بوئینگ و آسمان و جزئیات قرارداد 3 میلارد دلاری

به گزارش وبلاگ تور امنستان، با توجه به امضای قرارداد شرکت هواپیمایی آسمان با شرکت بوئینگ با ارزش سه میلیارد دلاربرای خرید دست کم 30 فرورند هواپیما از این شرکت آمریکایی صورت گرفت.

بوئینگ و آسمان و جزئیات قرارداد 3 میلارد دلاری

این شرکت آمریکایی در بیانیه ای بیان کرد تفاهم نامه ای با آسمان ایرلاینز امضا نموده که میخواهد 30 فروند مدل بدنه باریک 737 مکس را خریداری کند. شرکت آسمان بعلاوه از حق خرید 30 فروند دیگر هواپیما از بوئینگ برخوردار است.

بوئینگ پیش از این نیز در ماه دسامبر درتوافق با ایران ایر برای فروش 50 فروند هواپیمای بدنه باریک 737 و 30 فروند هواپیمای پهن پیکر 777 اعلام آمادگی نموده بود. ارزش این توافق بر مبنای قیمتهایی که از سوی بویئنگ اعلام شده، 16.6 میلیارد دلار برآورده شده است.

اما جزئیات نهایی قرارداد اخیرهنوز اعلام نشده است.

ایران که به علت تحریم های مالی و مالی چند دهه گذشته یکی از فرسوده ترین ناوگانهای هوایی جهان است با توجه به عمر هواپیماهای شرکتهای هواپیمایی ایران که از 20 سال بیشتر است در نتیجه امضای این قراردادها جهت خرید هواپیما از شرکتهای مهم هواپیما سازی جهان بسیار ضروری به نظر می رسد و با سفارش خرید به ایرباس، بوئینگ و سایر شرکتها ناوگانش را مدرن کند.

بوئینگ اعلام نموده تحویل هواپیما به آسمان در سال 2022 شروع می گردد با این همه یک خبرگزاری داخلی گزارش نموده است که تحویل نخستین هواپیما در سال 2019 انجام خواهد شد.

بر اساس گزارش اعلام شده این شرکت هواپیماسازی اعلام نموده که با توافق اخیرش با ایران، حدود 18 هزار شغل در آمریکا ایجاد یا حفظ می شوند.

بوئینگ اعلام نموده است که این توافق با اجازه دولت آمریکا اجرا شده است. و ادامه این برنامه همچنان مستلزم تایید دفتر کنترل داراییهای خارجی است که نهاد زیرمجموعه وزارت خزانه داری و مسئول اجرا و نظارت بر تحریمهای مالی و تجاری است. توافق با ایران ایر در زمان دولت اوباما از سوی این نهاد تایید شد.

منبع: کجارو / خبرگزاری ایسنا

به "بوئینگ و آسمان و جزئیات قرارداد 3 میلارد دلاری" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بوئینگ و آسمان و جزئیات قرارداد 3 میلارد دلاری"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید