مهمترین چالش دانشگاه تهران در سال نو ، احتیاج به یارانه 200 میلیارد تومان در تغذیه دانشجویی!

به گزارش وبلاگ تور امنستان، معاون دانشجویی دانشگاه تهران مهمترین چالش این دانشگاه در سال نو را مسائل تغذیه و تامین بودجه آن مطرح کرد.

مهمترین چالش دانشگاه تهران در سال نو ، احتیاج به یارانه 200 میلیارد تومان در تغذیه دانشجویی!

وجهی، معاون دانشجویی دانشگاه تهران در مصاحبه با خبرنگار دانشگاه وبلاگ تور امنستان، با اشاره به مهمترین چالش صنفی و رفاهی دانشجویان دانشگاه تهران در سال نو گفت: مهمترین چالشی که در سال نو با آن روبرو خواهیم بود، یارانه غذای دانشجویان است که اگر قیمت ها در سال نو افزایش معناداری داشته باشد و اگر در بودجه نباشد و کرونا برطرف گردد هزینه غذای سرسام آور است و باید فکر جدی در این خصوص صورت بگیرد.

وی اضافه نمود: حداقل پیش بینی ما این است که اگر تورم نباشد یا کاهشی گردد حداقل هزینه غذای دانشجویی در دانشگاه تهران 150 میلیارد تومان و اگر تورم باشد تا 200 میلیارد تومان بودجه و یارانه احتیاج دارد به شرطی که به قبل از کرونا برگردیم.

معاون دانشجویی دانشگاه تهران اضافه نمود: این مشکل نه تنها دانشگاه تهران بلکه در دانشگاه های کشور خواهد بود که پیش بینی از توان دانشگاه خارج است و باید بودجه آن تامین گردد، تامین این بودجه باید به وسیله وزارت علوم باشد. اگر قرار باشد دانشگاه ها به حالت عادی قبل از کرونا بازگردد باید این هزینه ها تامین گردد.

وجهی اعلام نمود: در سال نو چالش دانشگاه ها بیشتر می گردد چرا که وزارت علوم اعلام نموده که دانشجویان سنواتی یک ترم می توانند حذف نمایند، اما در این تصمیم تعیین نشده که اضافه شدن سنوات آیا یارانه غذا به دانشجو تعلق می گیرد یا خیر؟، اگر یارانه غذا تعلق نگیرد معضل دانشگاه ها چند برابر خواهد شد چرا که در قانون دانشگاه دانشجویان سنواتی نمی توانند از یارانه غذا استفاده نمایند.

وی اضافه نمود: تعداد دانشجویان سنواتی دانشگاه تهران با اجرای این تصمیم افزایش پیدا می نماید و دانشجو با حذف ترم سنواتی به صورت دانشجوی عادی مشغول به تحصیل می گردد و انتظار اختصاص خدمات رفاهی را دارد. البته ما معتقدیم که سنوات آموزشی از خدمات رفاهی دانشجویان جدا از یکدیگر هستند و این دو موضوع تفکیک شده است.

وجهی اعلام نمود: بر اساس آمار خدمات رفاهی اختصاصی داده می گردد درحال حاضر دانشگاه 47 هزار دانشجو را در آمار حساب نموده، اما 23 هزار نفر یارانه اختصاص داده شده است که حذف یک ترم می تواند 88 میلیارد تومان هزینه و خسارت به دانشگاه تهران وارد می نماید.

وی یادآورشد: حجم زیادی از دانشجویان مجاز با حذف ترم های سنواتی اضافه می شوند و وزارت علوم باید در این خصوص فکر جدی داشته باشد.

منبع: خبرگزاری دانشجو

به "مهمترین چالش دانشگاه تهران در سال نو ، احتیاج به یارانه 200 میلیارد تومان در تغذیه دانشجویی!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مهمترین چالش دانشگاه تهران در سال نو ، احتیاج به یارانه 200 میلیارد تومان در تغذیه دانشجویی!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید