10 شهر شب زنده دار دنیا کدام اند؟!

به گزارش وبلاگ تور امنستان، عصر ایران: فهرستی از برترین شهرهای دنیا را از نظر داشتن شب های زنده و فعال انتخاب شده است. این انتخاب از طریق نظرسنجی و آمارگیری از 140 میلیون تبادل نظر از طریق 120 میلیون نفر از 180 کشور دنیا اجرا شده است. در این نظرسنجی شهر قاهره مرکز مصر در صدر قرار گرفته اما شهر نیویورک پس از لندن، پاریس، رم در رتبه 32 واقع شده است.

10 شهر شب زنده دار دنیا کدام اند؟!

در 10 کشور نخست این لیست، 6 شهر از اسپانیا و 2 شهر از کشورهای عربی حضور دارند. آمارها نشان می دهد مردم نیویورک در زمانی می خوابند که مردم سراسر قاهره برای بیرون رفتن به خیابان ها، آماده می شوند. مردم ساکن مرکز مصر ساعت یک یا دو بامداد از خانه های خود بیرون می آیند و برای غذا خوردن یا استفاده از اینترنت به رستوران ها، قهوه خانه ها و کافی نت ها می فرایند. بیرون رفتن مردم در قاهره در بین ساعت های دو تا چهار صبح به اوج خود می رسد. در بامداد خیابان های قاهره پر می گردد از جوانانی که قلیان مصرف می نمایند. خانواده ها و بچه ها هم در خیابان ها در حال خرید، بازی یا سرگرمی دیده می شوند.

لندن و قاهره شاهد بیشترین فعالیت اینترنتی مردم در شب بوده اند یعنی از ساعت 19 تا 7 صبح. آمارهای شهر نیویورک اما خلاف این موضوع را نشان می دهد. در این آمارگیری، شهرهای استانبول در صندلی 12، بلگراد صربستان 14 و لیسپون پرتغال در صندلی 15 قرار گرفتند. شهرهای لندن و پاریس هم به ترتیب رتبه های 18 و 17 و شهرهای رم و مسکو رتبه های 27 و 31 را به خود اختصاص دادند.

10 شهر نخست که نسبت به دیگر شهرهای دنیا، شب های زنده تری دارند به این ترتیب هستند.

1- قاهره مرکز مصر قاهره عظیمترین شهر آفریقاست.

تصویر ناسا از قاهره

2- مونته ویدئو مرکز، عظیمترین شهر و بندر اصلی کشور اروگوئه است.

3- بیروت مرکز لبنان

4- مالاگا واقع در جنوب اسپانیا.

5- شهر سراقوسطه در اسپانیا

6- مادرید مرکز و عظیمترین شهر اسپانیاست.

7- بارسلون پس از مادرید پرجمعیت ترین شهر اسپانیا و مهمترین بندر این کشور است.

8- والنسیا سومین شهر عظیم اسپانیاست.

9- شهر سبیا یا سویا یا سویل در اسپانیا.

10- بوئنوس آیرس مرکز آرژانتین و عظیم ترین شهر و بندر این کشور.

منبع: برترین ها

به "10 شهر شب زنده دار دنیا کدام اند؟!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "10 شهر شب زنده دار دنیا کدام اند؟!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید