اوت لت یعنی چه و اوت لت چه تفاوتی با خرید عادی دارد؟

به گزارش وبلاگ تور امنستان، ما بخشی از زمان سفر را به خرید از فروشگاه ها و مراکز خرید مقصد اختصاص می دهیم تا ضمن خرید وسیله ای به عنوان یادگاری برای خود، برای خویشاوندان نیز سوغاتی مناسبی را خریداری نماییم. این برنامه حتما هزینه های قابل ملاحظه ای را به خود اختصاص می دهد و همین، بار مالی را به دل مشغولی های ما اضافه می نماید. ما قصد داریم تا به شما خبری راضی کننده را بدهیم و با معرفی مراکزی مناسب، به شما این اطمینان را داده که هزینه های خریدتان در سفر به صورت چشمگیری کاهش خواهند یافت. ما را در نوشتار اوت لت یعنی چه همراهی بفرمایید تا بدانید اوت لت چیست و اوت لت چه تفاوتی با خرید عادی دارد.

اوت لت یعنی چه و اوت لت چه تفاوتی با خرید عادی دارد؟

outlet چیست و به چه فروشگاه هایی اوت لت می گویند؟

براساس مقاله اوت لت چیست باید بدانید که اوت لت یک کلمه انگلیسی بوده و در 1930 میلادی به وسیله یک کارخانه آمریکایی به ادبیات مالی جهان وارد شد. این کارخانه تصمیم گرفت که بجای دور ریختن کالاهای آسیب دیده که خسارت و آسیب جزئی دارند، آنها را با قیمت پایین تر به خریداران بفروشد. همین اقدام که با اصطلاح outlet factory سر زبانها افتاد و به معنای فروش محصول خارج از کارخانه جایگاهی را برای خود دست و پا کرد، به مرور تبدیل به outlet شد و به عنوان یک معامله کاملا برد برد، هم فراوری نماینده و هم خریدار را به رضایت کامل رساند.

براساس مقاله اوت لت چیست باید بدانید که این نوع داد و ستد کالایی نوپا به حیات خود ادامه میداد تا در سال 1936، یک برند فروش لباس در استان متحده به نام Anderson-Little دست به اقدام تازه ای زد و با تاسیس فروشگاه های زنجیره ای اوت لت، فصل جدیدی را در زمینه خرید و فروش ایجاد کرد. این فروشگاه ها علاوه بر فروش محصولات آسیب دیده، به مرور با وارد کردن کالاهای باکیفیت، برند و مقرون به صرفه قیمت شکل تازه ای گرفته و خریداران بیشتری را به سوی خود جذب کردند.

دلیل مقرون به صرفه قیمت بودن اوت لت ها در سالهای جاری چیست؟

  1. براساس مقاله اوت لت چیست باید بدانید که اولین و مهمترین دلیل فروش محصولات در اوت لت همان فروش محصولات آسیب دیده بود که همچنان به قوت خود باقی است و کمپانی ها کوشش دارند که خود را از تبعات محصولات ناسالم و دارای مشکل یا مازاد بر فراوری مصون نگاه دارند.
  2. گاهی اجناسی مانند لوازم آرایشی و بهداشتی، مواد خوراکی به دلیل داشتن تاریخ انقضا و فروش نرفتن در بازه زمانی معین شده، مدتی قبل از منقضی شدن در فهرست فروش اوت لت ها قرار می گیرند تا با قیمت مناسبی به فروش روند و از فاسد شدن آنها هم جلوگیری بعمل آید.
  3. براساس مقاله اوت لت یعنی چه باید بدانید که هزینه نگهداری اقلام فراوری شده در کارخانه ها گاهی اوقات بسیار زیاد و کمر شکن می گردد. بنابراین، کارخانه ها ترجیح می دهند که با قیمت پایین تری این اقلام را به دست مصرف نماینده برسانند تا هزینه های نگهداری در انبارها را کاهش دهند.
  4. مهمترین برنامه و کوشش هر کسب و کاری رسیدن به سود است حتی اگر این سود بسیار اندک باشد. بنابراین، شرکتهایی نظیر آدیداس، نارس، پوما، نایک، H&M و...تصمیم می گیرند تا محصولات مازاد خود را با قیمت پایین تر و حداقل سود به فروش برسانند تا آن آورده حداقلی را از آن خود نمایند.
  5. براساس مقاله اوت لت یعنی چه باید بدانید که بعضی کارخانه ها با شناخت جامعه هدف خود، به فراوریات محصولات اوت لت اقدام می نمایند تا با هزینه ای کمتر، کالای مورد احتیاج را به مصرف نمایندگان و متقاضیان اصلی برسانند. پس، به همین خاطر کوشش می نمایند تا با ایجاد خط فراوریی مناسب این هدف، چرخه مالی را نیز در زیر چتر فراوری خود قرار دهند.

انواع اوت لت های رایج در کشورهای جهان را بشناسیم

براساس مقاله اوت لت چه تفاوتی با خرید عادی دارد باید بدانید که بعضی از مردم اوت لت را با محصولات استوک اشتباه می گیرند و گمان می نمایند که در اوت لت محصولات دست دوم یا محصولاتی که آکبند نیستند، به فروش می رسند که این تصوری غلط است. باید به این نکته اشاره نمود که کالاهای دسته دوم در رده کالاهای اوت لتی قرار نمی گیرند و به عنوان استوک در فروشگاه هایی که به همین منظور دایر شده اند، به فروش می رسند. در حال حاضر، دو نوع اوت لت در فروشگاه های جهان مرسوم است.

یک نوع از این فروشگاه ها که با نام اوت لت فکتوری factory outlet فعالیت می نماید و دارای سابقه طولانی تری است، به فروش محصولات یک برند اختصاص دارد. این فروشگاه ها که در گذشته در نزدیکی کارخانه و غالبا خارج از شهر قرار داشتند، به دلیل مبرا بودن از پرداخت اجاره های سنگین فروشگاه های لوکس داخل شهر، با قیمتی باور نکردنی اجناس را به فروش می رساندند و تنها از محصولات همان کارخانه تاسیس نماینده فروشگاه اقلامی را برای فروش در اختیار خریداران قرار میدادند. اما به مرور زمان، نوع دیگری از این فروشگاه ها در جهان مرسوم شد که جامعیت بیشتری داشت و با نام اوت لت استور outlet store معروفیت یافت. محصولات متنوع از چندین برند گوناگون در شاخه های مختلف را در یک مکان گرد هم آمده و حق انتخاب بیشتری را به مشتریان خود داده اند.

رقابت دو دسته اوت لت امروزه در فاز جالب تری دیده می گردد. هر دو گروه در مراکز خرید بزرگ شهر غرفه ای را از آن خود نموده و اقدام به فروش محصولات خود می نمایند. اما همچنان اوت لت فکتوری ها قیمت مناسب تری دارند. دلیل این مقرون به صرفهی در چند بخش قابل آنالیز است: اول اینکه بعضی اجناس کارخانه ها به صورت اختصاصی برای اوت لت فکتوری همان کارخانه فراوری شده و در اختیار اوت لت استوری ها قرار نمیگیرند. تک شعبه ای بودن و تک نرخی بودن این کالا قیمت کمتری را هم به کالا اختصاص داده تا به فروش برسد و در قفسه ها باقی نماند. دوم اینکه اجناسی که تعویض شده اند یا دچار نقص گشته اند، بدون درنگ به سمت قفسه های اوت لت فکتوری ها می روند و در معرض فروش قرار می گیرند. همین امر، از ارزش واقعی کالا می کاهد و کالا را مقرون به صرفه تر می نماید.

سوم اینکه اجناسی که در اوت لت استوری ها به فروش نرسیده اند، پس از گذشت چند روز، به اوت لت فکتوری هر کارخانه برده شده و با قیمت پایین تر در اختیار خریداران قرار می گیرند. با توجه به مزیتهای خرید از اوت لت و رغبت گردشگران به این نوع خرید، شهرها در پی افتتاح و بازگشایی فروشگاه های اوت لت هستند تا از این طریق علاوه بر کسب رضایت گردشگران، توجه کمپانی های بزرگ برای ورود محصولات برند به داخل کشور را جلب نمایند.

اگرچه در کشورهای مختلف این فروشگاه ها دیده می شوند و با یک جستجوی ساده به فهرست دقیقی از این مراکز خواهیم رسید اما پرچم دار این حرکت مالی، استانبول است.

منبع: همگردی

به "اوت لت یعنی چه و اوت لت چه تفاوتی با خرید عادی دارد؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اوت لت یعنی چه و اوت لت چه تفاوتی با خرید عادی دارد؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید