معین قیمت میوه شب عید تا 20 اسفند ماه

به گزارش وبلاگ تور امنستان، مدیرعامل سازمان مرکزی تعاون روستایی برای خرید سیب و پرتقال شب عید از باغداران فرایند کشف قیمت صورت گرفته است و در 20 اسفندماه به قیمت ثابت می رسیم.

معین قیمت میوه شب عید تا 20 اسفند ماه

به گزارش مهر، اسماعیل قادری فر در برنامه گفتگوی ویژه خبری شبکه دو سیما اضافه کرد: برای خرید سیب و پرتقال شب عید از باغداران فرایند کشف قیمت اجرا شده است و در 20 اسفندماه به قیمت ثابت می رسیم.

وی گفت: یک گزارش انتقادی از فرایند خرید میوه شب عید در دو سه شب اخیر از رسانه ملی پخش شد و بلافاصله در جهت جهاد تبیین رسانه ملی لطف کرد و تربیون را در اختیار ما برای روشنگری قرار داد.

مدیرعامل سازمان مرکزی تعاون روستایی خطاب به مجری برنامه اضافه کرد: 17 اسفند سال گذشته شما در این بخش خبری، گفتگوی جنجالی درباره تنظیم میوه بازار شب عید و صف های طولانی مرغ را مدیریت کردید.

قادری فر گفت: پیش از قانون انتزاع، مسئولیت فراوری بر عهده وزارت جهاد کشاورزی و توزیع بر عهده وزارت صنعت، معدن و تجارت بود، اما اکنون قانون انتزاع پس از هشت سال دوباره اجرا و همه مسئولیت های فراوری و توزیع به وزارت جهاد کشاورزی منتقل شده و تنها جوابگوی حوزه امنیت غذایی و سفره مردم این وزارتخانه و شخص وزیر است.

وی اضافه کرد: بر اساس مصوبه شورای قیمت گذاری محصولات کشاورزی در 29 آبان نحوه خرید و ذخیره سازی و توزیع میوه شب عید مشخص و سازمان مرکزی تعاون روستایی موظف شد زیر نظر کمیته راهبردی با حضور معاونان وزارت کشاورزی، نمایندگان سازمان بازرسی کل کشور و سازمان حمایت از مصرف نماینده خرید میوه شب عید را به عنوان مجری انجام دهد.

مدیرعامل سازمان مرکزی تعاون روستایی گفت: بر اساس این مصوبه از پنج استان فراوری نماینده سیب و سه استان شمالی برای پرتقال در نامه های مستند کشف قیمت را درخواست کردیم که میانگین قیمت ها را به ما اعلام نمایند.

قادری فر اضافه کرد: استان ها و کارگروه های تنظیم بازار میانگین قیمت ها را فرستادند و این قیمت ها بر اساس جدولی که تنظیم شد به تأیید هر استان رسید.

وی ادامه داد: بر اساس این جدول قیمت پرتقال روی درخت بر اساس کیفیت میوه در مازندران حدود هفت هزار و 500 و در استان گیلان و گلستان هشت هزار و 500 تومان مشخص شد و به قیمت پایه میوه بر اساس سود باغدار رسیدیم.

مدیرعامل سازمان مرکزی تعاون روستایی گفت: در گزارش صدا و سیما به اشتباه آمد که قیمت 13 هزار و 900 و 14 هزار و 500 تومان برای پرتقال و سیب، قیمت میوه روی درخت است که باغدار به ما می فروشد در حالی که این قیمت ها به عنوان قیمت نهایی خرید میوه مشخص شده است.

قادری فر اضافه کرد: قیمت 13 هزار و 900 و 14 هزار و 500 برای سیب قیمت تمام شده میوه برای اسفند ماه و زمان توزیع و با در نظر گرفتن فرایند های شستشو، واکس و بسته بندی است.

وی گفت: امروز به یکی از میدان های میوه و تره بار مراجعه کردم و دیدم پرتقال تامسون غیر استاندارد ما کیلویی 11 تا 14 هزار تومان و سیب قرمز دستچین 12 هزار و 500 تومان به فروش می رسد.

مدیرعامل سازمان مرکزی تعاون روستایی با بیان اینکه اجازه رها شدگی در بازار را نمی دهیم اضافه کرد: از 20 اسفند تا 15 فروردین زمان توزیع ماست و حداکثر قیمت حدود 10 درصد بیشتر از قیمت تمام شده به علت هزینه حمل مویرگی به مراکز پخش است، بنابراین پرتقال بین 15 و نیم تا 16 هزار تومان و سیب نیز به همین قیمت به دست مصرف نماینده می رسد.

قادری فر گفت: امروز در میدان میوه و تره بار تهران پرتقال درجه یک حدود 14 هزار تومان و سیب درجه یک از 12 هزار و 200 تا 14 هزار و 500 تومان به فروش می رسد.

وی با بیان اینکه ما در پی تجارت، عایدی و سودآوری نیستیم و باید بازار را کنترل کنیم اضافه کرد: اگر میادین در شب عید پرتقال را 5 هزار تومان توزیع کردند من میوه ام را صادر می کنم و وارد بازار نخواهم کرد و پولی که برای خرید آن دریافت نموده ام به بانک برمی گردد.

مدیرعامل سازمان مرکزی تعاون روستایی گفت: القای اینکه ما میوه را گران خریده ایم و گران می فروشیم با آنچه امروز در بازار عرضه می گردد فرق دارد.

قادری فر اضافه کرد: گزارش صدا و سیما از آذربایجان در دی ماه گذشته قیمت سیب را 13 هزار تومان اعلام می نماید، آیا این نقش حمایتی ماست.

وی گفت: قرارداد ها ناظر کیفی دارد و بر اساس فراخوان در مطبوعات و رسانه ها به عنوان آگهی مناقصه و طبق قانون انجام می گردد و هر گونه معامله دولت با بخش خصوصی باید به وسیله سامانه ستاد ایران باشد.

مدیرعامل سازمان مرکزی تعاون روستایی اضافه کرد: این فراخوان به موقع بود و شرکت های متقاضی بازرسی آمادگی خود را اعلام نموده اند.

قادری فر گفت: در این مناقصه یک یا دو شرکت، شرکت نموده اند. شرکت مقدار سنجش سیمرغ آریا در مازندران و شهر ساری ثبت شده است.

مدیرعامل سازمان مرکزی تعاون روستایی ادامه داد: کیاکلا یا سیمرغ نو شهر محل تولد بنده است و اینکه یک شرکت در کیاکلا ثبت گردد و در سامانه ستاد ایران مراحل قانونی خود را طی نموده است، اما شبهه ای وجود دارد که قادری فر با پسرخاله اش بسته است.

قادری فر گفت: مؤسسان این شرکت هیچ نسبتی با هم ندارند و از همه دستگاه های نظارتی، دیوان محاسبات، بازرسی کل کشور و بازرسی نهاد ریاست جمهوری می خواهم به این موضوع ورود و حساب های شخصی بنده را در 23 سال خدمت آنالیز نمایند.

وی با بیان اینکه مبلغ نظارتی این شرکت به ازای هر کیلوگرم 65 تومان در سراسر کشور است اضافه کرد: تا به امروز حدود 22 هزار تن سیب و 29 هزار تن پرتقال خریداری شده است.

مدیرعامل سازمان مرکزی تعاون روستایی گفت: می خواهیم کار ملی را در دولتی که شعار فساد ستیزی دارد انجام دهیم، اما شبکه دلالی با نفوذی که در آنتن رسانه دارد می خواهد آن را دچار خدشه کند.

قادری فر اضافه کرد: شرکت مقدار سنجش سیمرغ آریا به وسیله سامانه وارد و برای آن کمیسیون تشکیل و مبلغ آن نیز در سامانه ثبت شده است.

وی گفت: از کمیسیون کشاورزی مجلس شورای اسلامی خواسته ام موضوع این قرارداد را آنالیز کند و در نامه ای گزارش مفصلی را خدمت رئیس رسانه ملی با همه مستندات در این زمینه ارائه نموده ام.

مدیرعامل سازمان مرکزی تعاون روستایی اضافه کرد: از دستگاه های نظارتی می خواهم که روابط خانواده و بستگانم را با این شرکت آنالیز نمایند.

قادری فر خطاب به مجری برنامه گفت: این نوع بحث کردن نه شما و نه بنده را قانع نمی نماید و بر شبهات مردم می افزاید.

وی اضافه کرد: بیش از 10 بار این گزارش در آنتن رسانه ملی پخش شده است که آن را مصداق نفوذ شبکه دلالی به شبکه خبرنگاری می دانم.

مدیرعامل سازمان مرکزی تعاون روستایی گفت: از رئیس دیوان محاسبات می خواهم گزارش آنالیز این قرارداد را در صحن علنی مجلس قرائت کند.

قادری فر اضافه کرد: اخبار جعلی کار شبکه نفوذ برای متلاطم کردن بازار است و اگر امروز بازار مرغ، تخم مرغ، گوشت و سیب زمینی کنترل شده حاصل کوشش جهادگران حوزه کشاورزی است.

منبع: فرارو

به "معین قیمت میوه شب عید تا 20 اسفند ماه" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "معین قیمت میوه شب عید تا 20 اسفند ماه"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید