قرص مداسین و درمان بیماری نقرس

به گزارش وبلاگ تور امنستان، قرص مداسین (Modacine) دارویی است که برای درمان و پیشگیری از حملات نقرس تجویز می شود. علاوه بر درمان نقرس این دارو در آمیلوئیدوز و آرتریت بهجت و تب مدیترانه ای فامیلی نیز مصرف می شود. تهوع، استفراغ، اسهال، معده درد، عوارض پوستی مثل کهیر و پایین آمدن فشار خون برخی از عوارض مصرف قرص مداسین است.

قرص مداسین و درمان بیماری نقرس

وبلاگ تور امنستان | سرویس سلامت - نقرس که با عنوان بیماری ثروتمندان هم شناخته می گردد یکی از انواع بیماری های ورم مفاصل است که با درد همراه است. نقرس در اثر افزایش اسید اوریک در خون به وجود می آید. تورم و درد بیشتر در انگشت شست پا، پاشنه پا، قوزک پا، زانو و آرنج ظاهر می گردد. مصرف زیاد مواد غذایی حاوی پروتئین به شدید شدن التهاب و درد ناشی از این بیماری دامن می زند. حدود 95 درصد از مردان و 5 درصد از زنان دچار نقرس می شوند. اگرچه درمان های دارویی برای کنترل این بیماری وجود دارد اما بهتر است با تغییر شیوه زندگی به فرایند بهبودی نقرس کمک کنید. مصرف زیاد آب در طول روز، ایده آل نگه داشتن وزن و عدم مصرف زیاد روغن می تواند به کاهش حملات نقرس در این بیماران کمک کند. مصرف میوه و سبزیجاتی مثل لیموترش، گیلاس، توت فرنگی، آلبالوی تازه، موز، گوجه فرنگی، کرفس، بامیه، کلم و جعفری برای این بیماران مفید است. قرص مداسین یکی از داروهای کنترل کننده بیماری نقرس است که مصرف آن می تواند التهاب و درد مفاصل را تا حدی کاهش دهد. در ادامه با این دارو و عوارضی که ممکن است داشته باشد آشنا می شویم.

قرص مداسین چیست و در چه مواردی استفاده می گردد؟قرص مداسین (Modacine) دارویی است که برای درمان و پیشگیری از حملات نقرس تجویز می گردد. مکانیسم اثر این دارو تعیین نیست ولی به نظر می رسد با مهار مهاجرت گلبول های سفید و کاهش تولید اسید لاکتیک توسط گلبول های سفید، موجب کاهش رسوب اسید اوریک و در نتیجه کاهش تورم و درد می گردد. علاوه بر درمان نقرس این دارو در آمیلوئیدوز و آرتریت بهجت و تب مدیترانه ای فامیلی نیز مصرف می گردد.

نقرس را می توان همانند بسکمک از بیماری های دیگر با استفاده از طب سنتی تا حد زیادی بهبود بخشید. برای آشنایی با این روش درمانی پیشنهاد می کنیم لینک زیر را مطالعه کنید.

حتما بخوانید: درمان نقرس با رژیم های گیاهی و طب سنتی

نام های دیگر، موارد مصرف، عوارض و تداخل دارویی

نام های دیگر Colcrys , Mitigare
موارد مصرف
  • نقرس
  • آمیلوئیدوز
  • آرتریت
  • تب مدیترانه ای فامیلی
  • سیروز کبدی
  • سیروز اولیه صفراوی
عوارض تهوع، استفراغ، اسهال، معده درد، عوارض پوستی، کهیر، درماتیت، پایین آمدن فشار خون، گیجی، ریزش مو، تکرر ادرار
تداخل دارویی سیکلوسپورین، نفازودون، کلاریترومایسین یا تلیتررومایسین، تتراکونازول یا کتوکونازول، اتازنایوار، دارونویر، فوزام پرنواویر، وینینوویر، لپیناویر، نلفینوویر، رتینور، یا ساکویناویر، داروهای درمان ایدز، دیگوکسین و داروهای کاهش دهنده کلسترول خون، اریترومایسین

مقدار و نحوه مصرف قرص مداسین

میزان مصرف این دارو باید حتما توسط پزشک تعیین گردد. به طور معمول میزان مصرف دارو برای رفع حملات نقرس با یک میلی گرم شروع شده و سپس هر 2 تا 3 ساعت 500 میکروگرم تا زمان تسکین درد و یا بروز عوارض جانبی گوارشی تجویز می گردد ولی کل دوز تجویزی نباید از 6 میلی گرم تجاوز کند. توجه داشته باشید که قرص مداسین در افراد مسن و یا دیابتی مستعد مسمومیت، باید با دقت فراوان تجویز گردد.

نکاتی که باید در ارتباط با مصرف قرص مداسین بدانید

  1. درباره تمام داروهایی که در حال حاضر استفاده می کنید و هر دارویی که شروع به استفاده از آن کرده اید با پزشک مشورت کنید.
  2. اگر مبتلا به بیماری های کبد و کلیه هستید درباره مصرف این دارو با پزشک صحبت کنید. ممکن است ترکیبات موجود در این دارو برای شما مضر باشد.
  3. مصرف این دارو در بارداری اکیدا ممنوع است. این دارو جزء داروهای گروه X است و ممکن است باعث مرگ یا نقص عضو جنین گردد.
  4. در صورتی که شیردهی کنید، به پزشک خود بگویید. ممکن است مصرف داروی مداسین به کودک شیرخوار آسیب برساند.
  5. دارو را طبق دستور پزشک مصرف کنید.
  6. مداسین را می توان با یا بدون غذا مصرف کرد.
  7. حتی در صورتی که احساس بهبودی کردید مصرف داروی مداسین را قطع نکنید.
  8. اگر علائم شما بهبود نیافت، یا اگر بدتر شوند، با پزشک خود تماس بگیرید.
  9. اگر از این دارو درازمدت استفاده کنید، ممکن است نیاز به آزمایش های پزشکی مداوم داشته باشید.
  10. چنانچه مصرف یک نوبت از دارو را فراموش کردید و به زمان مصرف بعدی نزدیک بودید دوز فراموش شده را رها کرده و طبق برنامه مصرف دارو را ادامه دهید. هیچ گاه برای جبران نوبت فراموش شده میزان دارو را در نوبت بعدی افزایش ندهید.
  11. هیچ گاه میزان دارو را خودسرانه افزایش ندهید. مصرف بیش از حد مداسین می تواند مرگبار باشد.
  12. گریپ فروت و آب گریپ فروت ممکن است با مداسین ارتباط داشته باشند و منجر به عوارض جانبی ناخواسته گردد. در صورت مصرف این دارو، از مصرف گریپ فروت اجتناب کنید.
  13. اگر با مصرف این دارو دچار علائمی نظیر تنفس سخت، تورم چهره، لب ها، زبان یا گلو شدید سریعا به اورژانس مراجعه کنید. این علائم نشان دهنده حساسیت به این داروست.
  14. چنانچه با مصرف این دارو دچار درد عضلانی، رنگ پریدگی، اسهال و استفراغ، تب و لرز، بدن درد، ضعف و خستگی و خونریزی غیرمعمول شدید به پزشک مراجعه کنید.

خواهشمندیم درصورتیکه تجربه مصرف این دارو را داشته و دیدگاهی در این باره دارید با دیگر خوانندگان مجله وبلاگ تور امنستان در قسمت نظرات به اشتراک بگذارید.

برگرفته از: drugs

منبع: setare.com

به "قرص مداسین و درمان بیماری نقرس" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "قرص مداسین و درمان بیماری نقرس"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید