اپل رسماً به همکاری با جانی آیو، مدیر طراحی سابق خود پایان داد

به گزارش وبلاگ تور امنستان، به گزارش نیویورک تایمز، از زمانی که جانی آیو، مدیر سابق طراحی اپل در سال 2019 این شرکت را ترک کرد، او به عنوان مشاور به وسیله شرکت طراحی خود که LoveFrom نام دارد با اپل همکاری داشته است، اما اکنون گفته می گردد که همکاری اپل و آیو به انتها رسیده است.

اپل رسماً به همکاری با جانی آیو، مدیر طراحی سابق خود پایان داد

نوترین خبرها حاکی از آن است که جانی آیو و اپل توافق کردند تا به همکاری بیش از 30 ساله خود پایان دهند. باید اشاره نمود که مدیر سابق اپل، مسئول و طراح بعضی از بزرگ ترین محصولات اپل نظیر آیفون، اپل واچ و مک بوده است. آیو در ژوئن 2019 با هدف ایجاد شرکت طراحی خود از اپل جدا شد و توانست شرکت LoveFrom را تأسیس کند. در آن موقع، آیو گفته بود که اپل یکی از مشتریان اصلی او خواهد بود و وی نیز به انجام کارهای طراحی در این شرکت ادامه خواهد داد.

از آن موقع تا به امروز، آیو روی آی مک 24 اینچی M1 و بسیاری از محصولات دیگر کار نموده است. علاوه بر این، او پیشنهاداتی در خصوص طراحی Apple Car نیز به مدیران این شرکت ارائه داده است. وقتی آیو اپل را ترک کرد، اپل قراردادی چند ساله با او امضا کرد که ارزش آن بیش از 100 میلیون دلار بود. طبق این قرارداد، غول فناوری آمریکایی به مشتری اصلی شرکت LoveFrom تبدیل می شد. در مقابل نیز این قرارداد، آیو را از کار روی پروژه هایی که به باور اپل رقابتی بودند، منع نموده بود.

پیش تر شایعاتی مطرح شده بود که آیو و اپل قصد تمدید قرارداد و ادامه همکاری با یکدیگر را دارند، اما در نهایت توافقات لازم انجام نشد تا همکاری بین آن ها رسماً پایان یابد. طبق گزارش های منتشر شده در این رابطه، بین مدیران اپل اختلافاتی درباره مقدار مبلغ پرداختی این شرکت به آیو صورت گرفت و بعلاوه آن ها از خروج طراحان اپل و استخدام آن ها در شرکت LoveFrom رضایت نداشتند. علاوه بر این مسائل، آیو برای انتخاب مشتریانش خواهان عدم دخالت اپل و آزادی کامل بود.

خبرهای دیگر حاکی از آن هستند که آیو پس از عرضه اپل واچ نسبت به این شرکت ناامید شده بود، زیرا اپل تمرکز کمتری روی طراحی محصولات خود داشته است. طبق شنیده ها، در واقع آیو احساس می کرد که تیم کوک، مدیرعامل اپل علاقه چندانی به فرآیند توسعه محصولات ندارد و ظاهراً از اینکه هیئت مدیره اپل پر از مدیرانی شده بود که به جای تمرکز روی حوزه فناوری، در زمینه های اقتصادی و عملیاتی متمرکز بودند، ناامید شده بود.

پس از خروج جانی آیو، جف ویلیامز بر تیم های طراحی اپل نظارت داشته و به این کار ادامه خواهد داد. طراحی صنعتی همچنان به وسیله ایوانز هنکی و طراحی نرم افزارها به وسیله آلن دای رهبری می گردد. بعلاوه گفته شده که گرگ جوسویاک به عنوان مدیر بازاریابی اپل، نقشی محوری در انتخاب طراحی محصولات نو این شرکت ایفا خواهد نمود.

منبع: Macrumors

منبع: دیجیکالا مگ

به "اپل رسماً به همکاری با جانی آیو، مدیر طراحی سابق خود پایان داد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اپل رسماً به همکاری با جانی آیو، مدیر طراحی سابق خود پایان داد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید