وی از واکسیناسیون 86 درصدی نوبت اول و 44.8 درصدی نوبت دوم جمعیت بالای 12 سال استان گیلان اطلاع داد و بیان نمود: 90 درصد دانش آموزان گیلانی نیز نوبت اول واکسن خود را دریافت کردند.

سخنگوی علوم پزشکی گیلان، با اشاره به بستری شدن 82 بیمار نو کرونا طی شباه روز گذشته، یادآور شد: تعداد کل بیماران کرونایی بستری در گیلان 379 نفر بوده که 58 نفر بدحال هستند.

منبع: خبرگزاری ایسنا

به "امکان آلوده شدن 5 تا 8 نفر به کرونا در فضاهای بسته وجود دارد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "امکان آلوده شدن 5 تا 8 نفر به کرونا در فضاهای بسته وجود دارد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید