دردی که اضطراب در قفسه سینه ایجاد می نماید

به گزارش وبلاگ تور امنستان، تبیان/درد ناشی از اضطراب در قفسه سینه می تواند بسیار ناراحت نماینده باشد. افرادی که از این درد رنج می برند حتی ممکن است احساس نمایند در حال مُردن هستند. اما پیش از اینکه روی این درد تمرکز کنیم، ضروری است کمی بیشتر در خصوص علت ها و عوامل ایجاد این درد بگوییم: اضطراب.

دردی که اضطراب در قفسه سینه ایجاد می نماید

وقتی کسی دچار حمله پانیک می گردد، علائم گوناگونی می تواند داشته باشد، مثلاً احساس خفگی یا از دست دادن کنترل روی بدن خود. همچنین بعضی افراد در اثر اضطراب دچار درد در قفسه سینه می شوند. درد ناشی از اضطراب در قفسه سینه می تواند بسیار ناراحت نماینده باشد. افرادی که از این درد رنج می برند حتی ممکن است احساس نمایند در حال مُردن هستند؛ اما پیش از اینکه روی این درد تمرکز کنیم، ضروری است کمی بیشتر در خصوص علت ها و عوامل ایجاد این درد بگوییم: اضطراب.

اضطراب چیست؟

اضطراب اساساً یک مکانیسم دفاعی است. اضطراب یک سیستم هشدار برای موقعیت هایی است که تهدیدنماینده و خطرناک برای فرد محسوب می شوند. اضطراب همه جایی است و همه افراد آن را تجربه می نمایند. اضطراب یک مکانیسم نرمال و ضروری است که عملکرد، اقدام به موقع و واکنش به جا را بهبود می دهد.

عملکرد اضطراب، حرکت دادن به بدن و هشیار و آماده نگه داشتن آن برای عکس العمل به موقع در زمان رویارویی با خطرات است تا پیامدها کمتر شده و از حوادث پیشگیری گردد؛ اما در بعضی موارد، این مکانیسم به شیوه ای دیگر عمل می نماید، به عبارتی دیگر باعث رنج و عذاب می گردد. در چنین حالتی به جای اینکه اضطراب به ما یاری کند، توان ما را می گیرد. این تغییر در مکانیسم عملکرد اضطراب می تواند ناشی از یک سری از فاکتورهایی باشد که پیش تر زمینه را فراهم نموده اند:

. فاکتورهای بیولوژیکی

. ویژگی های شخصیتی مانند مکانیسم های غلبه بر استرس

. فاکتورهای محیطی

درد ناشی از اضطراب در قفسه سینه، یک سری علائم ایجاد می نماید که می تواند به فرد این احساس را بدهد که در حال مُردن است. ضروری است بدانید چه عواملی جرقه حملات اضطرابی را برایتان می زنند. شما باید از استرس های مداوم پیشگیری نمایید تا دچار عواقب آن نشوید

از طرفی دیگر باید بگوییم که اضطراب انواع متفاوتی دارد:

آگورافوبیا (هراس از یک مکان)

افرادی که دچار آگورافوبیا هستند، از مکان ها و موقعیت هایی هراس دارند که باعث می شوند آن ها دچار حمله پانیک یا احساس گرفتار شدن، ناتوانی یا خجالت زدگی نمایند. بنابراین از این نوع مکان ها و موقعیت ها اجتناب می نمایند.

اختلال اضطراب فراگیر (GAD)

این اختلال موجب احساس اضطراب زیاده از حد و مداوم و نگرانی درباره فعالیت ها و حوادثی می گردد، حتی فعالیت های عادی و روزمره.

این اضطراب و نگرانی، متناسب با موقعیت یا شرایط پیش آمده نیست، به سختی کنترل می گردد و بر احساس های فیزیکی فرد نیز اثر می گذارد. اختلال اضطراب فراگیر اغلب همراه با دیگر اختلالات اضطرابی یا افسردگی نیز می باشد.

اختلال پانیک

اختلال پانیک سبب ایجاد اپیزودهای مکرری از احساس ناگهانی اضطراب شدید و ترس می گردد که در عرض چند دقیقه اوج می گیرد. این اپیزودها به عنوان حملات پانیک شناخته می شوند. بعضی از علائم حمله پانیک شامل موارد زیر می شوند:

. احساس به زودی مُردن

. تنگی نفس

. درد در قفسه سینه

. بالا رفتن ضربان قلب یا تپش قلب

این حملات پانیک می توانند فرد را نگران این نمایند که دوباره دچار حمله خواهد شد یا باعث شوند از موقعیت هایی که ایجاد این حملات را می نمایند اجتناب نماید.

علائم درد ناشی از اضطراب در قفسه سینه

درد ناشی از اضطراب در قفسه سینه به احساس دردی گفته می گردد که مجموعه ای از شرایط اضطرابی عامل آن هستند. احتیاجی نیست حتماً بحران یا حادثه خاصی پیش بیاید تا این درد احساس گردد. حضور مداوم استرس نیز می تواند دردی در قفسه سینه ایجاد کند که ریشه در اضطراب دارد.

افرادی که این درد را تجربه می نمایند طبق گفته خود این علائم را دارند:

. تند تند نفس کشیدن

. کرختی دست و پا

. از دست دادن کنترل روی بدن

. احساس مرگ

در ضمنً این درد تیز و متناوب بوده و سبب احساس سوزش نیز می گردد. اما این نوع درد و ناراحتی معمولاً در عرض مدت کوتاهی رفع می گردد، مثلاً بعد از حدوداً 15 دقیقه.

ویژگی دیگر درد ناشی از اضطراب در قفسه سینه این است که با حرکت رفع نمی گردد. این درد چه حرکت کنید و چه نه، یک جور است.

درمان درد ناشی از اضطراب در قفسه سینه

از آنجایی که درد ناشی از اضطراب در قفسه سینه، پیامد مشکل دیگری است بنابراین درمان نیز باید عامل اصلی یعنی اضطراب را هدف بگیرد.

در بیشتر موارد ضروری است که عوامل بیرونی و داخلی که سبب ایپزودهای اضطراب می شوند مورد بررسی و بررسی قرار بگیرند. روان پزشک نیز ریلکسیشن و تمرینات تنفسی را توصیه می نماید. همچنین تکنیک های ریلکس کردن عضلات نیز مفید خواهند بود. روان پزشکان معمولاً دارهای ضد اضطراب را برای بیمارانی که به دارو احتیاج دارند تجویز می نمایند.

وقتی این درد جدی می گردد، بیمار باید برای درمان پزشکی و توصیه های لازم به پزشک متخصص مراجعه کند.

درد ناشی از اضطراب در قفسه سینه، یک سری علائم ایجاد می نماید که می تواند به فرد این احساس را بدهد که در حال مُردن است. ضروری است بدانید چه عواملی جرقه حملات اضطرابی را برایتان می زنند. شما باید از استرس های مداوم پیشگیری نمایید تا دچار عواقب آن نشوید. برای بازیابی کنترلتان و به دست آوردن آگاهی بیشتر در خصوص مسئله ای که دارید، به روانپزشک مراجعه کنید.

منبع: همگردی

به "دردی که اضطراب در قفسه سینه ایجاد می نماید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "دردی که اضطراب در قفسه سینه ایجاد می نماید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید