با این ترفندها دکور خانه را متحول کنید

به گزارش وبلاگ تور امنستان، چه در خانه ای کوچک زندگی کنید و چه در خانه ای بزرگ با فضای بسیار آزاد، گاهی دل تان فضای خصوصی می خواهد.

با این ترفندها دکور خانه را متحول کنید

این مطلب از وبلاگ تور امنستان را به همین موضوع اختصاص داده ایم و می خواهیم ببینیم که چطور می توانیم بدون بنایی و با زحمت کم، چنین فضاهایی را در خانه ایجاد کنیم. درادامه به بیان روش های تقسیم فضای اتاق معرفی می کنیم، با ما همراه باشید.

تغییر چیدمان

اگر در خانه اتاقی بسیار بزرگ و دلباز دارید، به جای اینکه اثاثیه را دورتادور اتاق بچینید، آن ها را به مرکز اتاق منتقل کنید. به این صورت دیگر احساس خالی بودن اتاق توی ذوق نمی زند. از قرار دادن بوفه در قسمت میانی اتاق واهمه نداشته باشید، چراکه با این کار می توانید اتاق را به دو بخش مجزا تقسیم کنید.

نورپردازی

نورپردازی راه چارهی ظریف و نسبتا نامحسوس برای تقسیم کردن اتاق به دو فضای جداگانه است. چراغ های رومیزی و شمع ها، با نور ملایم خود بخش های کوچک را روشن می نمایند. از سوی دیگر چراغ های سقفی نقاط کانونی خاصی همانند تابلوها و دیوارکوب ها را روشن می نمایند.

اما لوسترها و آویزهای سقفی به خودی خود از نقاط برجسته خانه هستند که علاوه بر روشن کردن فضای دلخواه، حجم وسیع تری را اشغال می نمایند و در جداسازی فضاها نقش دارند. پس مطمئن شوید که حداکثر استفاده را از آن ها خواهید داشت.

استفاده از فرش و قالیچه از روش های تقسیم فضای اتاق

استفاده از فرش و قالیچه راه چاره دیگری برای تقسیم کردن فضای اتاق به دو قسمت است. فرش یا قالیچه را در قسمت موردنظر پهن کنید و اطراف یا روی آن را با اثاثیه پر کنید. به این صورت فضای موردنظرتان را از دیگر قسمت های اتاق جدا می کنید. برای اینکه خانه خود را زیبا کنید به مطلب این گیاهان آپارتمانی خانه شما را لوکس می نمایند سر بزنید.

استفاده از قفسه های کتاب

استفاده از قفسه های دورو، ازهرجهت انتخاب هوشمندانه ای برای تقسیم فضای خانه است. چراکه نه تنها کتا ب ها را در خود جای می دهد، بلکه می تواند در نقش نوعی دیوار موقت ظاهر گردد. با اضافه کردن وسایل تزئینی همرنگ به قفسه یا تعبیه نردبانی برای ایجاد حس وحال کتابخانه، قفسه کتاب های خود را به یکی از نقاط عطف خانه بدل کنید.

استفاده از پرده از روش های تقسیم فضای اتاق

پیش از هر چیز، باید به دقت هدف تان را از تقسیم فضای اتاق معین کنید و با توجه به آن، کاربردی ترین روش را انتخاب کنید. اگر هدف تان این است که اتاق را کاملا به دو فضای جداگانه تقسیم کنید، می توانید با نصب پرده این کار را انجام دهید.

کافی است ریل پرده را به مکان موردنظرتان منتقل کنید و پرده را به آن نصب کنید. پارچه و گیره هایی که برای پرده انتخاب می کنید، باید متناسب با رنگ بندی و طراحی سایر قسمت های اتاق باشند.

استفاده از پارتیشن

اگر می خواهید دست تان برای تقسیم کردن فضا بازتر باشد و در پی چیزی هستید که جابه جا کردن آن به سادگی انجام گردد، استفاده از پارتیشن موقت ایده ای عالی و کارآمد خواهد بود. اگر خودتان قادر به درست کردن پارتیشن باشید، می توانید دقیقا همان چیزی را که در نظر دارید تهیه کنید.

پیشنهاد مطالعه: مطلب با مقرون به صرفه ترین ایده ها پاییز را به خانه بیاورید را بخوانید.

منبع: پیام دلتا

به "با این ترفندها دکور خانه را متحول کنید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "با این ترفندها دکور خانه را متحول کنید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید