کمرانی: در المپیک قبل نشان دادیم حرف های زیادی برای گفتن داریم، سلطانی بهترین عملکرد را داشت

به گزارش وبلاگ تور امنستان، سرمربی تیم ملی تکواندو بانوان گفت: تکواندو بانوان در المپیک چهار سال پیش و رویدادهای اخیر نشان داده که می تواند حرف های بیشتری برای گفتن داشته باشد.

کمرانی: در المپیک قبل نشان دادیم حرف های زیادی برای گفتن داریم، سلطانی بهترین عملکرد را داشت

مهرو کمرانی در گفت وگو با خبرنگار ورزشی وبلاگ تور امنستان، در مورد عملکرد ملی پوشان تکواندو بانوان در تورنمنت ترکیه گفت: با توجه به کسب 6 مدال(یک طلا، یک نقره و چهار برنز) از لحاظ نتیجه عملکرد ما پس از مدت ها دوری از مسابقه خوب بود. بچه ها خیلی وقت بود که میدان ندیده بودند و به خاطر کرونا نیز محدودیت حضور بازیکن در اردو را داشتیم. تورنمنت ترکیه برای ما بازخورد خیلی خوبی داشت و چند شکست مان نیز با اختلاف نبود و در راند طلایی یا با اختلاف یک امتیاز بود. امتیاز مثبت بازیکنان در این مسابقات این بود که وقتی از رقبای خود عقب می افتادند، جبران می کردند. فکر می کنم روحیه جنگندگی و مبارزه طلبی در بازیکنان افزایش یافته است.

وی در مورد عدم نتیجه گیری مهلا مومن زاده مطرح نمود: از مومن زاده انتظار عملکرد بهتری داشتم و خود او نیز این موضوع را متوجه شد. مهلا به خاطر یک اشتباه فردی و روحی و روانی نتوانست خود را در مقابل حریف ازبک در راند سوم جمع کند. یکی از بازخوردهای خوب تورنمنت ترکیه این بود که باید روی مدیریت راند سرانجامی بچه ها بیشتر کار کنیم. مومن زاده مقابل حریف ازبک تا راند سوم برابر پیش رفت، اما پس از دریافت یک اخطار، بی محابا حمله کرد و در نهایت با اختلاف نزدیک مسابقه را واگذار کرد. طبق صحبت با سرمربی ازبکستان این بازیکنان یکی از کاندیداهای آنها برای حضور در مسابقات کسب سهمیه بود، اما به نظر می رسد قصد استفاده از نیگارا و اوساپوا در وزن سوم و چهارم المپیک را دارند.

سرمربی تیم ملی تکواندو بانوان در مورد کسب مدال برنز ناهید کیانی و رجحان مقابل نایب قهرمان دنیا و رنکینگ دو المپیک از ترکیه گفت: ناهید کیانی برای اینکه خود را در وزن جدید محک بزند، مقداری استرس داشت، اما به خوبی از پس این موضوع برآمد. عملکرد کیانی باعث شد به این نتیجه برسیم که انتخاب مان برای تغییر وزن او از وزن یک به دو المپیک اشتباه نبوده است. برای رسیدن به این تصمیم نیز یک اتفاق فکر وجود داشت و خوشبختانه جواب خوبی نیز گرفتیم. ناهید همیشه برای کاهش وزن درگیری داشته است و ما یک سال ترجیح دادیم او وزن خود را کاهش ندهد، اما کاهش وزن او در مسابقات لیگ وقفه ای در برنامه ما ایجاد کرد و فکر می کنم آسیب کوچکی نیز به این بازیکن زد.

کمرانی اعلام نمود: در هر صورت کیانی عملکرد خوبی داشت و در مسابقه نیمه نهایی نیز با یک اشتباه مغلوب گشت که برای ما یک درس بود. این تورنمنت اوج آمادگی ما نبود و فقط برای کسب تجربه بازیکنان و حتی کادرفنی در آن حضور پیدا کرده بودیم. تورنمنت های تدارکاتی ما را به این نتیجه می رساند باید در بخش بانوان سرمایه گذاری بیشتری داشته باشیم و به تورنمنت های بیشتری اعزام شویم. تکواندو بانوان در المپیک چهار سال پیش و رویدادهای اخیر نشان داده که می تواند حرف های بیشتری برای گفتن داشته باشد. فکر می کنم با تداوم این فرایند می توانیم نتایج بهتری نیز داشته باشیم.

وی در مورد عملکرد غزل سلطانی گفت: غزل با همه بازیکنانی که مبارزه کرد، خوب بودند و همه حریفان او مدال آور و باتجربه بودند. سلطانی واقعاً شایسته مدال طلا بود، اما به خاطر نقص تیم مان در این مسابقات که مدیریت لحظات سرانجامی بود به مدال نقره رسید. حتماً باید برای این مشکل نیز برنامه ریزی داشته باشیم. سلطانی در میان بازیکنان اعزامی به ترکیه بهترین عملکرد را داشت. روی سلطانی خیلی نظر داشتم و تلاش کردیم او را در وزن سوم نیز چک کنیم و حضور او در این وزن سوم مسابقات ترکیه نیز با برنامه ریزی صورت گرفت.

سرمربی تیم ملی کشورمان در مورد اینکه امکان دارد غزل سلطانی به معادلات کادرفنی برای اعزام به مسابقات کسب سهمیه اضافه شود، تاکید کرد: سلطانی در معادلات ما بوده است. اعزام نماینده در وزن نخست المپیک قطعی است، اما هنوز نماینده اعزامی به این رویداد مهم قطعی نیست.

کمرانی در مورد کسب مدال برنز مشترک یلدا ولی نژاد و پریسا جوادی در وزن 62- کیلوگرم تورنمنت ترکیه گفت: پریسا جوادی در این مسابقات گومز اسپانیایی را شکست داد که اندازه کل تیم ما تجربه و مدال دارد. جوادی با وجودی که از ناحیه روی پا در مسابقات لیگ آسیب دچار شکستگی جزئی بود، اما با این شرایط و پس از مدت ها دوری از مسابقات، عملکرد رضایت بخشی داشت. یلدا ولی نژاد نیز از لحاظ فنی و مدیریت بازی خیلی تغییر کرده بود، اما همچنان باید روی این بازیکن کار شود. یلدا حرفه ای امتیاز کسب می کند، اما راحت نیز امتیاز از دست می دهد و باید تعادلی برقرار کنیم. ولی نژاد هنوز جا برای اصلاح دارد، اما بازیکنان بسیار تکنیکی است که نه تنها در ایران بلکه در دنیا یکی از بهترین چرحشی زن ها است.

وی در مورد عملکرد ملیکا میرحسینی افزود: ملیکا میرحسینی بازیکن خونسرد و شش دانگی است. او در این مسابقات حریفی از نیجر را شکست داد که پیروز به کسب سهمیه المپیک شده است. در مقابل نیگورا قهرمان آسیا از ازبکستان نیز پیش بود و در 10 ثانیه سرانجامی مانند سایر بچه ها مسابقه را واگذار کرد و به مدال برنز رسید. اگر این اشتباهات کوچک را در این تورنمنت نداشتیم، قطعاً نتیجه بهتری کسب می کردیم. البته این اشتباهات باعث شد تا بچه ها بدانند همچنان نقاط ضعفی دارند و باید تلاش بیشتری انجام بدهند. در دور جدید تمرینات برنامه ریزی جدیدی خواهیم داشت و با تغییر شرایط زمینه را برای کسب نتیجه بهتر فراهم می کنیم.

سرمربی تیم ملی تکواندو بانوان در مورد عملکرد زهرا پوراسماعیل گفت: او نسبت به مسابقات گذشته چهار، پنج پله بالاتر آمده بود. مشت های پوراسماعیلی در این مسابقات حتی از ضربات پسرها سنگین تر بود و ضربات را به حریفانی زد که در حد بازیکنان وزن سه یا چهار بود. با این حال اعتقاد دارم سطح بازی پوراسماعیل در حد بازیکنان المپیکی است و دوست داشتم در ترکیه نیز با چند بازیکن المپیکی و رنکینگ زیر 10 مبارزه کند.

کمرانی در پاسخ به این سوال که همچنان برای انتخاب وزن دوم اعزامی به مسابقات کسب سهمیه المپیک میان وزن دوم و چهارم المپیک دچار تردید است، شرح داد: اگر مسابقات کسب سهمیه المپیک فروردین ماه بود، سریعاً وزن دوم المپیکی را اعلام می کردم، اما با توجه به تغییر زمان مسابقات به ابتدای خردادماه هنوز زمان کافی در اختیار داریم. در حال بررسی برای حضور در اردوی مشترک یا تورنمنتی با سطح کیفی بالا هستیم.

وی در مورد تعویق اردوی مشترک صربستان گفت: این اردوی به خاطر کرونا و شرایط قرنطینه این کشور کنسل شد، اما به دنبال برگزار اردوی مشترک دیگری هستیم.

سرمربی تیم ملی تکواندو در مورد کاندیداهای حضور در مسابقات کسب سهمیه المپیک اعلام نمود: در وزن اول مهلا مومن زاده و غزل سلطانی، در وزن دوم ناهید کیانی، پریسا جوادی و یلدا ولی نژاد و در وزن سوم ملیکا میرحسینی و زهرا پوراسماعیل بازیکنانی هستند که شانس حضور در مسابقات کسب سهمیه المپیک را دارند.

کمرانی در سرانجام گفت: فکر می کنم سطح بازیکنان ما بالاتر رفته است و سبک بازی آنها نیز همانطور که برنامه ریزی کرده بودیم تغییر کرده است. سیستم بازی تکواندو عوض شده است و بچه ها نیز در این راستا افتادند که راستا درستی است.

جدیدترین خبرها و تحلیل های ایران و دنیا را در کانال تلگرامی وبلاگ تور امنستان بخوانید. (کلیک کنید)

جدیدترین خبرها و تحلیل های ایران و دنیا را در صفحه اینستاگرامی وبلاگ تور امنستان بخوانید. (کلیک کنید)

منبع: خبرگزاری تسنیم

به "کمرانی: در المپیک قبل نشان دادیم حرف های زیادی برای گفتن داریم، سلطانی بهترین عملکرد را داشت" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کمرانی: در المپیک قبل نشان دادیم حرف های زیادی برای گفتن داریم، سلطانی بهترین عملکرد را داشت"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید