روانشناسی

آمریکا ادیسه را از دست داد، خواب ابدی لندر آمریکایی

لندر آمریکایی ادیسه متعلق به شرکت خصوصی Intuitive Machines برای همیشه روی ماه به خواب رفت.

6 فروردین 1403

دلیل سرفه های طولانی مدت چیست؟

در فصل سرما که بیماری های ویروسی تنفسی رایج است، سرفه مداوم و طولانی مدت می تواند آزاردهنده باشد.

24 بهمن 1402

حرف های کودک بازیگر از پشت صحنه یک فیلم سینمایی ، یک مرگ تلخ به من انگیزه داد

امیرحسین بیات بازیگر کودک نقش اصلی فیلم کاپیتان گفت: خاله من به دلیل بیماری سرطان فوت کرد. این مسئله انگیزه ای به من داد تا در طول فیلمبرداری بتوانم کاراکتر عیسی را درک کنم.

15 اسفند 1401

برترین راهنمای پرورش توت فرنگی در خانه

میوه توت فرنگی با طعم لذیذ بی نظیری که دارد یکی از میوه هایی است که تقریبا همه عاشق مصرف آن هستند. بعلاوه اغلب به عنوان افزودنی عالی برای دسرها و حتی سالادهای تابستانی استفاده می گردد. توت فرنگی نیز مانند همه میوه ها نقش زیادی در سلامت انسان دارد و برای...

22 دی 1401

همه چیز درباره بیماری مننژیت

مننژیت عبارت است از تورم یا عفونت پرده های مغز که از موارد اورژانس به شمار میرود و در منطقه ها پر جمعیت و در جایی که رعایت موارد بهداشتی کم است، بیشتر دیده می گردد.

19 دی 1401

5 نوشیدنی انرژی زا که جایگزین مناسبی برای قهوه هستند

قهوه یکی از پرطرفدارترین نوشیدنی ها در سراسر دنیا است و بسیار هم سالم به شمار می رود. این نوشیدنی دارای آنتی اکسیدان های زیادی است که به درمان بیماری های مختلفی یاری می نمایند.

24 مهر 1401

آشنایی با بیماری های رایج در سفر

بیماری های رایج در سفر را چقدر می شناسد؟ چه نوع بیماری ها بیماری های رایج در سفر محسوب می شوند؟ بیماری های چون سردرد، سرگیجه، سرماخوردگی و چندین مورد دیگر بیماری هایی است که در سفر ممکن است هر مسافری به آن مبلا گردد. البته بعضی از بیماری ها آنچنان حاد...

24 مهر 1401

این وسیله نقلیه بدترین گزینه برای سلامت جسم در سفر ، چرا هنگام سفر بیشتر درد داریم؟

نتایج یک مطالعه نو نشان می دهد بسیاری از افراد اعتقاد دارند که مسائل جسمی و احساس درد هنگام مسافرت افزایش می یابد و حتی می تواند سفر آن ها را تحت تاثیر قرار دهد.

18 شهریور 1401

چرا برخی افراد خاله زنک هستند؟

شنیدی چی گفته؟ چطور تونست این حرف رو بزنه؟ خجالتم خوب چیزیه،شاید چنین جمله هایی را در بین صحبت های همکاران یا در مهمانی های خانوادگی زیاد شنیده باشید.

28 مرداد 1401

سه نکته طلایی برای کاهش وزن در سریع ترین زمان ممکن!

این روزها رژیم های لاغری طرفداران زیادی دارند؛ به این دلیل که با توجه به زندگی کم تحرک شهری و همچنین ترویج فست فودها و غذاهای ناسالم، میانگین وزن افراد در جمعیت افزایش پیدا کرده و درنتیجه بسیاری از افراد با اضافه وزن روبه رو هستند. این اضافه وزن می تواند...

22 مرداد 1401

چرا و چگونه باید به بچه ها خود زبان دوم بیاموزیم؟

دنیای مدرن و پویا به طور جدی قوانین خود را در حال توسعه دیکته می نماید. تسلط بر زبان انگلیسی از سن 4 سالگی به بعد به کودک اجازه می دهد تا به طور مطلوب در فضای اطراف قرار گیرند و موانع ارتباطی را تجربه نکند. با بازی کردن، کودک به سرعت آغاز به تسلط بر دنیا می...

13 مرداد 1401

5 خوراکی معجزه آسا که شما را باهوش می کنند

غذاهایی که می خوریم می توانند تاثیر زیادی در ساختار و سلامت مغز ما داشته باشند. دنبال کردن یک رژیم غذایی تقویت کننده مغز می تواند از عملکرد کوتاه مدت و بلندمدت مغز پشتیبانی کند.

4 مرداد 1401

5 توصیه عملی برای مدیریت حمله پانیک

حمله پانیک یا پانیک اَتَک (Panic attack)، بروز دفعاتی از احساس ترس و اضطراب شدید است که هر نوبت در یک بازه زمانی بسیار کوتاه اتفاق می افتند.

31 تیر 1401

تقویت حافظه و تمرکز با چند ماده غذایی ساده

افزایش تمرکز سبب می شود سرعت و کیفیت انجام امور روزانه بهبود یابد. بهتر است بدانید که برخی مواد غذایی در افزایش تمرکز به ما کمک می کنند.

16 تیر 1401

ترکیب جادویی و راحتی که چربی سوزی را بالا می برد

برای کاهش وزن و خلاص شدن از چربی های شکمی از ترکیب ماست و بذر کتان بهره ببرید.

7 تیر 1401

آزمون غیرمتمرکز بیست وهفتمین المپیاد علمی دانشجویی در دانشگاه سمنان برگزار می گردد

رئیس گروه امور راهنمایی استعداد های درخشان دانشگاه سمنان از برگزاری بیست و هفتمین مرحله المپیاد علمی دانشجویی کشور در این دانشگاه اطلاع داد.

7 تیر 1401

آموزش مجازی در دوران کرونا سبب توسعه عدالت آموزشی شد

یک استاد دانشگاه تربیت مدرس با توجه به طولانی شدن دوران شیوع کرونا تاکید نمود: در عین حال که آموزش مجازی در دوران کرونا سبب توسعه عدالت آموزشی شد، اما ضروری است هرچه سریع تر زمینه حضور کامل دانشجویان در کلاس های درس فراهم گردد تا تمامی دانشجویان بتوانند...

23 خرداد 1401

سفرنامه تانزانیا، تجربه یک سافاری بی نظیر!

سفرنامه گردشگری که تجربه یک سافاری بی نظیر در تانزانیا را به اشتراک گذاشته است در این مقاله از خبرنگاران با هم می خوانیم.

19 خرداد 1401

آخر هفته کجا بریم؟ از نمک آبرود و آبشار ویسادار تا تنگه راگه و تالاب میانکاله

تعطیلات آخر هفته فرصت مناسبی است تا دست از زندگی پر استرس و رنگ پریده شهری بشوییم و به دامان طبیعت بی نظیر و رنگارنگ کشورمان رهسپار شویم. در این مقاله با نمک آبرود و آبشار ویسادار برای سفرهای یک روزه و تنگه راگه و تالاب میانکاله برای سفری دو روزه آشنا...

13 بهمن 1400

ثمره ای که دربی برای پرسپولیس داشت، جانشینی برای کاپیتان سرخ ها

به گزارش خبرنگاران، تیم فوتبال پرسپولیس مقابل استقلال تهران گلی را دریافت نکرد تا تساوی بدون گل سرخابی های مرکز سومین کلین شیت حامد لک در لیگ برتر فصل جاری محسوب گردد.

30 دی 1400
تعداد: (40)