کسب وکار گردشگری تان را با تور مجازی متحول کنید!

به گزارش وبلاگ تور امنستان، تور مجازی امکانی است که باعث می گردد مشتری یک نمای 360 درجه و کامل از مکان و فضای فعالیت شما یا محصولات و خدماتی که ارائه می دهید، داشته باشد.

کسب وکار گردشگری تان را با تور مجازی متحول کنید!

تور مجازی یک امکان فوق العاده و ویژه برای بهتر دیده شدن کسب وکارتان است. اگر در پی تبلیغات اینترنتی و آنلاین باشید، احتمالا اصطلاحتور مجازیبه گوش تان خورده است. تور مجازی، مجموعه ای از اطلاعات است که به صورت بصری و چند رسانه ای در قالب یک مجموعه به هم متصل و به شکل 360 درجه به مخاطب ارائه می گردد. به بیان ساده تر، تور مجازی یک ویو و دید 360 درجه و کامل از کسب وکارتان را به مشتری ارائه می دهد. به طوری که مشتری، حس می تواند به صورت مجازی کسب وکارتان را مانند کسی که به صورت فیزیکی حضور دارد، بازدید کند.

در ادامه، با تاثیر تور مجازی در تبلیغات و بازاریابی آنلاین، بیشتر آشنا خواهید شد. از شما دعوت می کنیم میهمان این محتوا باشید:

تور مجازی چیست؟

تور مجازی امکانی است که باعث می گردد مشتری یک نمای 360 درجه و کامل از مکان و فضای فعالیت شما یا محصولات و خدماتی که ارائه می دهید داشته باشد. اما این امکان چگونه به وجود می آید؟

در واقع، شرکت هایی که تور مجازی می سازند، با حضور فیزیکی در کسب وکارتان، به عکاسی 360 درجه از نماهای مختلف کسب وکارتان می پردازند. پس از آن، عکس های مختلف را ویرایش و ادیت می نمایند و در نهایت، تعدادی از تصاویر پانورما و 360 درجه را در کنار یکدیگر قرار می دهند و آن ها را با نرم افزارهای مخصوصی با یکدیگر ادغام می نمایند. به طوری که یک نمای کامل از مکان مورد نظر به دست آید.

پس از آن بیننده و مخاطب می تواند به صورت مجازی در توری که ساخته اید گردش کند. مخاطب می تواند تصاویر را بزرگ کند تا بتواند بهتر به جزئیات آن دقت کند یا از زوایای مختلف، سوژه مورد نظرش را آنالیز کند.

با این روش، مشتری می تواند مکان مورد نظرتان را به طور کامل در ذهنش شبیه سازی کند و حس واقعی تری نسبت به موضوع داشته باشد. از این نظر، تور مجازی یک روش تبلیغاتی بسیار هوشمند و موثر به شمار میرود و بدون شک، نقش موثری در معرفی کسب وکارتان خواهد داشت.

امکانات تور مجازی

همان طور که اشاره شد، با ساخت تور مجازی، مشتری یک درک تقریبا کامل از مکان و فضای مورد نظر خواهد داشت. مخاطب می تواند فضای مورد نظر را از هر زاویه ای که تمایل دارد مشاهده کند و در صورتی که نیاز است، آن را بزرگ نمایی کند یا بچرخاند.

در صورتی که تمایل داشته باشید می توانید برای هر محصول توضیحات اختصاصی اضافه کنید یا با پخش یک موسیقی دلنشین، لحظات شیرین تری را برای مخاطب تان رقم بزنید.

کاربرد تور مجازی

مهم ترین ویژگی تور مجازی، واقعی بودن آن در عین مجازی بودن است. مخاطبی که بیننده تور مجازی است می تواند از هر نقطه جهان و بدون در نظر گرفتن بُعد جغرافیایی، با محصولات، محیط کسب وکار یا خدماتی که ارائه می گردد، بیشتر آشنا گردد.

تور مجازی حتی برای بسیاری از مشاغل می تواند منبع عایدی نیز باشد. به عنوان مثال، موزه ها و اماکن گردشگری، تورهایی خود را با مبالغ مختلف به فروش می رسانند و به وسیله آن کسب عایدی می نمایند.

مزایای تور مجازی کسب وکارها

پر واضح است که مهم ترین ویژگی در تبلیغات، دیده شدن و البته بهتر دیده شدن است. ازین حیث، تور مجازی باعث می گردد که بهتر، بیشتر و کامل تر دیده شوید و مشتری بتواند ارتباط بهتر و کامل تری با شما و کسب وکارتان برقرار کند. افزایش توجه و درگیری بیشتر مخاطب با کسب وکار یا برند شما، منجر به جلب اعتماد مخاطب خواهد شد.

بعلاوه، به علت آن که تور مجازی، شیوه ای تازه و نوین به شمار میرود، هر کسب وکاری که دارای یک تور باکیفیت از محصولات و خدمات خود باشد، در نظر مخاطبان، مدرن تر و امروزی تر به شمار میرود. بنابراین یکی ازمزایای تور مجازی کسب وکارهااین است که با این روش می توانید به شکل ویژه تری کسب وکارتان را از سایر رقبایتان متمایز کنید.

تور مجازی باعث می گردد کسب وکارتان بیشتر شناخته گردد.

هرچه کسب وکارتان بهتر و بیشتر به مشتری شناسانده گردد، مشتری ارتباط بهتری با شما و برندتان برقرار می نماید. این موضوع باعث می گردد، مشتریان با دید بازتری دست به انتخاب بزنند و راحت تر بتوانند به شما اعتماد نمایند. خصوصا این مساله برای کسب وکارهایی که دارای با مواد غذایی و محصولات بهداشتی سر وکار دارند، یک اولویت است.

از نظر روانشناختی، مشتری تمایل دارد بداند محصولی که خریداری می نماید، چه فرایند فراوریی را طی می نماید. با مشاهده فرایند فراوری، او بهتر و بیشتر اعتماد می نماید و سریع تر به یک مشتری وفادار و پروپاقرص تبدیل می گردد.

چه کسب وکارهایی می توانند از تور مجازی استفاده نمایند؟

به طور کلی، استفاده از تور مجازی برای انواع مختلف کسب وکارها بدون محدودیت است. اما شاید بتوان گفت، کسب وکارهای توریستی و فراوریی، بهتر می توانند ویژگی های کاری و حرفه ای خود را به واسطه تور مجازی به تصویر بکشانند.

از جمله کسب وکارهایی که قابلیت ساخت تور مجازی را دارند، می توان به موارد زیر اشاره نمود:

  • مراکز اقامتی، مهانسراها و هتل ها
  • مراکز تفریحی و تفریح، مانند شهربازی
  • مراکز باستانی و گردشگری
  • موزه ها و اماکن توریستی
  • بیمارستان ها و کلینیک های پزشکی و دندان پزشکی، مطب ها و به طور کلی همه مراکز درمانی
  • مراکز آموزشی مانند مدارس، دانشگاه و حتی مهدهای کودک
  • سینما، گالری و نمایشگاه های مختلف
  • تالارهای عروسی و اماکن پذیرایی
  • سالن های کنفرانس و سمینار
  • استودیوم و باشگاه های سرپوشیده یا سر باز و به طور کلی، مراکز ورزشی
  • ایستگاه های مترو یا فرودگاه ها، ترمینال و ایستگاه های حمل ونقل و باربری
  • مراکز خدماتی مختلف
  • کارخانه و کارگاه های فراوریی
  • دفاتر مشاوره املاک
  • فروشگاه های بزرگ و زنجیره ای
  • کتاب فروشی ها و گالری های فروش لوازم هنری
  • اماکن گردشگری و تاریخی
  • و بسیاری اماکن دیگر که شرایط مناسبی برای نمایش دادن فرایند فراوری یا خدماتی که ارائه می دهند داشته باشند.

چه سایت هایی می توانند تور مجازی داشته باشند؟

همان طور که می دانید، با توسعه شبکه های اجتماعی و جهانی وب، کسب وکارهای اینترنتی و آنلاین رونق بیشتری گرفتند. با این وجود، تخمین زده می گردد کسب وکارهایی که تا چند سال آینده وارد جهانی آنلاین و مجازی نشوند، محو شده یا دستکم رو به زوال و فراموشی می فرایند. بنابراین اگر دارای یک سایت اینترنتی هستید، می توانید از تور مجازی به عنوان یک روش تبلیغاتی موثر بهره ببرید.

فرقی نمی نماید سایت شما بر چه اساسی نوشته شده است، در هر صورت تور مجازی امکانی است که در کنار سایرروش های فراوری محتواباعث می گردد مشتریان تان بهتر و بیشتر با فرایند کسب وکارتان آشنا شوند.

کاربرد تور مجازی در تبلیغات

تور مجازی چه به صورت آنلاین و چه به صورت آفلاین قابل مشاهده است و این موضوع، دسترسی راحت تری را برای مخاطبان به وجود می آورد.

هر تور مجازی، یک لینک اختصاصی است که مخاطب با کلیک کردن روی آن، می تواند وارد آن شده و تور را مشاهده کند. بدیهی است نمایش تور مجازی در بستر اینترنت به صورت آنلاین است. یعنی مخاطب برای دریافت آن نیاز دارد به اینترنت دسترسی داشته باشد. بعلاوه، شما می توانید لینک تور مجازی کسب وکارتان را در شبکه های اجتماعی مانند ایسنتاگرام یا به صورت ارسال انبوه پیامک به نمایش بگذارید تا مخاطب با کلیک کردن روی آن، بتواند تور را مشاهده کند.

یکی دیگر از روش های تبلیغاتی این است که تور مجازی را در CD یا فلش ریخته و به دست مخاطبان برسانید. این روش، خصوصا در نمایشگاه ها، که مخاطب به صورت فیزیکی با شما در ارتباط است، بسیار موثر است و باعث جذب بیشتر مشتری می گردد. استفاده از این روش، نیازی به دسترسی به اینترنت ندارد و تور به صورت آفلاین نیز قابل مشاهده است.

هزینه فراوری تور مجازی چقدر است؟

خبر خوش آن که شما می توانید خودتان دست به کار ساخت یک تور مجازی برای کسب وکارتان شوید. اما برای ساخت آن، ضروری است با اصول عکاسی آشنایی داشته باشید و بتوانید اطلاعات به دست آمده را وارد نرم افزار کنید.

اما چنانچه قصد دارید از تور مجازی به صورت تبلیغاتی بهره ببرید، به شما پیشنهاد می دهیم ساخت آن را به یک شرکت تبلیغاتی معتبر و باسابقه بسپارید.

به علت آن که تور مجازی یک وجهه تبلیغاتی برای کسب وکار شما است، بهتر است در بالاترین کیفیت و با برترین امکانات ساخته گردد و این فرایند ای زمان بر و تخصصی است.

هزینه فراوری تور مجازی بستگی به عوامل مختلفی بستگی دارد. تعداد و کیفیت عکس های گرفته شده نقش مهمی در معین قیمت آن دارد. بعلاوه مکانی که عکاس برای گرفته عکس ها باید به آنجا برود، یکی دیگر از عواملی است که ممکن است باعث افزایش هزینه تور گردد.

در کنار همه اینها، همه ما می دانیم هزینه ای که بابت تبلیغات پرداخته می گردد، مانند یک سرمایه گذاری بلند مدت بوده و به زودی عواید آن، به جیب تان باز خواهد گشت. پس خیلی نگران هزینه ای نباشید که در ابتدای کار بابت ساخت تور مجازی می پردازید!

سخن سرانجامی

تور مجازی، روشی تازه و نوین است که باعث می گردد مشتری بتواند به صورت مجازی و غیرحضوری در کسب وکار شما حضور داشته باشد. معمولا این حضور، چنان تاثیرپذیر است که مخاطب را به مشتری و مشتری را به یک مشتری وفادار تبدیل خواهد نمود.

همان طور که اشاره شد، تور مجازی یک فناوری تازه است که امروزه در عرصه تبلیغات و بازاریابی از آن استفاده می گردد. چنانچه قصد دارید از تور مجازی به عنوان یک روش تبلیغاتی بهره ببرید، بهتر است انجام این کار را به شرکت های تبلیغاتی و صاحب نام در عرصه تبلیغات و بازاریابی بسپارید. ارائه تبلیغات ضعیف و بد، نه تنها کاری از پیش نمی برد، بلکه حتی می تواند منجر به از دست رفتن مشتریان تازه و مشتری های قدیمی گردد.

در سرانجام از همراهی شما با این محتوا سپاسگزاریم. امیدواریم اطلاعات ارائه شده، برایتان مفید و سودمند واقع شده باشد. با آروزی خوش برای تمامی کسب وکارها.

منبع: کجارو

به "کسب وکار گردشگری تان را با تور مجازی متحول کنید!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کسب وکار گردشگری تان را با تور مجازی متحول کنید!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید