باران های سیل آسا در تعطیلات آخر هفته، هشدار به مسافران و کوهنوردان

به گزارش وبلاگ تور امنستان، رئیس مرکز ملی پیش بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا ضمن ارائه گزارشی از شرایط ارتفاعات کشور در روزهای پایانی هفته اظهار کرد: از صعود به ارتفاعات بپرهیزید.

خبرنگاران: صادق ضیاییان درباره شرایط جوی ارتفاعات و کوهستان کشور طی روزهای پایانی هفته اظهار کرد: طی روز پنجشنبه (25 آبان) فعالیت سامانه بارشی در بخش های جنوبی کشور، زاگرس جنوبی و مرکزی، ارتفاعات بوشهر و هرمزگان و کرمان افزایش ابر و وزش باد شدید، رگبار و رعدوبرق و احتمال تگرگ و در ارتفاعات زاگرس بارش برف پیش بینی می گردد.

باران های سیل آسا در تعطیلات آخر هفته، هشدار به مسافران و کوهنوردان

وی اضافه نمود: شدت بارش ها در زاگرس جنوبی منجر به وقوع سیلاب و جاری شدن رواناب و احتمال طغیان رودخانه ها می گردد.

به گفته رئیس مرکز ملی پیش بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا این شرایط جوی کاهش دید افقی و عمودی، مخاطره تندباد و عدم تعادل در خط الرأس ها را در پی دارد بعلاوه شدت بارش ها برای فعالیت های کوهنوردی، دره نوردی و طبیعت گردی مخاطره آمیز خواهد بود بنابراین توصیه به خودداری از صعود می گردد.

وی ادامه داد: در ارتفاعات البرز و شمال غرب وزش باد شدید و گاهی خیلی شدید مهم ترین پدیده جوی است که می تواند منجر به سقوط و پرتاب گردد بنابراین به منظور کمپینگ نسبت به محکم سازی چادرها اقدام گردد.

ضیاییان اضافه نمود: آدینه (26 آبان) نیز فعالیت سامانه بارشی در ارتفاعات شمال غرب و ارتفاعات البرز منجر به ابرناکی و مه آلودشدن، وزش باد شدید، رگبار و احتمال رعدوبرق و تگرگ و برای قله های مرتفع منجر به بارش برف و کولاک می گردد.

وی ادامه داد: شدت بارش ها در البرز مرکزی، شرقی و در پایین دست منجر به وقوع سیلاب می گردد بنابراین از فعالیت و تردد در منطقه ها کوهستانی مذکور اجتناب گردد.

رئیس مرکز ملی پیش بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا اضافه نمود: شاخه جنوبی این موج ناپایدار، موجب بارش های رگباری، رعدوبرق و احتمال تگرگ در خراسان جنوبی، سیستان و بلوچستان، هرمزگان و با شدت کمتر در ارتفاعات زاگرس جنوبی و نیمه جنوبی کشور می گردد.

وی بعلاوه درباره ارتفاعات شمال تهران طی روزهای خاتمهی هفته اظهار کرد: شرایط جوی ارتفاعات شمال تهران روز پنجشنبه نیمه ابری و وزش باد شدید و در قله های مرتفع احتمال بارش پراکنده خواهد بود.

ضیاییان در خاتمه توضیح داد: آسمان ارتفاعات تهران روز آدینه نیز آفتابی به تدریج از ظهر افزایش ابر و وزش باد شدید و رگبار و رعدوبرق و احتمال تگرگ پیش بینی می گردد.

منبع: توریسم آنلاین

به "باران های سیل آسا در تعطیلات آخر هفته، هشدار به مسافران و کوهنوردان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "باران های سیل آسا در تعطیلات آخر هفته، هشدار به مسافران و کوهنوردان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید