خرید و فروش پاسپورت برای واردات گوشی، نیم میلیارد یورو صرف واردات برند اپل شده است

به گزارش وبلاگ تور امنستان، مدیر سامانه همتا بابیان اینکه پاسپورت افرادعادی 3 میلیون تومان برای واردات گوشی خرید و فروش می شود، گفت: سال گذشته نیم میلیارد یورو صرف واردات تلفن همراه با برند اپل کردیم که فقط نیاز 4 درصد بازار را تامین کرده است.

خرید و فروش پاسپورت برای واردات گوشی، نیم میلیارد یورو صرف واردات برند اپل شده است

حسین یوسفیان مدیر سامانه همتا در گفت وگو با خبرنگار گروه علمی و دانشگاهی وبلاگ تور امنستان با تاکید براینکه یک سوم ارز کشور مربوط به واردات گوشی های بالای 300 یورو است ، گفت: 2.4 میلیارد دلار از واردات کشور مربوط به گوشی موبایل بوده است. باید به این نکته اشاره کنم که یک سوم ارز کشور در واردات گوشی مربوط به گوشی های بالای 300 یورو است اما درباره اینکه چند درصد از این گوشی ها مورد استفاده قرار می گیرند باید بگویم در سال 98 تنها 9 درصد از مخاطبان از گوشی های بالای 300 یورو استفاده می کنند.

سال گذشته نیم میلیارد یورو صرف واردات تلفن همراه با برند اپل کردیم

وی افزود: سال گذشته نیم میلیارد یورو صرف واردات تلفن همراه با برند اپل کردیم که فقط نیاز 4 درصد بازار را تامین کرده و هیچ کنندگی در ایران ندارد و این برند کشور ما را تحریم کرده است. از طرفی باید به این نکته اشاره کنم که صنعت کشور اگر تعطیل شود به موازات آن کل حمل و نقل تعطیل خواهد شد به طور مثال در بحران سال 97 که رانندگان کامیون ها اعتصاب کردند به خاطر گران شدن مواد اولیه حمل و نقل و لاستیک بود که کل ارز مورد نیاز آنها 250 میلیون یورو است که اگر آن را قیاس کنیم با برند اپل و نیاز لاستیک متوجه می شوید که به خاطر عدم اختصاص ارز به صنعت زندگی مردم مختل می شود.

پاسپورت افراد 3 میلیون تومان خرید و فروش می شد

یوسفیان با بیان اینکه امسال هیچ گونه ارزی برای واردات گوشی همراه اختصاص نیافته است، شرح داد: سال گذشته مدت زمان تخصیص ارز بانک مرکزی به گوشی های همراه بین 3 تا 4 روز بود اما امسال این زمان به بیش از 30 تا 60 روز رسیده است.از طرفی قاچاقچیان بازار سیاه راه اندازی کرده اند به طوری که اطلاعات پاسپورت افراد 3 میلیون تومان خرید و فروش می شد تا به نام شما سیم کارت خریده و گوشی ثبت کنند که این کار را بر اساس اعتبار پاسپورت در مدت 3 ماه انجام می دادند.

منبع: خبرگزاری فارس

به "خرید و فروش پاسپورت برای واردات گوشی، نیم میلیارد یورو صرف واردات برند اپل شده است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خرید و فروش پاسپورت برای واردات گوشی، نیم میلیارد یورو صرف واردات برند اپل شده است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید