7 بازی ویدیویی که با الهام از آثار آکیرا توریاما ساخته شده اند

به گزارش وبلاگ تور امنستان، آکیرا توریاما (Akira Toriyama) یک هنرمند افسانه ای در دنیای انیمه و مانگا بود که طراحی های عجیبش فکر افراد بسیاری را در سراسر دنیا تسخیر کرد. در این میان یاری های او به صنعت بازی های ویدیویی به همان مقدار قابل توجه بوده است، به طوری که بعضی از محبوب ترین سری های این رسانه دارای بخشی از جادوی توریاما در آثار هنری خود هستند. از نقش آفرینی های ژاپنی گرفته تا بازی های مبارزه ای محبوب، تاثیر آکیرا توریاما بر بازی های ویدیویی به ویژه در قلمروی مورد علاقه اش از طراحی شخصیت ها، بسیار عمیق تر از آن چیزی است که ممکن است انتظار داشته باشید. به وسیله این بازی ها و بعلاوه تمام آثار شگفت انگیز دیگر او، میراث هنری او بدون شک تا ابد زنده خواهد ماند.

7 بازی ویدیویی که با الهام از آثار آکیرا توریاما ساخته شده اند

7. Sand Land

تهیه نماینده: Bandai Namco / سازنده: ILCA

سال انتشار: 2024

پلتفرم: PC, PS4, PS5, Xbox Series X/S

این بازی با عرضه در آوریل 2024، آخرین بازی ویدیویی است که از شخصیت ها و طراحی های آکیرا توریاما بهره می برد. Sand Land یک مانگای توریاما است که در سال 2000 منتشر شد و از جنگ بر سر قدرت در دنیای بدون منبع مناسب آب می گوید. این اثر با تپه های شنی وسیع و ماشین آلات الهام گرفته از سبک دیزل پانک مجذوب کنندهیت خاص خود را دارد. داستان بازی ماجرای بلزبوب به عنوان شاهزاده ای اهریمنی را دنبال می نماید که میل به شرارت دارد و خود را در سرزمین شنی و سوزانی می یابد. او در آنجا با یک کلانتری انسانی به نام رائو و دزدی با گذشته ای مرموز روبرو می گردد. علی رغم تفاوت هایشان، این افراد باید با هم متحد شوند تا در صحرای سوزان بازی حرکت نمایند، بر ارتش سلطنتی ظالم غلبه نموده، اسرار پنهان را کشف نموده و بر خشکسالی غلبه نمایند.

بازی دارای ترکیبی منحصر به فرد از عناصر اکشن و نقش آفرینی است. مبارزات پویا و سریع است و بازیکنان از سلاح ها و توانایی های مختلفی برای از بین بردن دشمنان استفاده می نمایند. این بازی بعلاوه دارای وسایل نقلیه متنوعی است که به بازیکنان این امکان را می دهد تا راحت تر از تپه های شنی عبور نموده و دشمنان را سریع تر از بین ببرند. این بازی بعلاوه بر توسعه شخصیت ها تاکید دارد. بازیکنان می توانند شخصیت های خود را ارتقا دهند و مهارت ها و توانایی های تازهی را برای آن ها باز نمایند. روایت به وسیله ترکیبی از دیالوگ های صدادار، کات سین های خیره نماینده و داستان سرایی محیطی آشکار می گردد. به طور کلی چه از هواداران مانگای سند لند باشید و چه از علاقه مندان به بازی های نقش آفرینی، این بازی شما را راضی نگه خواهد داشت.

6. JUMP FORCE

تهیه نماینده: Bandai Namco / سازنده: Spike Chunsoft

سال انتشار: 2019

پلتفرم: PS4, Xbox One, PC, Nintendo Switch

دنیایی را تصور کنید که در آن قهرمانان نمادین سری مانگاها مورد علاقه شما در هفته نامه شونن جامپ با هم برخورد می نمایند. این واقعیت JUMP FORCE است، یک بازی مبارزه ای سه بعدی که شخصیت هایی مانند گوکو، لوفی و ناروتو را وارد نبردی حماسی برای سرنوشت بشریت می نماید. این بازی در واقع پنجاهمین سالگرد مجله ذکر شده را جشن می گیرد و داستان بازی حول یک نیروی مرموز می چرخد که دنیای جامپ را با نیروی ما ادغام می نماید. برای مبارزه با این تهدید، JUMP FORCE تشکیل می گردد، اتحاد قدرتمندی از قهرمانان مانگا که آماده حفاظت از دنیای ما هستند. یکی از بزرگترین نکته های مثبت جامپ فورس لیست شخصیت های منحصر به فرد آن است. بازیکنان می توانند از میان مجموعه های محبوبی مانند دراگون بال، وان پیس، ناروتو، بلیچ و بسیاری دیگر، شخصیت خود را انتخاب نمایند.

نبرد در جامپ فورس سریع و پر از اکشن است. بازیکنان تیمی متشکل از سه شخصیت را کنترل می نمایند و در طول نبرد بین آن ها جابه جا می شوند. هر شخصیت دارای حرکات و توانایی های خاص خود است که از سری مانگای مربوطه خود بازسازی شده است. فراتر از حالت داستانی قوی، بازی بعلاوه یک تجربه آنلاین غنی را ارائه می دهد. بازیکنان می توانند آواتار خود را ایجاد نمایند و با دیگران در لابی آنلاین تعامل داشته باشند. در اینن لابی می توانید بازیکنان دیگر را به چالش بکشید تا مهارت های جنگی خود را آزمایش نمایند یا برای نبرد های کوآپ با هم متحد شوید.

5. سری Tobal

لازم به ذکر است که این روز ها زیاد درباره Tobal صحبت نمی گردد، اما در اوج خود، این یک سری بازی مبارزه ای روی پلی استیشن 1 بود که بعضی آن را هم سطح تکن یا Virtua Fighter می دانستند. آکیرا توریاما هنر طراحی کاراکتر خود را برای هر دو بازی ارائه کرد و اطمینان حاصل کرد که لیست شخصیت ها به همان میزان که بازی کردن آن ها با سرگرم نماینده است، مجذوب کننده و متنوع باشد.

اولین نسخه، Tobal No. 1، در سال 1996 برای پلی استیشن عرضه شد. این بازی در سیاره خیالی توبال، غنی از سنگ معدن ارزشمند مولموران، حول یک تورنمنت بزرگ می چرخد که هر چند سال یک بار برگزار می گردد تا معین گردد چه کسی این منبع ارزشمند را کنترل می نماید. چیزی که واقعا این بازی را نسبت به آثار مشابه متمایز می کرد، حالت کوست نوآورانه آن بود. این حالت فقط یک حالت داستانی ساده نبود بلکه یک تجربه Dungeon Crawling عمیق را ارائه داد.در این حالت بازیکنان محیط های پیچیده سه بعدی، نبرد با دشمنان، حل پازل و بدست آوردن آیتم هایی را برای تقویت شخصیت خود را تجربه کردند. این ترکیب منحصر به فرد از مکانیک های آثار مبارزه ای و نقش آفرینی باعث شد تا بازی تجربه ای متفاوت از بازی های مبارزه ای سنتی را ارائه دهد.

توبال 2 در سال 1997 منتشر شد و دارای 200 شخصیت قابل بازی، یک حالت کوئست بسیار پیشرفته و مکانیک های مبارزه پیشرفته بود. با این حال، این بازی هرگز به مخاطبان غربی نرسید. در هر صورت توبال جایگاه ویژه ای در قلب بسیاری از گیمر ها دارد. گیم پلی نوآورانه، جلوه های بصری خیره نماینده در زمان خود و دنیای مجذوب کننده آن آن تأثیری ماندگار بر جای گذاشت و امیدواریم که اسکوئر انیکس آن را احیا کند.

4. سری Blue Dragon

تهیه نماینده: Microsoft Game Studios / سازنده: Mistwalker

سال انتشار: 2006

پلتفرم: Xbox 360

از میان تمام بازی هایی که آکیرا توریاما روی آن ها کار کرد و کلمه اژد ها را در عنوان خود داشتند، احتمالا Blue Dragon اولین اثری نیست که به فکر می رسد. با این حال این بازی نقش آفرینی ژاپنی بعضی از فانتزی ترین طرح های توریاما را به نمایش می گذارد. جالب است بدانید که اولین بازی سری به وسیله هیرونوبو ساکاگوچی، خالق فاینال فانتزی، ساخته شده و موسیقی آن به وسیله نوبوو اوئماتسو نوشته شده است. توریاما بعلاوه به طراحی شخصیت ها برای دنباله های این بازی ادامه داد.

اولین بازی سری در سال 2006، ما را با گروهی از دوستان با نام ژیرو، شو و کلوک آشنا کرد که قدرت کنترل موجودات غول پیکری به نام سایه را بدست می آورند. آن ها با توانایی های تازه کشف شده خود، ماموریتی را برای شکست جادوگر ظالمی که دنیا را در تاریکی فرو برده است، شروع می نمایند. بازی دارای یک دنیا باز گسترده پر از شهر ها، سیاه چال ها و اسرار پنهان برای کاوش بود، نبردهای نوبتی شامل مانور استراتژیک اعضای گروه و پیاده سازی حملات ویرانگر از سایه های شما بود.

موفقیت بازی اول منجر به دو اسپین آف برای Nintendo DS شد. در این میان Blue Dragon: Awakened Shadow که در سال 2009 منتشر شد، به عنوان دنباله مستقیم بازی اول عمل کرد و به عمق داستان شخصیت ها پرداخت و مکانیک های تازه را در گیم پلی معرفی کرد. در حالی که این مجموعه هرگز آنگونه که باید شناخته نشد، اما به خاطر شخصیت های مجذوب کننده، داستان عمیق، مبارزات نوبتی کلاسیک و استفاده خلاقانه از موجودات غول پیکر همراه در نبرد مورد تحسین نهاده شد.

3. سری Dragon Ball

دنیای دراگون بال چیزی است که آکیرا بیشتر به خاطر آن شناخته شده است و این سری تاریخچه ای غنی از اقتباس های محبوب در صنعت بازی های ویدیویی دارد. از بازی های نقش آفرینی گرفته تا بازی های مبارزه ای، بازی های دراگون بال به هواداران مانگا یا انیمه مربوطه اجازه می دهند تا بیشتر در فکر شگفت انگیز توریاما غوطه ور شوند. با این حال توریاما علاوه بر اینکه نویسنده و تصویرگر اصلی مانگا است، به طور مستقیم در طراحی شخصیت به بعضی از برترین بازی های دراگون بال در تاریخ یاری نموده است.

در واقع او شخصیت اندروید 21 را در Dragon Ball FighterZ و بونیو را در Dragon Ball Z: Kakarot نیز طراحی نموده است. البته سری بازی ها فقط برای زنده کردن لحظات حماسی انیمه نیستند بلکه بعضی از بازی ها داستان های اوریجینال را ارائه می دهند. به عنوان مثال بازی Dragon Ball Xenoverse به بازیکنان این امکان را می دهد که به یک آواتار شخصی سازی شده تبدیل شوند که مسیر تاریخ را تغییر می دهد و با شروران تازه روبرو شده و با قهرمانان قدیمی هم گروه می گردد.

2. Chrono Trigger

تهیه نماینده: Square / سازنده: Square

سال انتشار: 1995

پلتفرم: SNES, PS1, Nintendo DS, i-mode, iOS, Android, PC

معجزه Chrono Trigger این است که یکی از آن آثار هنری کمیاب است که به وسیله یک تیم رویایی از اسطوره های صنعت در اوج زیبایی خلق شده است و به نوعی توانسته است فراتر از انتظارات عمل کند. به عنوان یکی از برترین آثار نقش آفرینی ژاپنی تاریخ، Chrono Trigger یک اثر کلاسیک ماندگار است که به لطف داستان قدرتمند، مبارزات مجذوب کننده و البته طراحی های باشکوه خود، هیچوقت قدیمی نمی گردد. طراحی های کرونو، لوکا، مارل، روبو، قورباغه، آیلا و مگوس هر کدام دلالت بر نبوغ توریاما دارند.

البته هنر توریاما فقط در طراحی شخصیت ها استفاده نشد و دنیا Chrono Trigger نیز با بعضی از برترین کار های توریاما پر شده است که استعداد استثنایی یک هنرمند را در اوج خود به نمایش می گذارد. امروزه، Chrono Trigger در پلتفرم های مختلف از جمله رایانه های شخصی، موبایل و کنسول های مدرن منتشر شده است و موفقیت آن به علت داستان جاودانه، شخصیت های مجذوب کننده و گیم پلی خلاقانه، ادامه دار بوده و همچنان نسل های تازه گیمر ها را سرگرم می نماید.

1. سری Dragon Quest

برای درک زیبایی طرح های ساده اما موثر آکیرا توریاما، فقط باید به اسلایم در سری دراگون کوئست نگاه کنید. این کاراکتر با طرحی شبیه یک گوی آبی با لبی خندان از نسل ها و فرهنگ ها فراتر رفته و به یکی از شناخته شده ترین شخصیت ها در تاریخ بازی تبدیل شده است. این جادویی است که می توانید در سرتاسر سری دراگون کوئست پیدا کنید. هر شخصیت، هر هیولا و به طور کلی هر NPC، سبک بصری و تخیل توریاما را به ما هدیه می دهد و به همین علت، استعداد ویژه او برای سال ها الهام بخش هنرمندان بوده است.

هرچند تاثیر توریاما به طراحی شخصیت محدود نشد و تاثیر او را می توان در طراحی کلی دنیا نیز مشاهده کرد. منظره ها سرسبز، شهر های مجذوب کننده و سیاه چال های باشکوه همه به وسیله آثار هنری او جان گرفتند. به طور کلی میراث آکیرا توریاما در دراگون کوئست غیرقابل انکار است و سبک هنری او فقط یک انتخاب زیباشناختی نیست و بخش اصلی هویت این سری محبوب است.

منبع: The Gamer

منبع: دیجیکالا مگ

به "7 بازی ویدیویی که با الهام از آثار آکیرا توریاما ساخته شده اند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "7 بازی ویدیویی که با الهام از آثار آکیرا توریاما ساخته شده اند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید