انگلیس سفیر میانمار را احضار کرد

به گزارش وبلاگ تور امنستان، پس از کودتای نظامی در میانمار و دستگیری رهبران این کشور توسط کودتاچیان، وزارت امور خارجه انگلیس سفیر میانمار در لندن را احضار کرد.

انگلیس سفیر میانمار را احضار کرد

بر اساس این گزارش، وزارت امور خارجه انگلیس از احضار کیاو زوار مین سفیر میانمار در لندن در واکنش به کودتای نظامی در این کشور خبر داد.

یک سخنگوی وزارت امور خارجه انگلیس گفت که معاون وزیر خارجه این کشور در امور آسیا در جلسه با سفیر میانمار، بازداشت غیرنظامیان در این کشور را محکوم کرده و خواستار آزادی فوری آنها شده است.

گفتنی است که ارتش میانمار بامداد دوشنبه طی یک سری عملیات هماهنگ و برنامه ریزی شده رهبران حکومت غیرنظامی را بازداشت و در این کشور شرایط فوق العاده اظهار داشت.

ارتش میانمار آنگ سان سوچی رهبر غیر رسمی این کشور را به همراه شماری از مقامات بلندپایه حزب اتحادیه ملی برای دموکراسی بازداشت کرد.

در پی این بازداشت ها، ارتش میانمار که پیش از این با ادعای بروز تقلب انتخاباتی گسترده در انتخابات پیشین خواستار تحقیق در این باره شده بود، با بازداشت این مقامات غیرنظامی قدرت را در میانمار در دست گرفت و در این کشور شرایط فوق العاده اظهار داشت.

در یک سخنرانی ویدئویی که از شبکه تلویزیونی وابسته به ارتش میانمار پخش شد، اعلام گشت که قدرت به مین آنگ هلاینگ فرمانده کل نیروهای مسلح این کشور منتقل شده است.

علاوه بر بازداشت رهبر حزب حاکم میانمار سیاستمداران ایالات و مناطق و همچنین فعالان سیاسی سرشناس این کشور نیز بازداشت شده اند، شبکه های مخابراتی (تلفن همراه و ثابت) با اختلال روبرو شده و برنامه های رسانه رسمی میانمار نیز قطع شده اند.

منبع: خبرگزاری مهر

به "انگلیس سفیر میانمار را احضار کرد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "انگلیس سفیر میانمار را احضار کرد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید