یاری 64 میلیاردتومانی خیرین تهرانی برای حمایت از جامعه هدف بهزیستی

به گزارش وبلاگ تور امنستان، تهران (پانا) - مدیر بهزیستی شهر تهران خاطرنشان کرد که طی 6 ماه گذشته خیرین تهرانی بیش از 64 میلیارد تومان برای حمایت از جامعه هدف بهزیستی یاری کردند.

یاری 64 میلیاردتومانی خیرین تهرانی برای حمایت از جامعه هدف بهزیستی

سعید آرام در جلسه شورای مشارکت های مردمی شهر تهران اظهار کرد: آنچه به اسم مشارکت های مردمی در سازمان بهزیستی جمع آوری و هزینه می گردد با هماهنگی و سیاست گذاری شورای مشارکت های بهزیستی که مسئولیت آن با فرمانداری است، صورت می گیرد.

مدیر بهزیستی شهر تهران با اشاره به گزارش اقدامات بهزیستی در حوزه مشارکت ها در طی 6 ماه نخست سال جاری گفت: یاری هایی که برای سازمان صورت گرفته است در دو قالب مراکز غیردولتی و دولتی صورت گرفته است. مراکز غیردولتی شامل موسسات خیریه و ان جی اوها و تشکل های مردم نهاد است که با استفاده از ظرفیت های مردمی، یاری ها را جمع آوری کردند.

وی اضافه نمود: یکی از مهمترین کارهایی که در دوران کرونا مد نظر بود برگزاری برنامه های آموزشی در حوزه های مختلف اعم از آموزش مهارت های زندگی بوده است. بعلاوه برنامه های آموزشی پیشگیری از اعتیاد، آموزش های تحصیلی برای دانش آموزان تحت پوشش انجام شد که در این راستا برای 10 هزار و 167 نفر به وسیله موسسات برنامه های آموزشی در نیمه نخست سال جاری آموزش آنلاین ارائه شد و بالغ بر 15 میلیارد ریال هزینه برای برگزاری این جلسات صرف شد.

آرام ادامه داد: بعلاوه برای جامعه هدف هم در طول 6 ماه گذشته بسته های مختلف حمایتی و معیشتی به شکل های مختلف تهیه شد. بیش از 39 هزار بسته حمایتی و معیشتی بین خانواده ها به وسیله مراکز غیردولتی توزیع شد که بیش از 118 میلیارد ریال هزینه تهیه این بسته ها بوده است. در راستای یاری به جامعه افراد دارای معلولیت و تهیه لوازم مورد احتیاج این دسته از افراد هم بیش از 23 میلیارد ریال هزینه از سوی موسسات تامین شد و برای 8 هزار نفر از معلولان تجهیزاتی شامل ویلچر و عصا و سمعک تهیه وتوزیع شد.

مدیر بهزیستی شهر تهران گفت: بعلاوه یاری هزینه معیشتی هم برای خانواده هایی که احتیاج به یاری نقدی داشتند بالغ بر 12 میلیارد ریال به وسیله مراکز غیردولتی صورت گرفت و بین 8113 نفر توزیع شد. البته موسسات غیردولتی برای تامین جهیزیه هم بسیار فعال هستند و در این زمینه یاری های متعددی را انجام دادند و بیش از 861 میلیارد ریال برای 9577 نفر از مددجویان بهزیستی تهیه جهیزیه صورت گرفت.

وی در ادامه تاکید نمود: یکی از موضوعاتی که در این ایام برای خانواده ها هزینه زیادی را تحمیل نموده بود هزینه درمان و تهیه داروها بود که در این ایام برای بیش از 17 هزار نفر یاری هزینه تهیه دارو و درمان انجام شد و بالغ بر 25 میلیارد ریال هزینه تامین شد. یکی دیگر از اقداماتی که با یاری خیرین انجام شد یاری هزینه مسکن بود. خیلی از خانواده ها در تامین ودیعه مسکن و پرداخت اجاره مسکن دچار مشکل بودند. برای ودیعه مسکن تا سقف 30 میلیون تومان وام قرض الحسنه و برای اجاره تا سقف 6 میلیون تومان وام بلاعوض در نظر گرفته شد.در واقع 380 مورد یاری بلاعوض 6 میلیون تومانی برای خانواده ها تامین شد و برای 537 نفر وام 30 میلیون تومانی در نظر گرفته شد و در مجموع بالغ بر 11 میلیارد تومان اعتباری بود که در این حوزه اختصاص یافت.

آرام اظهار داشت: در بخش مراکز دولتی هم یاری هایی در 6 ماه گذشته در قالب یاری های نقدی و غیرنقدی صورت گرفت. بیش از 13 میلیاردتومان یاری نقدی صورت گرفت که این یاری ها در راستای یاری هزینه معیشتی مددجویان صورت گرفته است و بالغ بر 115 میلیارد ریال یاری های غیرنقدی صورت گرفت. بعلاوه یاری های خدماتی به مراکز صورت گرفته است. بیش از 2 میلیارد ریال به مراکزی که از بچه ها بی سرپرست و افراد دارای معلولیت نگهداری می نمایند یاری صورت گرفته است.

مدیر بهزیستی شهر تهران توضیح داد: طی برنامه های مختلف برای جامعه هدف، بسته های مختلف معیشتی توزیع شد. در این زمینه توزیع گوشت گرم صورت گرفت که بیش از 28 تُن گوشت قرمز در مناسبت های مختلف توزیع شد. بیش از 10هزار مرغ هم در بین خانواده ها توزیع شد. علاوه بر این توزیع اقلام بهداشتی، پک های مواد غذایی با توجه به ایام مختلف صورت گرفته است و در مجموع بیش از 80 هزار پک مواد غذایی بین خانواده ها توزیع شده است. بعلاوه بالغ بر 30 هزار بسته غذایی در ماه رمضان سال جاری توزیع شده است.

وی اضافه نمود: برای اینکه به جامعه هدف بهزیستی یاری کنیم، بن کارت های 500 هزار تومانی و یک میلیون تومانی بین گروه های مختلف مددجویان توزیع شده است و در مجموع طی 6 ماه گذشته بیش از 64 میلیارد تومان خیرین شهر تهران برای حمایت از جامعه هدف بهزیستی یاری کردند.

آرام گفت: با استفاده از این ظرفیت تا حدی توانستیم مسائل ایجاده شده ناشی از کرونا و مسائل مالی را حل کنیم ضمن اینکه حضور پر رنگ دستگاه ها در تصمیم گیری ما برای یاری به جامعه هدف موثر است. تا به امروز بیش از 2 هزار معلول در موسسه رعد الغدیر توانمند شدند.

منبع: خبرگزاری پانا

به "یاری 64 میلیاردتومانی خیرین تهرانی برای حمایت از جامعه هدف بهزیستی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "یاری 64 میلیاردتومانی خیرین تهرانی برای حمایت از جامعه هدف بهزیستی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید