تدوین سند آمایش آموزش عالی مهارتی در کشور برای اولین بار

به گزارش وبلاگ تور امنستان، تهران (پانا) - رئیس دانشگاه جامع علمی کاربردی اعلام نمود که سند آمایش آموزش عالی مهارتی برای اولین بار در کشور تدوین شد و بزودی رونمایی خواهد شد.

تدوین سند آمایش آموزش عالی مهارتی در کشور برای اولین بار

به گزارش دانشگاه جامع علمی کاربردی، محمدحسین امید گفت: برنامه راهبردی دوم این دانشگاه به تصویب هیات رئیسه رسیده است و از سال 1400 تا سال 1404 ادامه دارد.

وی با بیان اینکه سند آمایش آموزش عالی مهارتی برای اولین بار در کشور تدوین شد و بزودی رونمایی خواهد شد گفت: از سوی همه استان ها برنامه پنج ساله درباره سند ارائه شده است.

رئیس دانشگاه جامع علمی کاربردی اظهارداشت: در برنامه دوم دانشگاه جامع علمی کاربردی بحث ارتقای کیفیت، ارتقای سطح مدرسان، ساماندهی ستادهای استانی دانشگاه و چابک سازی فرایندهای دانشگاه در اولویت قرار گرفته و بعلاوه بودجه های دانشگاه براساس برنامه راهبردی تدوین خواهد شد و مبنای این حرکت خواهد بود.

وی بعلاوه از آماده شدن اولین دانشنامه مهارتی کشور که تدوین آن از سه سال قبل آغاز شده بود خبرداد و اضافه کرد: رونمایی اولیه آن اجرا شده و رونمایی اصلی آن به همراه سند آمایش طی 2 هفته آینده انجام خواهد شد. بعد از چند سال کوشش مقدمات اعزام اولین دانشجوی دانشگاه جامع علمی کاربردی برای کارورزی دوره های مهارتی به یکی از دانشگاه های آلمان اجرا شده که البته این اقدام به علت کرونا با تعویق روبرو شد.

رئیس دانشگاه جامع علمی کاربردی اعلام کرد: از شنبه 15 آبان ماه سالجاری تمام کلاس های این دانشگاه به صورت 100درصد حضوری برگزار می گردد.

وی با اشاره به فعالیت حدود 600 مرکز آموزش علمی کاربردی با 220هزار دانشجو گفت: این دانشگاه در 5 هزار و 100 کدرشته محل از مهرماه سالجاری دانشجو پذیرفته است و 273 کدرشته محل که در سطح کشور متقاضی کمتری داشته ایم حذف شدند و سال جاری نیز 800 کد رشته محل نو داشتیم.

امید اظهار کرد: فضای مجازی گرچه یک سختی داشت و دانشجویان را از برنامه های عملی محروم کرد اما یک مزیت داشت که زیرساخت های فناوری در کشور فراهم شد. کلاس های مجازی را به صورت محدود در حوزه درس های نظری و عمومی ادامه خواهیم داد.

منبع: خبرگزاری پانا

به "تدوین سند آمایش آموزش عالی مهارتی در کشور برای اولین بار" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تدوین سند آمایش آموزش عالی مهارتی در کشور برای اولین بار"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید