ساخت متفاوت ترین باغ تفریحی مرکز به نیمه رسید

به گزارش وبلاگ تور امنستان، 50 درصد از پروژه باغ گلاریس منطقه 5، متفاوت ترین باغ تفریحی مرکز، آماده شده است.

ساخت متفاوت ترین باغ تفریحی مرکز به نیمه رسید

به گزارش وبلاگ تور امنستان، معاون فنی و عمرانی شهردار منطقه 5 روند پیشرفت پروژه باغ گلاریس را تشریح کرد. حامد مقدسی گفت: این پروژه یکی از پروژه های بزرگ و فاخر منطقه 5 است که با نظارت ویژه، مراحل بهره برداری از آن طی می گردد.

او از پیشرفت 50 درصدی باغ گلاریس اطلاع داد و اضافه کرد: مساحت کل این باغ 9 هزار مترمربع است که در محله باغ فیض ناحیه 3 منطقه 5 در خیابان طالبی، کوچه باغ ملی سوم جانمایی شده است.

معاون فنی و عمرانی شهردار منطقه 5 درباره اهمیت جهانگردی این باغ گفت: عملیات ساخت باغ ایرانی گلاریس، به عنوان متفاوت ترین باغ ایرانی مرکز، با جذب سرمایه گذار داخلی و خارجی شروع شده است تا باغی متفاوت با نمادهای مختلف جذب جهانگرد که می تواند قابلیت های جهانگردی غرب تهران را افزایش دهد در دسترس شهروندان قرار گیرد.

مقدسی درباره ویژگی های این باغ گفت: از ویژگی های فضای باغ گلاریس این است که باشیب 4 درصد از شمال به جنوب، دارای 2 دسترسی از شمال غربی و جنوب شرقی است و دسترسی شمال غربی از کوچه باغ ملی سوم و دسترسی جنوب شرقی از کوچه نائینی است. ساخت مزرعه حیوات، کتابخانه روباز، گلخانه محلی، باغ درختان میوه و شربت خانه از بخش های ویژه پروژه باغ گلاریس است که فضایی منحصربه فرد برای سرگرمی شهروندان مرکز فراهم خواهد نمود.

او ادامه داد: این پروژه با زمان تقریبی 12 ماه و 5 میلیارد تومان بودجه شروع شده است و تا به امروز نیمی از عملیات ساخت آن به انتها رسیده است.

مقدسی به طراحی این باغ با استفاده از عناصر طبیعی اشاره نمود و گفت: ساخت این باغ طوری طراحی شده است که ساختار طبیعی باغ حفظ گردد. درختان عمدتاً درختان میوه همانند توت، گیلاس و سیب هستند. کاشی های آبی، آجرهای سنتی ایرانی، خشت و گل و دیگر عناصر معماری ایرانی و اسلامی به عنوان مصالح اصلی این باغ در نظر گرفته شده است. نکته مهم دیگر این است که اندازه سازه ها به شدت محدود است و کوشش شده تا شهروندان مستقیم با عناصر طبیعت ارتباط برقرار نمایند.

معاون شهردار منطقه5 درباره اقدامات اجرا شده در باغ گلاریس گفت: خاک برداری، هم سطح سازی، نصب جدول، نصب کف پوش آجری، دیوارکشی، اجرای فونداسیون سرویس بهداشتی، خرید و نصب پایه چراغ و نیمکت، غلاف گذاری برای لوله آب و گاز و اجرای فضای ورودی و پارکینگ از جمله اقداماتی است که در مدت اخیر برای ساخت هر چه بهتر و زودتر باغ گلاریس اجرا شده است.

طراحی باغ گلاریس

منبع: همشهری آنلاین

به "ساخت متفاوت ترین باغ تفریحی مرکز به نیمه رسید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ساخت متفاوت ترین باغ تفریحی مرکز به نیمه رسید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید