روغن جوجوبا برای رشد موها

به گزارش وبلاگ تور امنستان، روغن جوجوبا از دانه های گیاه جوجوبا استخراج می گردد. این روغن به خاطر خواص مرطوب کننده و نرم کننده خود سال هاست که مورد استفاده قرار می گیرد. امروزه، از روغن جوجوبا عمدتاً برای مراقبت از پوست و تحریک رشد

روغن جوجوبا برای رشد موها

مترجم: امین حسین پور

منبع:راسخون

روغن جوجوبا از دانه های گیاه جوجوبا استخراج می گردد. این روغن به خاطر خواص مرطوب نماینده و نرم نماینده خود سال هاست که مورد استفاده قرار می گیرد. امروزه، از روغن جوجوبا عمدتاً برای مراقبت از پوست و تحریک رشد موها استفاده می گردد.

گیاه جوجوبا بومی بعضی منطقه ها آریزونا ، مکزیک و کالیفرنیا است. روغن جوجوبا در واقع موم مایع است که شکل ارگانیک خالص آن رنگ طلایی دارد. ولی، روغن جوجوبای تصفیه شده مایعی شفاف ، بدون رنگ و بدون بو است. از روغن جوجوبا به خاطر خواص مرطوب نماینده آن در بسیاری از محصولات آرایشی استفاده می گردد. امروزه روغن جوجوبا قسمت جدایی ناپذیری از بسیاری از شامپوها ، نرم نماینده ها و طیف گسترده ای از محصولات مراقبت از پوست است. استفاده از روغن جوجوبا به محافظت در برابر نور خورشید و مبارزه با علائم پیری مانند چین و چروک یاری می نماید. روغن جوجوبا مخصوصاً برای پوست و مو مفید است.

امروزه مسائل پوست سر و مو مانند شوره سر ، ریزش مو و خشکی موها کاملاً شایع هستند. قرارگیری در معرض مواد شیمیایی ، آلودگی و استفاده زیاد از محصولات حالت دهنده منجر به بروز مسائل مختلفی می گردد. در چنین شرایطی محافظت از موها بسیار مهم است. روغن جوجوبا یکی از برترین روغن های اساسی برای حفاظت از موهاست که به آسانی هم در دسترس است. روغن جوجوبا ساختاری مشابه سبوم فراوری شده به وسیله غدد سبابه پوست و پوست سر دارد. شاید به همین دلیل است که استفاده از روغن جوجوبا ترشح سبوم را تنظیم می نماید.

همانطور که می دانیم غدد سبابه با ترشح سبوم فولیکول های مو و ساقه موها را مرطوب نگه می دارند. ولی، ترشح بیش از حد سبوم باعث مسدود شدن فولیکول های مو می گردد. این به نوبه خود منجر به شنمایندگی و ریزش موها می گردد. مسدود شدن فولیکول های مو ممکن است حتی سرعت رشد موها را هم تحت تأثیر قرار دهد. استفاده از روغن جوجوبا به برطرف این مشکل یاری می نماید که این به نوبه خود ممکن است شنمایندگی و ریزش موها را کاهش دهد.

فواید مهم دیگر

استفاده از روغن جوجوبا برای ماساژ دادن پوست سر گردش خون را بهبود می بخشد و فولیکول های مو را تحریک می نماید تا به سرعت رشد نمایند.

روغن جوجوبا به خاطر خواص آنتی باکتریال و ضد قارچی خود برای سلامت موها مفید است.

روغن جوجوبا به کاهش ریزش مو که به خاطر عواملی مانند درماتیت ، پسوریازیس و اگزما ایجاد می گردد یاری می نماید.

روغن جوجوبا نرم نماینده ای عالی است که از آن می توان برای خلاص شدن از دست موهای خشک استفاده کرد.

روغن جوجوبا به حفظ رطوبت موها یاری می نماید و باعث درخشندگی موها می گردد.

روش های استفاده از روغن جوجوبا

روغن جوجوبا را گرم کنید و مقداری از آن را روی پوست سر خود بمالید. پوست سر خود را ماساژ دهید و اجازه دهید به مدت یک ساعت باقی بماند. سپس، موهای خود را با یک شامپوی معمولی بشویید. شما بعلاوه می توانید این روغن را با روغن نارگیل مخلوط کنید.

اگر موهای بسیار خشک دارید، یک قاشق چایخوری روغن جوجوبا به نرم نماینده خود اضافه کنید و از آن برای شستن موها بهره ببرید. اجازه دهید مخلوط نرم نماینده و روغن جوجوبا به مدت چند دقیقه روی موها باقی بماند و سپس ، موهای خود را بشویید. برای شستن موها دوباره از شامپو استفاده نکنید.

روغن جوجوبا نه تنها برای رشد موها مفید است بلکه بعلاوه از روغن جوجوبا می توان برای پوست های مستعد آکنه و چرب هم استفاده کرد زیرا، روغن جوجوبا ترشح سبوم را تنظیم می نماید. بنابراین، روغن جوجوبا به جلوگیری از مسدود شدن منافذ پوست یاری می نماید. مسدود شدن منافذ پوست معمولاً باعث تشکیل آکنه می گردد. استفاده از روغن جوجوبا به حفظ رطوبت پوست در طول روز یاری می نماید زیرا، به آسانی به وسیله پوست جذب می گردد. روغن جوجوبا دارای خواص ضد پیری پوست هم هست و به کاهش چین و چروک یاری می نماید. در یک کلام شما می توانید از روغن جوجوبا برای داشتن پوست و موهایی سالم و نرم بهره ببرید.

منبع: راسخون

به "روغن جوجوبا برای رشد موها" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "روغن جوجوبا برای رشد موها"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید