یک شطرنج غول پیکر با جلیقه نجات مهاجران ساخته شد

به گزارش وبلاگ تور امنستان، شطرنج غول پیکری به نام شطرنج دنیا با استفاده از جلیقه نجات مهاجران و کاغذهای باطله به وسیله یک یونانی خوش ذوق در جزیره ای در یونان ساخته شده است.

یک شطرنج غول پیکر با جلیقه نجات مهاجران ساخته شد

لِسبُس جزیره کوچکی در یونان است که هزاران مهاجر با قایق به اینجا می رسند، و بسیاری که نمی رسند، سفرشان بی خاتمه است و تنها جلیقه های نجاتی از آن ها بر جا می ماند که به ساحل این جزیره می رسد.

این جلیقه ها حالا برای خلق شطرنجی غول پیکر به نام شطرنج دنیا استفاده شده است که فرنیکی تامپارلی آن را ساخته و دانشگاه Aegean یونان از طرح او حمایت نموده است. او موادی سمبلیک را دست مایه خلق اثری سمبلیک نموده تا مسئله ای را نشان بدهد که به بخشی از زندگی روزمره مردم این جزیره تبدیل شده است. سیل مهاجرانی که به ویژه پس از اوضاع چند سال اخیر خاورمیانه به یونان می آیند تا بتوانند در اروپا زندگی تازه ای را آغاز نمایند.

مهره های این شطرنج بیش از یک متر طول دارند و با کاغذهای باطله دانشجویان و جلیقه های نجات مهاجران ساخته شده اند. جلیقه های نجات با یاری گروهی از داوطلبان از سراسر جزیره جمع شده تا مهاجرت را نشان بدهد. مهاجرتی که یکی از بزرگترین مهاجرت های تاریخ است و در سکوت رخ می دهد و این جلیقه ها، شاهدان خاموش آن هستند.

فرنیکی تامپارلی طراح شطرنج غول پیکر می گوید:

یونان یکی از کشورهایی است که دروازه ورود مهاجران و مقصد اولیه هزاران مهاجر به اروپا و کشورهایی چون سوئد و آلمان است. بسیاری از مهاجران خود را به ترکیه می رسانند و سپس با قایق راهی جزایر یونان می شوند. سفری که سالانه صدها نفر را به کام مرگ می کشاند. بیشتر این سفرها برای دور ماندن از چشم مرزبان ها، معمولا در شب و با قایق های کوچک و پر از مسافر انجام می گردد. بعضی از قایق ها به علت شرایط بد آب و هوا و یا قدیمی بودن غرق می شوند، گاهی هم مقامات مرزی مردم را مجبور به بازگشت اجباری می نمایند، در نتیجه آن ها را در شرایط خطرناکی قرار می دهند و این عوامل جان بسیاری از مهاجران را می گیرد.

از حروف و شماره هایی که روی قایق های مهاجران بوده برای ساخت صفحه شطرنج استفاده شده است.

منبع: کجارو / خبرگزاری ایسنا

به "یک شطرنج غول پیکر با جلیقه نجات مهاجران ساخته شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "یک شطرنج غول پیکر با جلیقه نجات مهاجران ساخته شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید