خبرنگاران تعداد مراجعان به مراکز درمانی قزوین 30 درصد افزایش یافته است

به گزارش وبلاگ تور امنستان، قزوین - خبرنگاران - رییس دانشگاه علوم پزشکی قزوین از شیب صعودی مبتلایان به ویروس کرونا در سطح این استان اطلاع داد و گفت: متاسفانه تعداد مراجعان به مراکز درمانی استان 30 درصد افزایش یافته است.

خبرنگاران تعداد مراجعان به مراکز درمانی قزوین 30 درصد افزایش یافته است

به گزارش وبلاگ تور امنستان، دکتر پیمان نامدار روز یکشنبه در جلسه ستاد پیشگیری و مقابله با کرونای استان توضیح داد: اولویت های تخصیص دریافت واکسن کرونا براساس ابلاغ وزارت بهداشت مربوط به کادر درمانی فعال در بخش های آی. سی. یوی کرونا، اورژانس کرونا و افراد پرخطر است.

وی با اشاره به اینکه تا به امروز و در چهار مرحله، پنج هزار و 158 دز واکسن کرونا به این استان تخصیص داده شده، اضافه نمود: واکسن های ارسال شده به گروه های هدف در سطح استان تزریق شده است.

رییس دانشگاه علوم پزشکی استان قزوین اضافه نمود: شفاف سازی و اصل عدالت در توزیع واکسن مساله بسیار مهمی است که باید مورد توجه مسوولان ذیربط قرار گیرد.

به گفته وی، هم اکنون شهرستان های قزوین و تاکستان در شرایط نارنجی قرار داشته و سایر شهرستان های این استان نیز در شرایط شکننده ای قرار گرفته است.

دکتر نامدار ادامه داد: خوشبختانه طرح پرستاری در منزل به صورت پایلوت کشوری و به عنوان یک طرح جانبی جهت کاهش بستری بیماران در بیمارستان ها با همکاری مراکز خصوصی پرستاری این استان در حال انجام است.

وی اضافه نمود: خدمات ارایه شده در این طرح با تعرفه دولتی و با کیفیت بالا به بیماران در منزل ارایه می گردد و پرستاران براساس آموزش های خود، بیماران مبتلا به کووید 19 را که در منزل تحت درمان هستند، مراقبت نموده و خدمات خود را تا زمان بهبودی کامل بیمار ادامه می دهند.

رییس دانشگاه علوم پزشکی قزوین با اشاره به اینکه بیشترین میزان فضاهای آلوده مربوط به محیط های بسته مانند تالارهای پذیرایی، رستوران و کافی شاپ ها هستند، اضافه نمود: در حوزه رستورانی باید ضمن آنکه این فضاها مجهز به تخلیه هوا باشند، غذاها نیز به صورت بیرون بر ارایه گردد و شهروندان نیز با توجه به شرایط نارنجی، در خانه ماندن را بیش از گذشته مورد توجه قرار دهند.

منبع: ایرنا

به "خبرنگاران تعداد مراجعان به مراکز درمانی قزوین 30 درصد افزایش یافته است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران تعداد مراجعان به مراکز درمانی قزوین 30 درصد افزایش یافته است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید