این وسیله نقلیه بدترین گزینه برای سلامت جسم در سفر ، چرا هنگام سفر بیشتر درد داریم؟

به گزارش وبلاگ تور امنستان، نتایج یک مطالعه نو نشان می دهد بسیاری از افراد اعتقاد دارند که مسائل جسمی و احساس درد هنگام مسافرت افزایش می یابد و حتی می تواند سفر آن ها را تحت تاثیر قرار دهد.

این وسیله نقلیه بدترین گزینه برای سلامت جسم در سفر ، چرا هنگام سفر بیشتر درد داریم؟

به گزارش وبلاگ تور امنستان، نتایج یک نظرسنجی از 2005 بزرگسال نشان داد که 67 درصد از افراد معتقدند پس از رسیدن به مقصد به شدت احتیاج به انجام حرکت ورزشی و کشش داشته و بیش از یک سوم می گویند که در طول سفر خود معمولا درد بیشتری نسبت به زمان عادی تجربه نموده اند.

78 درصد از پاسخ دهندگان اعلام کردند پس از میانگین پنج ساعت سفر، احساس درد می نمایند.

در این میان، اتوبوس بدترین گزینه برای سفر بوده و تقریباً دو نفر از هر پنج نفر (39٪) احساس تنگی نفس می کردند. سایر وسایل حمل و نقل که باعث درد مسافران می گردد عبارتند از: هواپیما (33%)، ماشین (29%) و قطار (24%).

فعالیت های متداول مرتبط با سفر مانند نشستن طولانی مدت در هواپیما (33%)، حمل چمدان (28%) و انتظار در صف های طولانی در فرودگاه (24%) نیز احتمالاً باعث ایجاد درد در افراد می گردد. پاسخ دهندگان می گویند که درد معمولاً پس از مسافرت در ناحیه کمر (38%)، پاها (30%) و گردن (24%) بدترین درد است.

بر اساس این مطالعه، دردهای سفر با رسیدن به مقصد متوقف نمی گردد، اما این موضوع باعث نمی گردد که مردم از تعطیلات خود به برترین شکل استفاده نمایند. این نظرسنجی بعلاوه نشان داد که 67 درصد هنوز تمایل دارند تجربیات نوی را در تعطیلات امتحان نمایند و به طور میانه چهار فعالیت بدنی نو در زمانی که دور از خانه هستند را انجام دهند.

چهل و پنج درصد افراد به طور فعال در پی فعالیت هایی هستند که در تعطیلات به کوشش فیزیکی کامل آنها احتیاج دارد. بیش از نیمی از شرکت نمایندگان در این نظر سنجی می گویند که تجربه های نو در سفر باعث می گردد که در عضلاتی که حتی از وجود آنها هم خبر نداشتند، احساس درد نمایند.

از هر 10 نفر 6 نفر شکایت داشتند که بدنشان بعد از انجام فعالیت های نو آغاز به درد می نماید و 45 درصد به ویژه وقتی صبح روز بعد از خواب بیدار شدند، درد را احساس کردند. افراد ماجراجو می گویند که معمولاً بیشترین درد را در پاها (47٪)، پشت (38٪) یا بازوها (30%) احساس می نمایند.

نکته جالب این است که همه این موارد با محبوب ترین فعالیت هایی مرتبط است که مردم در تعطیلات انجام می دهند. این فعالیت ها عبارتند از: شنا کردن. (30%)، پیاده روی (29%) و کمپینگ (28%).

کارن بوهادانا، مدیر ارشد باین مطالعه در بیانیه ای شرح می دهد: آزمودن چیزهای نو ممکن است برترین بخش هر تعطیلات باشد.

از هر سه پاسخ دهنده، دو نفر اعلام کردند برای آماده شدن برای دردهای ناشی از سفر، داروهای مسکن حمل نموده و 45 درصد از آنها داروهای ضد درد را به طور خاص برای دردهای بدن استفاده می نمایند.

در این میان چهل و چهار درصد افراد می گویند اگر داروهای مسکن همراه خود داشته باشند، تمایل بیشتری به انجام فعالیت های نو در تعطیلات دارند.

منبع: سیناپرس

منبع: همشهری آنلاین

به "این وسیله نقلیه بدترین گزینه برای سلامت جسم در سفر ، چرا هنگام سفر بیشتر درد داریم؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "این وسیله نقلیه بدترین گزینه برای سلامت جسم در سفر ، چرا هنگام سفر بیشتر درد داریم؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید