آب استخرهای شنا در لرستان به لحاظ آلودگی 62.91 درصد در حد مطلوب است

به گزارش وبلاگ تور امنستان، خبرنگاران/لرستان یک دانشیار دانشگاه لرستان گفت: آب استخرهای شنای استان به لحاظ پارامترهای میکروبی یعنی آلودگی مدفوعی و سایر آلودگی میکروبی زیان آور 62.91 درصد در حد مطلوب و 37.09 درصد نامطلوب و غیر قابل قبول بودند.

آب استخرهای شنا در لرستان به لحاظ آلودگی 62.91 درصد در حد مطلوب است

دکتر رجب رشیدی در مورد نتیجه کار تحقیقاتی با عنوان آنالیز شرایط بهداشتی آب استخرهای شنای استان لرستان در گفت وگو با وبلاگ تور امنستان اظهار کرد: نتایج این تحقیق نشان داد شرایط رعایت نکات بهداشت شخصی به وسیله شناگران و استفاده کنندگان از آب استخر 80 درصد بوده است.

وی ادامه داد: به لحاظ استفاده از کلر در آب استخرهای شنای استان، نتایج این تحقیق نشان داد که 59.58 درصد استخرها از نظر میزان کلر در حد مطلوب و 40.42 درصد نامطلوب (یعنی میزان کلر استفاده شده در آب استخر کمتر یا بیشتر از حد استاندارد و مجاز است) بودند.

افزایش و کاهش میزان کلر آب استخر می تواند برای استفاده کنندگان استخر زیان آور باشد

این دکترای تخصصی بهداشت حرفه ای دانشگاه علوم پزشکی لرستان اعلام کرد: افزایش و کاهش میزان کلر آب استخر می تواند برای استفاده کنندگان استخر زیان آور باشد.

رشیدی گفت: بعلاوه نتایج این تحقیق نشان داد که آب استخرهای شنای لرستان به لحاظ پارامترهای میکروبی یعنی آلودگی مدفوعی و سایر آلودگی میکروبی زیان آور 62.91 درصد در حد مطلوب و 37.09 درصد نامطلوب و غیر قابل قبول بودند.

وی مطرح نمود: با توجه به ارتباط پارامترهای میکروبی میزان کلر استخر می توان نتیجه گرفت که میزان کلر آب استخر فاکتور موثری در نابودی باکتری های بیماری زاست و باید به طور دائم و مستمر به وسیله مسئولین و متولیان استخرها پیگیری و نظارت کامل در مورد میزان کلر مطلوب آب استخرهای شنا به عمل آید.

ارتقای سطح آگاهی مردم در این زمینه و مراقبت بیشتر در نگهداری استخرهای شنا توصیه می گردد

عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی لرستان اضافه نمود: بعلاوه برای هر چه بهتر شدن کیفیت آب استخرها و در پی آن کاهش انواع بیماری های منتقله به وسیله شنا، می بایست بازرسی مستمر بهداشتی استخرها و کنترل مکرر آنها به لحاظ آلودگی ها، ارائه آموزش های لازم به اداره کنندگان استخرها، صدور کارت بهداشتی برای فرد استفاده کننده از آب استخر، اطلاع رسانی و آموزش های لازم در زمینه بهداشت استخر و بهداشت فردی، ضدعفونی مستمر اطراف استخر(راهروها، دستشویی ها، حمام ها) و ارتقای سطح آگاهی مردم در این زمینه و مراقبت بیشتر در نگهداری استخرهای شنا توصیه می گردد.

رشیدی یادآور شد: بعلاوه توصیه می گردد تحقیقات جامعی در مورد ارتباط بین آلودگی های باکتریایی آب استخرها با شیوع بیماری های ناشی از آن صورت گیرد.

منبع: خبرگزاری ایسنا

به "آب استخرهای شنا در لرستان به لحاظ آلودگی 62.91 درصد در حد مطلوب است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آب استخرهای شنا در لرستان به لحاظ آلودگی 62.91 درصد در حد مطلوب است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید