درمان سفتی و خشکی گردن

به گزارش وبلاگ تور امنستان، مهم ترین علت آرتروز ضعف عضلانی و کم شدن انعطاف عضلات ناحیه سر و گردن است.

درمان سفتی و خشکی گردن

آرتروز گردن و شانه سبب خشکی و سفتی عضو می گردد. در آرتروز گردن، شخص در چرخاندن سر و خم شدن مشکل پیدا می نماید یا حتی ممکن است در حرکات بازوها دچار محدودیت گردد.اگر شخصی دچار آرتروز شانه باشد، ممکن است در فعالیت های روزانه خود مثل پوشیدن لباس، شانه کردن مو یا حمام کردن دچار مشکل گردد.اگر این شخص تحت درمان آرتروز گردن قرار نگیرد، این خشکی و سفتی بدتر می گردد و محدوده حرکت او به مرور زمان کاهش می یابد.

آرتروز گردن و فشار به اعصاب

آرتروز گردن و شانه می تواند منجر به ضعف یا بی حسی یا احساس گزگز در بازوها ، دست ها و انگشتان گردد.به دلیل تغییراتی که آرتروز ایجاد می نماید، ممکن است اعصاب گردن تحت فشار باشد . اگر اعصاب تحت فشار باشد، پیغام های عصبی به بازوها و دست ها نمی رسد، در نتیجه ماهیچه ها به طور مناسب منقبض نمی گردد و فرد مبتلا، توانایی گرفتن اشیا را نخواهد داشت.در موارد شدید، ضعف عضلات و احساس گزگز تا پاها هم پیش می رود و فرد در راه رفتن و حفظ تعادل بدن و کنترل ادرار خود مشکل پیدا می نماید و دچار تکرر ادرار می گردد.

درمان آرتروز

در آرتروز گردن بسته به شدت آسیب مفاصل، استفاده از گرما، یخ، استراحت و فیزیوتراپی ، ازن تراپی و... می تواند به کاهش علایم یاری زیادی کند. انجام حرکات کششی آرام، یاری زیادی به بازگرداندن قدرت عضلات و از بین رفتن خشکی عضلات می نماید. تجویز بعضی داروها به وسیله پزشک برای انجام فعالیت های روزمره و خواب مناسب صورت می گیرد.

اگر دردهای شدیدی وجود داشته باشد یا اعصاب تحت فشار باشد، جراحی آرتروز گردن برای بهبود آن توصیه می گردد.

از مهم ترین اقدامات برای درمان آرتروز گردن که شاید بتوان گفت مهم ترین قسمت درمان دردهای ناحیه گردن است می توان به انجام نرمش های طبی خاصی به منظور تقویت عضلات گردن و افزایش قابلیت انعطاف لیگامان ها و عضلات گردن اشاره نمود.

مهم ترین دلیل آرتروز گردن، ضعف عضلات گردن و کم شدن قابلیت انعطاف عضلات گردن است. زندگی شهری تازه موجب دورتر شدن انسان ها از فعالیت های بدنی شده است و

شغل های پشت میز نشینی نه تنها موجب ضعیف شدن عضلات مختلف انسان می گردد بلکه به دلیل شرایط بد نشستن پشت میز فشار زیادی به مفاصل وارد می گردد.

نرمش عضلات و تقویت انعطاف پذیری

این عوامل در دراز مدت موجب بروز گردن درد و کمر درد و زانو درد می گردد. نرمش های گردن با تقویت عضلات گردنی و افزایش قابلیت انعطاف لیگامان ها و عضلات گردن موجب کاهش فشار روی مهره و دیسک گردن می گردد و تاثیر قابل توجهی در کاهش و حتی حذف کامل دردهای گردنی دارد.

منبع: همگردی

به "درمان سفتی و خشکی گردن" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "درمان سفتی و خشکی گردن"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید