آمادگی برای زایمان

به گزارش وبلاگ تور امنستان، برای مادرانی که تاریخ زایمانشان نزدیک است، چه توصیه ای دارید؟

مصرف عصاره تخم سبزی شوید، موجب کمتر شدن مقدار خونریزی در ساعات اول و دوم بعد از زایمان می گردد. این مطالعه با هدف معین تأثیر عصاره تخم شوید خوراکی بر خونریزی بعد از زایمان به وسیله میترا مهدویان عضو دانشکده پرستاری و مامایی دانشگاه علوم پزشکی مشهد و جمعی از همکارانش طراحی و اجرا شد.

آمادگی برای زایمان

به تمام مادرانی که در روزهای نزدیک به زایمانشان به سر می برند، چه زایمان طبیعی و چه سزارین توصیه می کنم که در روزهای قبل از زایمان از غذاهای سبک و سهل الهضم استفاده نمایند. منظور این نیست که مادران غذا نخورند و به خود گرسنگی بدهند. تنها باید از مصرف غذاهای نفاخ مثل حبوبات بپرهیزند.

خانمها بعد از زایمان از این گیاه بخورند

بر پایه تحقیقات پژوهشگران: مصرف عصاره تخم سبزی شوید، موجب کمتر شدن میزان خونریزی در ساعات اول و دوم بعد از زایمان می گردد. این مطالعه با هدف مشخص تأثیر عصاره تخم شوید خوراکی بر خونریزی بعد از زایمان به وسیله میترا مهدویان عضو دانشکده پرستاری و مامایی دانشگاه علوم پزشکی مشهد و جمعی از همکارانش طراحی و اجرا شد.

72 خانم واجد شرایط پژوهش مراجعه نماینده به یک مرکز درمانی در مشهد، پس از تکمیل فرمهای انتخاب نمونه و مصاحبه و مشاهده، بلافاصله بعد از زایمان و خروج جفت و لخته های داخل رحمی به طور تصادفی 10 واحد اکسی توسین یا 01800 گرم بر کیلوگرم عصاره تخم شوید خوراکی دریافت کردند. سپس میزان خونریزی دو گروه محاسبه شد.

یافته های حاصل از این آنالیز نشان میدهد: میانگین خونریزی در دو گروه تخم شوید و اکسی توسین در ساعت اول و دوم بعد از زایمان از نظر آماری تفاوت معنی داری داشتند.

نتایج نهایی این پژوهش حاکی است: مصرف عصاره تخم شوید خوراکی بعد از زایمان سبب کمتر شدن میزان خونریزی در طی ساعات اول و دوم و دو ساعت اول بعد از زایمان در مقایسه با مصرف اکسی توسین می گردد بدون اینکه عوارض جانبی داشته باشد.

آمادگی برای زایمان

غیر معمول نیست که درد زایمان یک زن باردار دو هفته بعد یا دو هفته پس از زمان تعیین شده آغاز گردد. گرچه اغلب زنان نمی توانند زمان دقیق زایمانشان را پیش بینی نمایند، هر زن بارداری باید آماده درد زایمان و به جهان آوردن نوزادش باشد. برای کسب آمادگی برای زایمان به این نکات توجه کنید: هیچ چیز مثل این موضوع قلب زنی را که برای بارداری کوشش می نماید، به تپش نمی اندازد. آیا من باردارم؟ و فکر می کنید چند روز دیر شدن عادت ماهانه علتی برای بارداری است؟ اینطور نیست. علائمی که در صورت بروز آنها باید به فوریت با دکترتان تماس بگیرید، بشناسید، و شماره تلفن دکتر را در اختیار داشته باشید. از دکترتان در خصوص اینکه مستقیما باید به بیمارستان بروید یا اینکه اول به مطب او زنگ بزنید، سوال کنید. در خصوص اینکه چه مدت طول می کشد تا به بیمارستان برسید، ترافیک در چه وضعی ممکن است باشد، و چه کسی شما را به بیمارستان می رساند، برنامه ریزی کنید.

از کجا بفهمم باردارم؟

هیچ چیز مثل این موضوع قلب زنی را که برای بارداری کوشش می نماید، به تپش نمی اندازد. آیا من باردارم؟

هیچ چیز مثل این موضوع قلب زنی را که برای بارداری کوشش می نماید، به تپش نمی اندازد. آیا من باردارم؟ و فکر می کنید چند روز دیر شدن عادت ماهانه علتی برای بارداری است؟ اینطور نیست. برای اینکه واقعا بدانید باردار هستید یا نه نشانه های بیشتری از تعویق عادت ماهانه وجود دارد. برخی وقت ها ممکن است عادت ماهانه شما به دلایل دیگری عقب افتاده باشد.

ده نکته از شایع ترین علل تاخیر در عادت ماهانه

1- استرس. استرس می تواند بر خیلی از مسائل زندگی تاثیر بگذارد از جمله عادت ماهانه. گاهی استرس بیش از حد باعث کاهش میزان هورمون مسئول تخمک گذاری می گردد و به این ترتیب عادت ماهانه به تاخیر می افتد.

2- بیماری. یک بیماری کوتاه و ناگهانی یا حتی طولانی مدت می تواند بر زمان عادت ماهانه تاثیر بگذارد.

3- تغییر در ساعات بدن. تغییر در برنامه های کاری مثل تغییر شیفت کاری از روز به شب یا برعکس، ساعات بدن را تغییر می دهد و موجب تاخیر عادت ماهانه می گردد.

4- تغییر در داروهای کنترل بارداری. گاهی تغییر در داروهای بارداری باعث تاخیر در عادت ماهانه می گردد.

5- اضافه وزن داشتن وزن زیاد می تواند به وسیله هورمونی چرخه های ماهانه را تغییر دهد یا حتی متوقف کند. بسیاری از زنان بعد از کم کردن وزن، دوباره به چرخه باروری و مرتب باز می گردند.

6- کمبود وزن. اگر بدن شما به میزان کافی چربی نداشته باشد عادتهای ماهانه منظمی نخواهید داشت و گاهی اوقات همین موضوع می تواند شما را در آستانه توقف عادت ماهانه قرار دهد. به طور معمول با افزایش وزن می توان به برگشتن عادت های ماهانه یاری کرد. این علت در تاخیر عادت ماهانه اغلب در زنانی که به شدت بیرون از خانه کار می نمایند یا ورزشکار حرفه ای هستند، رخ میدهد.

7- محاسبه غلط. چرخه قاعدگی در هر خانمی فرق دارد. در حالی که کارشناسان معتقدند چرخه قاعدگی به طور میانه 28 روز است ولی درباره همه به این شکل نیست. گاهی اوقات فکر می کنید عادت ماهانه به تاخیر افتاده است در حالی که به سادگی دچار محاسبه غلط زمان عادت ماهانه شده اید.

8- دوره پیش از یائسگی. دوره ای که خانم از سن باروری به سن غیر باروری می رود را دوره یائسگی می گویند. عادت های ماهانه در این دوران ممکن است زیادتر یا کمتر شوند که البته این امر عادی نیست و اگر قصد بارداری ندارید بهتر است از یک روش جلوگیری مطمئن بهره ببرید چون تا مدتی هنوز احتمال باروری وجود دارد.

9- یائسگی. زمانی است که شما به نقطه ای از زندگی می رسید که دیگر تخمک گذاری نمی کنید و یک رویداد طبیعی در زندگی است.

10- بارداری. بالاخرها ممکن است تاخیر عادت ماهانه به علت باردار بودن شما باشد. یک تست ساده حاملگی مثل ادرار یا خون می تواند نشان دهد شما باردار هستید یا نه.

منبع: 9 ماه انتظار شیرین، بتول جعفری گلستان، چاپ دوم، نوید حکمت، قم 1396

منبع: راسخون

به "آمادگی برای زایمان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آمادگی برای زایمان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید