تصاویری نفس گیر از مرتفع ترین ساختمان های دنیا

به گزارش وبلاگ تور امنستان، در حال حاضر، عرشه بسیاری از ساختمان های بلندمرتبه مانند مرکز تجارت جهانی یک برای تماشای چشم انداز شهر از ارتفاع پذیرای عموم مردم و گردشگران است.

تصاویری نفس گیر از مرتفع ترین ساختمان های دنیا

مرکز تجارت جهانی یک، نیویورک، آمریکا

این تصویر، نمایی از منطقه منهتن شهر نیویورک در روز گشایش عمومی رصدخانه مرکز تجارت جهانی یک است. این برج در محل پیشین برج های دوقلو ساخته شده است. ارتفاع واقعی برج 541.32 متر بوده و رصدخانه در ارتفاع 343.2 متری قرار گرفته است. انتظار می رود تا این رصدخانه در آینده نزدیک به یکی از جاذبه های برتر جهانگردی منهتن تبدیل گردد.

برج خلیفه، دبی، امارات متحده عربی

برج خلیفه، آسمان خراشی به ارتفاع 828 متر است که در شهر دبی قرار داشته و در حال حاضر، بلندترین سازه ساخته شده به دست انسان روی زمین به شمار می رود. در عکس دوم نمایی از شهر دبی از فراز برج خلیفه در قاب جای گرفته است.

برج شانگهای، چین

برج شانگهای با 121 طبقه و 556.7 متر ارتفاع، بلندترین ساختمان کشور چین و دومین ساختمان بلند جهان پس از برج خلیفه است. علاوه بر این، این برج با پشت سر گذاشتن ساختمان 101 طبقه تایپه، مرکز تایوان، جایگاه بلندترین برج آسیا را کسب نموده است.

توکیو اسکای تری، ژاپن

توکیو اسکای تری با ارتفاع 634 متر بزرگ ترین برج مخابراتی جهان در توکیو است. در تصویر دوم نمایی از شهر توکیو از بالای این برج فلزی مشاهده می گردد.

برج سی ان، تورنتو، کانادا

ارتفاع این برج 553.3 بوده و دومین برج بلند جهان است. این برج یکی از جاذبه های شهر تورنتو به شمار می رود و سالانه حدود دو میلیون جهانگرد از آن بازدید می نمایند. تصویر دوم نمایی از شهر تورنتو است که در شب از بالای این برج ثبت شده است.

برج ابراج البیت، مکه، عربستان صعودی

ابراج البیت نام برج و هتلی به ارتفاع 601 متر در مجاورت مسجدالحرام است. ساعت برج نیز که به برج ساعت هتل سلطنتی مکه معروفیت دارد، با قطر 43 متر بزرگ ترین ساعت جهان است.

ساختمان امپایر استیت، نیویورک، آمریکا

این برج 102 طبقه در محله منهتن شهر نیویورک قرار گرفته است و یکی از نمادهای نیویورک محسوب می گردد.

برج مروارید خاور، شانگهای، چین

این برج در کنار رودخانه هوانگپو شهر شانگهای قرار داشته و مجموعه هایی مانند رستوران گردان، هتل فضایی، کانال های رادیویی و تلویزیونی را در بر می گیرد.

مرکز جان هنکاک، شیکاگو، آمریکا

این ساختمان نیز با ارتفاع 457 متر یکی از بلندترین ساختمان های جهان و جاذبه های شهر نیویورک به شمار می رود. در تصویر دوم نمایی از شهر شیکاگو در سرمای زمستان از بالای این برج نمایان است.

برج اوستانکینو، مسکو، روسیه

ارتفاع این برج مخابراتی در کشور به همراه آنتن 540 متر است و تنها بنای مرتفع نامتکی در اروپا به شمار می رود.

برج میلاد، تهران، ایران

برج میلاد با ارتفاع 435 متر در شهر تهران قرار گرفته است و یکی از نمادهای مرکز ایران محسوب می گردد. علاوه براین، برج میلاد دارای کاربری چند منظوره بوده و دارای رتبه های ششمین برج بلند مخابراتی و نوزدهمین سازه نامتکی جهان است.

برج الحمرا، شهر کویت، کویت

ارتفاع بلندترین نقطه این برج به 414 متر می رسد و یکی از بلندترین ساختمان های جهان به شمار می رود.

برج های پتروناس، کوالالامپور، مالزی

این برج ها به صورت دوقلو بوده و در شهر کوالالامپور کشور مالزی قرار دارند. ارتفاع هر دو برج با احتساب آنتنی که در نوک آن ها قرار داد به 452 متر می رسد.

منبع: کجارو / allday.com

به "تصاویری نفس گیر از مرتفع ترین ساختمان های دنیا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تصاویری نفس گیر از مرتفع ترین ساختمان های دنیا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید