آشنایی با ورزشگاه های قطر برای جام جهانی 2022

به گزارش وبلاگ تور امنستان، بهره برداری از 8 استادیوم های بزرگ با امکانات کامل از اقداماتی ست که قطر در راستای برگزاری مسابقات جام جهانی فوتبال انجام داده است. مسابقاتی که بی اغراق پرسروصداترین و پرطرفدارترین رویداد در سراسر جهان به شمار می رود. به همین علت این مطلب را به آشنایی با استادیوم های قطر برای جام جهانی 2022 اختصاص داده ایم. در ادامه به شما خواهیم گفت که این استادیوم ها در کدام شهرها قرار داشته و چه امکاناتی دارند.

آشنایی با ورزشگاه های قطر برای جام جهانی 2022

با انتخاب قطر به عنوان برگزارکننده مسابقات جام جهانی 2022 اولین بار است که خاورمیانه میزبان رویدادی چنین بزرگ و پرطرفدار است. مسابقات جام جهانی در تاریخ 21 نوامبر 2022 مصادف با (30 آبان 1401) ساعت 13 به وقت محلی دوحه شروع و در تاریخ 18 دسامبر مصادف با (27 آذر 1401) در ساعت 18 به خاتمه می رسد. دولت قطر با یک برنامه ریزی دقیق محل برگزاری هر مسابقه را تعیین و به همین دلیل 8 استادیوم تازه را به بهره برداری رسانده است. اگر را برای تماشای مسابقات انتخاب نموده اید با مطالعه مطلب استادیوم های قطر برای جام جهانی 2022 شما را با این 8 استادیوم بزرگ آشنا می کنیم.

امکانات قطر برای جام جهانی 2022

قطر در غرب کشور آسیا و در شمال شرقی شبه جزیره عربستان قرار گرفته و از این رو آب و هوایی نسبتاً گرم و خشک دارد. به همین دلیل استفاده از سیستم تهویه هوای مطبوع و خنک کننده بسیار پیشرفته در تمام استادیوم ها و اقامتگاه ها اولین اقدامی که ست که دولت قطر قول آن را داده و به مرحله اجرا درآورده است. نزدیکی استادیوم های محل برگزاری مسابقات و محل اقامت بازیکنان از دیگر امکانات قطر در طی برگزاری مسابقات است بدین ترتیب بازیکنان بر خلاف تورنومترهای قبل دیگر نیازی به انجام پروازهای داخلی برای رسیدن به استادیوم محل برگزاری مسابقات خود ندارند. تمامی استادیوم ها دارای گواهی جهانی GSAS هستند، استادیوم ها بعد از برگزاری مسابقات قابلیت تغییر کاربری و حتی بازیافت دارند. سیستم حمل و نقل پیشرفته در اختیار بازیکنان و تماشاچیان واقع شده است.

درختکاری و سبز کردن خیابان ها، نیروگاه خورشیدی 800 مگاواتی الخرساعه جهت کاهش دی اکسید کربن و فراوری برق لازم و در نهایت برنامه ریزی جهت یک میزبانی عالی و بدون نقص از دیگر امکانات قطر در طی زمان برگزاری مسابقات جام جهانی 2022 می باشد.

آشنایی با 8 استادیوم قطر برای جام جهانی

همانطور که در پاراگراف قبل اشاره شد استادیوم های قطر برای جام جهانی 2022 همگی در یک منطقه ساخته شده و بدین ترتیب بازیکنان به راحتی می توانند به محل برگزاری مسابقات دسترسی داشته باشند. با توجه به مساحت قطر فاصله این استادیوم ها تا شهر دوحه در بیشترین زمان یک ساعت می باشد. در ادامه استادیوم های محل برگزاری مسابقات جام جهانی 2022 را معرفی می کنیم:

  • استادیوم بین المللی خلیفه 13 کیلومتر با دوحه فاصله داشته و 40,000 نفر ظرفیت دارد.
  • استادیوم البیت 43 کیلومتر با دوحه فاصله داشته و 60,000 نفر ظرفیت دارد.
  • استادیوم الجنوب 23 کیلومتر با دوحه فاصله داشته و 40,000 نفر ظرفیت دارد.
  • استادیوم شهر آموزش 12 کیلومتر با دوحه فاصله داشته و 40,000 نفر ظرفیت دارد.
  • استادیوم الریان یا احمد بن علی 22 کیلومتر با دوحه فاصله داشته و 40,000 نفر ظرفیت دارد.
  • استادیوم الثمامه 13 کیلومتر با دوحه فاصله داشته و 40,000 نفر ظرفیت دارد.
  • استادیوم 974 12 کیلومتر با دوحه فاصله داشته و 40,000 نفر ظرفیت دارد.
  • استادیوم لوسیل 16 کیلومتر با دوحه فاصله داشته و 80,000 نفر ظرفیت دارد.

کدام استادیوم ها اندازه بازی های ایران در جام جهانی 2022 قطر هستند؟

ایران در گروه B جام جهانی 2022 قرار گرفته و با تیم های آمریکا، انگلیس و برنده پلی آف اروپا هم گروه است. بازی اول ایران با تیم انگلیس می باشد که در تاریخ 30 آبان در استادیوم بین المللی الخلیفه انجام می گردد. بازی ایران و برنده پلی آف اروپا در تاریخ 4 آذر ماه و در استادیوم الریان برگزار می گردد و بازی ایران و آمریکا در تاریخ 8 آذر و در استادیوم الثمامه برگزار می گردد.

کدام شهرهای قطر میزبان جام جهانی است؟

استادیوم های قطر برای جام جهانی 2022 در شهرهای مختلف این کشور قرار دارند اما به علت مساحت قطر تمام این استادیوم ها در نزدیکی یکدیگر ساخته شده اند. بدین ترتیب تماشاچیان و بازیکنان با اقامت در یک هتل به راحتی می توانند به تمام استادیوم ها دسترسی داشته باشند. در ادامه شهرهای میزبان جام جهانی 2022 را معرفی می کنیم:

  • شهر الخور در فاصله 55 کیلومتری دوحه قرار داشته و استادیوم البیت در این شهر واقع شده است.
  • شهر الوکره در جنوب دوحه قرار گرفته و استادیوم الجنوب در این شهر واقع شده است.
  • دوحه به عنوان مرکز قطر استادیوم های الخلیفه، الثمامه، شهر آموزش و 974 را در خود دارد.
  • شهر لوسیل که به مناسبت جام جهانی فوتبال 2022 در 15 کیلومتری دوحه در حال ساخت است. این شهر دارای امکاناتی از جمله تفرجگاه های ساحلی، جزیره های مصنوعی، پارک ها، منطقه ها مسکونی، فروشگاه های مجلل و زمین های گلف می باشد و میزبان بزرگترین استادیوم یعنی استادیوم لوسیل با 80 هزار جمعیت است.

استادیوم افتتاحیه جام جهانی قطر

لوسیل، در میان استادیوم های قطر برای جام جهانی 2022، مکانی ست که افتتاحیه بازی ها در آن برگزار می گردد. این شهر در حال ساخت دارای تمامی امکانات تفریحی و رفاهی بوده و قرار است بعد از اتمام مسابقات با تغییر کاربری به فعالیت خود ادامه دهد.

استادیوم فینال جام جهانی قطر

بازی اختتامیه مسابقات جام جهانی قطر 2022 مانند افتتاحیه در استادیوم لوسیل برگزار می گردد. از آنجا که شهر لوسیل در راستای برگزاری مسابقات ساخته شده و دارای امکانات فوق مدرن می باشد انتظار می رود که افتتاحیه و اختتامیه با شکوهی را در پیش داشته باشیم.

پس از جام جهانی، قطر از استادیوم های جام جهانی چگونه استفاده خواهد نمود؟

مسابقات جام حهانی قطر به عنوان گرانترین مسابقات جام جهانی فوتبال معرفی شده است. دولت قطر در این زمینه سرمایه گذاری هنگفتی را انجام داده و البته پس از اتمام بازی ها برنامه ویژه ای برای استادیوم ها دارد. طبق الین برنامه جایگاه های استادیوم های الثمامه، لوسیل، البیت، 974 و شهر آموزش برداشته شده و به خیریه یا سایر استادیوم ها انتقال داده می شوند. خود استادیوم ها نیز به هتل یا مرکز خرید تبدیل می شوند. استادیوم های خلیفه، الجنوب و الریان نیز همچنان به فعالیت خود ادامه داده و میزبان مسابقات فوتبال در قطر هستند.

هزینه ساخت استادیوم های جام جهانی چقدر است؟

استادیوم های قطر برای جام جهانی یا ساخته شده و یا مورد بازسازی قرار گرفته اند. تمامی این استادیوم ها دارای سیستم تهویه هوای مطبوع و گواهینامه جهانی GSAS هستند. به همین دلیل هزینه های بازسازی یا ساخت استادیوم ها به صورت زیر اعلام شده است:

  • استادیوم الثمامه: 360 میلیون دلار
  • استادیوم لوسیل: 767 میلیون دلار
  • استادیوم البیت: 847 میلیون دلار
  • استادیوم 974: 717 میلیون دلار
  • استادیوم بین المللی خلیفه: 374 میلیون دلار
  • استادیوم شهر آموزش: 700 میلیون دلار
  • استادیوم الجنوب: 656 میلیون دلار
  • استادیوم الریان: 420 میلیون دلار
منبع: ستاره ونک

به "آشنایی با ورزشگاه های قطر برای جام جهانی 2022" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آشنایی با ورزشگاه های قطر برای جام جهانی 2022"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید