دشت نمارستاق و آبشار دریوک؛ طبیعت حیرت انگیز مازندران، عکس

به گزارش وبلاگ تور امنستان، صد البته در شهرها و کشورهای مختلف جهان طبیعتی خاص وجود دارد که وسوسه خرید بلیط هواپیما و سفر را به جان هر فردی می اندازد اما ایران نیز از زیبایی های مادر زمین بهره برده و هر گوشه از آن طبیعت خاصی دارد که شاید به جز چند طبیعت گرد، گردشگران دیگری از آن اطلاع ندارد. یکی از این راستا های طبیعت گردی خاص راستا روستای نمارستاق تا آبشار دریوک است.

دشت نمارستاق و آبشار دریوک؛ طبیعت حیرت انگیز مازندران، عکس

چرا بازدید از دشت نمارستاق و آبشار دریوک پیشنهاد می گردد؟

نمارستاق از زیباترین ییلاق های البرز است.

منطقه نمارستاق از جمله جاهای دیدنی مازندران به شمار می رود و آب و هوایی خنک و مطبوع دارد.

آبشار دریوک بلندترین آبشار زمینی ایران است.

دشت دریوک پر از چشمه ها و دشت های کوچک است.

نمارستاق منطقه ای مناسب کمپینگ هم به شمار می رود.

درباره نمارستاق

در کوهپایه های دماوند کمی آن طرف تر از آمل منطقه ای کوهستانی واقع شده است که به آن نمارستاق می گویند. نمارستاق از ییلاقات تماشایی البرز است که نه تنها دشت هایی وسیع چشم نواز دارد بلکه آبشارهایی تماشایی و چشمه های آب معدنی ای دارد که آب این چشمه ها طراوت و نشاط را به رهگذران هدیه می دهند.

همچنین این منطقه ییلاقی روستای زیبا و خاصی دارد که بد نیست سری به آن بزنید. این منطقه در هر فصلی از سال گردشگران و طبیعت گردان را به سمت خود جذب می نماید؛ به ویژه در ایام تابستان که هوای شهرها گرم و غیر قابل تحمل می گردد، نمارستاق با آب و هوای خنک خود همانند بهشت برین در دل آمل است.

درباره آبشار دریوک

آبشار دریوک که گاهی به آن کوهره هم می گویند، لقب بلندترین آبشار زمینی ایران را به دوش می کشد. به سمت منطقه نمارستاق که بروید در دره دریوک صدای آبشار شما را به سمت خود می خواند. بد نیست بدانید که ارتفاع این آبشار به حدود 100 متر می رسد.

آبشار زمینی چیست؟

همانطور که گفتیم آبشار دریوک عنوان بلندترین آبشار زمینی را به خود اختصاص داده اما آبشار زمینی چیست؟ البته که همه آبشار ها روی زمین هستند و آبشاری روی هوا قرار ندارد ولی اینکه چرا به آبشار دریوک آبشار زمینی می گویند؛ علتش را باید در نحوه سرریز شدن آبشار پیدا کرد. اگر به اطراف آبشار دقت کنید متوجه تخته سنگ هایی خواهید شد. آبشار دریوک روی همین تخته سنگ ها سرازیر شده و خود را به دشت های اطراف رسانده و رودهای منتهی به دشت ها را پر آب می نماید .

دشت دریوک

کمی دورتر از روستای نمارستاق دشت دریوک واقع شده است که گرچه دشتی نسبتاً کوچک است اما آبشاری که در دل آن جاریست بلندترین آبشار زمینی ایران به شمار می رود. سایر جاذبه های منطقه شامل چشمه و دشت های زیبا و تماشایی است که اگر دوربین خود را همراه داشته باشید قطعاً عکس های خاصی را برایتان به یادگار خواهد گذاشت.

پوشش گیاهی جانوری منطقه

نمارستاق و دریوک طبیعتی کوهستانی و پر از انواع رودخانه ها دارند. دشت نمارستاق و دریوک گرچه سرسبز و زیبا هستند اما پوشش گیاهی چندان زیادی نداشته و همانند بسیاری از مناطق کوهستانی بیشتر طبیعت آن را سنگلاخ ها در کنار آبشارها و چشمه ها گرفته است. اگر به این منطقه سفر کنید علاوه بر زیبایی های طبیعت ممکن است شانس تماشای حیوانات مختلف مانند پرنده و اسب ها را نیز داشته باشید.

لوازم ضروری مورد احتیاج برای بازدید از دشت نمارستاق و آبشار دریوک

ضروری ترین وسیله ای که حتماً هنگام بازدید از دشت نمارستاق و دریوک باید همراه داشته باشید کفشی مناسب پیاده روی و کوهپیمایی است. بعد از آن باید لباس مناسب هم بپوشید چون همانطور که گفتیم نمارستاق منطقه ییلاقی با آب و هوایی کوهستانی است؛ پس با توجه به فصلی که به این منطقه سفر می کنید لباس مناسب و اضافه همراه داشته باشید. داشتن زیر انداز یک نفره، کارت شناسایی، بطری آب، دوربین عکاسی، کمی خوراکی برای مواقعی که ناگهان ضعف می کنید، داروهای شخصی، شارژر موبایل، موبایل، عصای کوه پیمایی، و غیره نیز لازم است.

هزینه و زمان پیشنهادی بازدید از دشت نمارستاق تا آبشار دریوک چقدر است؟

برای بازدید از دشت نمارستاق و آبشار دریوک احتیاجی به پرداخت ورودیه نیست و اگر قصد بازدید از این منطقه ییلاقی زیبا را دارید باید حداقل یک روز برای آن موقع صرف کنید. البته یک روز در صورتی است که از تهران و یا شهرهای اطراف منطقه به آن سفر کنید.

فصل مناسب بازدید از دشت نمارستاق و آبشار دریوک چه زمانی است؟

دشت نمارستاق تا آبشار دریوک در هر فصل و زمانی از سال زیبا و تماشایی هستند. اما از آنجا که نمارستاق منطقه ای ییلاقی است و آب و هوای کوهستانی دارد، فصل تابستان مناسب ترین فصل بازدید از این منطقه است.

دشت نمارستاق تا آبشار دریوک

چگونه به دشت نمارستاق و آبشار دریوک برویم؟

همان طور که گفتیم دشت نمارستاق و دریوک منطقه ای محبوب بین طبیعت گردان هستند چرا که طبیعتی خاص و بکر دارد. از طرفی این دو دشت در فضایی کوهستانی هستند پس باید انتظار کوهنوردی در حد متوسط را هم داشته باشید. به طور کلی این منطقه حدود 4 ساعت طبیعت گردی و کوهنوردی را برایتان خواهد آورد.

دشت نمارستاق در 40 کیلومتری آمل قرار گرفته است و به وسیله جاده هراز می توانید به روستای این منطقه هم بروید پس از پشت سر گذاشتن روستا به دشت و آبشار دریوک خواهید رسید. اگر جهت را درست رفته باشید دو تابلو شهدای نمارستاق و امامزاده عبدالمناف را بر سر جاده خواهید دید.

البته تورهای طبیعت گردی یک روزه هم به سمت این دو دشت برگزار می گردد که با دریافت هزینه هایی شما را به بازدید دشت نمارستاق، دریوک و چشمه ها و دشت های اطراف این دو منطقه می برند.

در نزدیکی دشت و آبشار دریوک از چه جاهای دیدنی دیگری می توان بازدید کرد؟

چهل چشمه

چشمه لهرا

دشت سفید

چشمه اشتلک یا اشلک

منبع: گردشبان

به "دشت نمارستاق و آبشار دریوک؛ طبیعت حیرت انگیز مازندران، عکس" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "دشت نمارستاق و آبشار دریوک؛ طبیعت حیرت انگیز مازندران، عکس"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید