پشت پرده استعفای معاون آقای وزیر، جاسوسی برای بیگانگان دستاورد تحقیقات نافرجام

به گزارش وبلاگ تور امنستان، کناره گیری ملک زاده معاونت تحقیقات و فناوری وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی کشور در حالی صورت گرفت که به گفته دانشمندان سرآمد نظام سلامت باید بماند و اتهامات وارده را جوابگو باشد.

پشت پرده استعفای معاون آقای وزیر، جاسوسی برای بیگانگان دستاورد تحقیقات نافرجام

به گزارش خبرنگار اجتماعی وبلاگ تور امنستان، فرزانه فراهانی- نظام سلامت کشور و فراهم کردن ملزومات و زیر ساخت های مورد احتیاج برای تامین سلامت و بهداشت مردم از اهمیت خاصی برخوردار است.

در کشور های مختلف موضوع مراقبت اولیه و چگونگی فعالیت سیستم های بهداشتی با هم متفاوت است و البته هدف نهایی همه آن ها در تامین سلامت جامعه تحت پوشش و جلوگیری از ابتلا افراد به بیماری های مختلف و همچنین یاری به بهبود اشخاص بیمار و خلاصه می گردد.

حفظ اسرار افراد تحت پوشش سیستم نظام سلامت و جلوگیری از افشای اطلاعات و همچنین در اختیار قرار ندادن آن از جمله مهمترین مواردی است که باید مدنظر متولیان این حوزه قرار بگیرد و رهبر معظم انقلاب هم بار ها در سخنرانی های خود به آن اشاره نموده اند.

اطلاعات ژنتیکی ثبت شده مردم در بانک اطلاعات نظام سلامت باید از امنیت کافی برخوردار بوده و حفظ آن به اندازه موضوع تامین امنیت کشور در جنبه های مختلف حائز اهمیت است و نباید به هیچ عنوانی در اختیار کشور دیگر قرار بگیرد و نباید دست مایه انجام تحقیقات ظاهرا بالینی سایر افراد و کشور هایی گردد که به راحتی حقوق بشر را زیر پا می گذراند.

طی روز های گذشته خبر استعفای پر حاشیه ملک زاده معاون تحقیقات و فناوری وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی کشور و همچنین افشای اطلاعات 3 هزار نفر از بیماران کرونایی جهت انجام تحقیقات بالینی در جامعه جهانی، تیتر اول اغلب رسانه ها بود و پیش دستی آقای معاون در استعفا پس از گلایه و شکوه وزیر پرده از ماجرای اصلی فعالیت وی برداشت.

وقتی زبان انتقاد وزیر به تریج قبای آقای معاون برمی خورد!

ملک زاده سالهاست که در وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی کشور در سمت های مختلف مشغول به کار بوده و در پوشش منسب شغلی خود در واقع به جمع آوری و بایگانی اطلاعات ژنتیکی افراد فعالیت می نموده است.

بدون تردید استعفای زود هنگام ملک زاده پس از باز شدن زبان انتقاد وزیر بهداشت به حوزه کاری وی، زمینه ای قدیمی داشته و تنها به این انتقاد به حق مربوط نمی گردد.

از طرف دیگر جلوگیری از انجام تحقیقات مورد احتیاج در درمان بیماری های واگیرداری، چون کرونا و ندادن مجوز های لازم برای به کارگیری دارو های طب سنتی که تهیه و فراوری آن ها نتیجه کوشش شبانه روزی افراد صاحب تجربه و دانش در این حوزه است، نیز از جمله اتهاماتی است که کفه اتهامات آقای معاون را سنگین و سنگین تر نموده است.

از دست رفتن جان بسیاری از افراد با شیوع بیماری کرونا در سطح جامعه پس از استعفای ملک زاده، انگشت اتهامی به جا و به حق را به کارشکنی و عدم کوشش وی در انجام تحقیقات لازم برای به کارگیری هر چه بیشتر تجارب افراد فعال و باسابقه در طب سنتی را به میان می آورد.

بدون تردید استعفای زود هنگام ملک زاده پس از باز شدن زبان انتقاد وزیر بهداشت به حوزه کاری وی، زمینه ای قدیمی داشته و تنها به این انتقاد به حق مربوط نمی گردد.

نبود تحقیقات کاربردی مورد احتیاج در جامعه دانشگاهی کشور طی ماه های اخیر، به ویژه پس از شیوع بیماری کرونا از جمله انتقاداتی است که نمکی وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی کشور مطرح نموده بود و حرف های او به مذاق آقای معاون خوش نیامده و در نهایت کار او را به استعفا کشاند.

تمسخر علم سنتی نتیجه میدان دادن به معاون مستعفی!

نمکی مسئولیت انجام تحقیقات مورد احتیاج برای پیدا کردن راه درمان و حتی راه های جلوگیری از شیوع و گسترش بیماری کرونا را به ملک زاده که در سمت معاونت تحقیق وی قرار داشت، محول نموده بود و نمی دانست که او نه تنها کوششی در این راستا انجام نمی دهد بلکه اطلاعات شخصی و هویتی بیماران این بیماری منحوس را نیز افشا و منتشر می نماید.

ماموریت دیگر وزیر بهداشت به معاون خود این بود که جهت تحقیقات افراد صاحب تجربه در یافتن دارویی برای مقابله با بیماری کرونا را هموار نموده و در تسهیل این فرایند از هیچ کوششی فرو گذار نکند، اما ملک زاده نه تنها هیچ زحمتی در این جهت متحمل نشد بلکه طب سنتی و کوشش فعالان این حوزه را به تمسخر گرفت.

ظاهر استعفای ملک زاده در اختلاف نظر کارشناسی وی با وزیر بهداشت خلاصه می گردد، اما اصل ماجرا چیز دیگری است و عملکرد معاون مستعفی وزیر در بخش معاونت تحقیقات و فناوری نه تنها گره ای از کلاف سردرگم نظام سلامت کشور در روز های کرونایی باز نکرد بلکه به افشای اطلاعات بیمارانی منجر شد که در هیچ چارچوب کاری و اخلاقی نمی گنجد.

ملک زاده در حالی اتهام بی توجهی وزیر بهداشت به نظرات کارشناسی معاونت تحقیقات و فناوری را به وی می چسباند که نمکی از نحوه انجام تحقیقات در این حوزه بسیار ناراضی و ناخشنود است و به گفته وی کمترین کوشش مستند و مستدلی که بتوان برای کنترل و مهار بیماری کرونا به آن تکیه و استناد کرد صورت نگرفته است.

نگاه مثبت دانشمندان سرآمد نظام سلامت به استعفای ملک زاده

رفتن ملک زاده از معاونت شاید خونی گرم و تازه را در شریان های نظام سلامت کشور تزریق کند و این امر تنها به مدد به کارگیری فردی دلسوز و مطلع به شرایط فعلی کشور میسر است تا جبران مافات روز های نادیده دریافت کوشش های فعالان حوزه طب سنتی و همچنین بها دادن پژوهشگران و محققان علم نوین را رقم بزند.

کناره گیری ملک زاده معاونت تحقیقات و فناوری وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی کشور در حالی صورت گرفت که به گفته دانشمندان سرآمد نظام سلامت باید بماند و اتهامات وارده را جوابگو باشد.

بسیاری از چهره های سرشناس حوزه تحقیقات و فناوری استعفای ملک زاده را آغاز پیشرفت و سر و سامان یافتن این حوزه می دانند و به شدت از این استعفا استقبال نموده و همچنین کناره گیری چنین فردی آن هم در سمت معاونت را تغییری مثبت و سازنده برشمرده اند.

فردی که به جای ملک زاده سکان معاونت تحقیقات و فناوری را در دست می گیرد باید به اصل حفظ اعتدال در بهره متدی از قوانین علم نوین و بهره مندی از دستاورد های طب سنتی در نظام سلامت کشور را در دستور کار خود قرار بدهد وگرنه آش همان آش است و کاسه همان کاسه خواهد بود.

کناره گیری ملک زاده معاونت تحقیقات و فناوری وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی کشور در حالی صورت گرفت که به گفته دانشمندان سرآمد نظام سلامت باید بماند و اتهامات وارده را جوابگو باشد.

در اختیار قرار دادن اطلاعات پزشکی و درمانی بیماران به گروه ها و کشور هایی که تنها به فکر منافع بی سرانجام خود هستند نه تنها دستاوردی برای ارتقاء نظام بهداشتی و سیستم های درنانی کشور ندارد بلکه زمینه سواستفاده آن ها از این اطلاعات را برایشان فراهم خواهد نمود.

منبع: خبرگزاری دانشجو

به "پشت پرده استعفای معاون آقای وزیر، جاسوسی برای بیگانگان دستاورد تحقیقات نافرجام" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "پشت پرده استعفای معاون آقای وزیر، جاسوسی برای بیگانگان دستاورد تحقیقات نافرجام"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید