مقایسه کیا موهاوی 8 سیلندر با هیوندای وراکروز و تویوتا پرادو

به گزارش وبلاگ تور امنستان، کیا موهاوی خودرویی شاسی بلند و مناسب برای سفرهای طولانی مدت است. این خودرو از شتاب بسیار مناسبی هم برخوردار است و آن را مدیون موتور قوی خود است. قصد داریم در این مقاله، به مقایسه کیا موهاوی 8 سیلندر با هیوندای وراکروز و تویوتا پرادو VX شش سیلندر بپردازیم.

مقایسه کیا موهاوی 8 سیلندر با هیوندای وراکروز و تویوتا پرادو

مقدمه ای بر مقایسه کیا موهاوی 8 سیلندر

طی سال های گذشته، ذائقه ایرانیان به سمت خودروهای شاسی بلند متمایل است و کمپانی های خودروسازی محصولات شاسی بلند خود را روانه بازار ایران نموده اند. بااین حال، مدتی است که وارادات این مدل خودروها که حجم موتور زیادی دارند، به ایران ممنوع شده است. به این ترتیب، برای مقایسه کیا موهاوی 8 سیلندر با خودروهای هم تراز، به اجبار باید در بین خودروهای کارنموده بازار به جست وجو بپردازیم. برای این کار، دو محصول ژاپنی یعنی هیوندای وراکروز ix55 و تویوتا پرادو 6 سیلندر را از بین رقبای مختلف مناسب یافتیم.

کیا موهاوی 8 سیلندر از نمای روبه رو

مقایسه کیا موهاوی 8 سیلندر با هیوندای وراکروز ix55

هیوندای وراکروز از سال 2007 تا 2015 روی خط فراوری هیوندای موتور قرار داشت. در سال 2009، شرکت آسان موتور این خودرو را به بازار ایران وارد کرد. هیوندای ix55 در همان ابتدای ورود، توانست در رقابت با خودروهای هم تراز محبوبیت خوبی را کسب کند.

هیوندای وراکروز طراحی ساده ای دارد و در مقایسه کیا موهاوی 8 سیلندر کمی شکیل تر به نظر می رسد. درون کابین این دو شاسی بلند 7 سرنشین، متریالی با کیفیت نسبی به کاررفته و فضای گسترده و بزرگی دارد. سواری هیوندای IX55 نیز نرم تر است.

به لحاظ فنی، هیوندای وراکروز شش سیلندر با حجم موتور 3800 سی سی و حداکثر قدرت 260 اسب بخار در مقابلِ کیا موهاوی V8 با حجم موتور بیشتر از 4600 سی سی و حداکثر قدرتِ 340 اسب بخار واقع شده است. در مقایسه کیا موهاوی 8 سیلندر با هیوندای وراکروز می توان گفت که موهاوی توان موتور بیشتر، فراوری گشتاور زیاد در دور کمتر، شتاب اولیه بهتر و سرعت زیادتر دارد. اینها همگی نتیجه تفاوت فنی این دو خودرو است.

موهاوی V8 باقابلیت چهارچرخ سنگین (4WD LOW) برای گذر از منطقه های مانند شیب های تند، ارتفاعات بالا و گشت وگذار در منطقه ها بکر، نسبت به وراکروز کارآمدتر است. هیوندای وراکروز استهلاک کمتری نیز دارد . این دو خودروی آسیایی دارای مصرف سوخت تقریباً یکسان، استاندارد آلایندگی یورو 3، امکانات و تجهیزات هم سطح هستند. با وجود قیمت تقریباً یکسان، هیوندای وراکروز بیشتر مورد توجه واقع شده است و آسان تر خرید و فروش می گردد.

نمای داخلی کیا موهاوی 8 سیلندر

مقایسه کیا موهاوی 8 سیلندر با تویوتا پرادو VX شش سیلندر

در سال 2009، تویوتا یک مدل 4 در با پیشرانه 6 سیلندر و قابلیت آفرود با نام تویوتا پرادو VX فراوری کرد که سال بعدش شرکت ایرتویا آن را به ایران وارد کرد. در مقایسه کیا موهاوی 8 سیلندر با این خودرو باید گفت که تویوتا پرادو VX با توجه به ارتفاع بیشتر و بدنه ای بزرگ تر، حجیم تر به نظر می رسد. مواد به کاررفته درون کابین جادار پرادو بسیار با کیفیت و بادوام تر است. تنها ایراد شنیده شده راجع به کابین این خودرو، کیفیت کم گرمکن جایگاه ها در بعضی از مدل های این شاسی بلند است.

نمای داخلی مقایسه کیا موهاوی 8 سیلندرتویوتا پرادو VX موتوری با حجم 3900 لیتر دارد که می تواند حداکثر قدرت 240 اسب بخار و گشتاور 400 نیوتن متر فراوری کند. درحالی که رقیب کره ای آن موتورِ 460لیتری با قدرتی بالغ بر 340 اسب بخار و گشتاور 435 نیوتن متر دارد. با وجود اینکه قدرت موتور موهاوی زیادتر است، اما سیستم انتقال قدرت و بعلاوه سیستم جعبه دنده در آنها ویژگی های یکسانی دارد.

سیستم جعبه دنده پرادو VX از نوع 5 دنده اتوماتیک است و موهاوی V8 از جعبه دنده 6 دنده تیپ ترونیک بهره می برد. کیا موهاوی V8 در شتاب اولیه و سرعت با کمی فاصله جلوتر از پرادو VX است. برای این دو خودرو سیستم ترمز خنک کننده در محور عقب و جلو به کار رفته است. بعلاوه این دو شاسی بلند از سیستم های پایداری پیشرفته ای بهره می برند.

نمای پشتی کیا موهاوی 8 سیلندر

تویوتا پرادو VX باک 150لیتری دارد که در مقایسه کیا موهاوی 8 سیلندر با باک 82لیتری، سوخت بیشتری در خود جای می دهد. البته هر دو شاسی بلند از خودروهای پرمصرف به حساب می آیند. بعلاوه هر دو از ایمنی مطلوبی بهره مند هستند و پیروز به دریافت 5 ستاره از مؤسسه ایمنی ANCAP شده اند.

تویوتا پرادو VX ازنظر تجهیزات و امکانات رفاهی خودرویی تمام عیار محسوب می گردد و در جایگاه بهتری هم واقع شده است. از قابلیت های این شاسی بلند ژاپنی می توان به مواردی چون عملکرد خوب سیستم های پایداری و سیستم ضدلرزش هنگام رانندگی در سرعت زیاد، فرمان نرم و دقیق، کنترل اتوماتیک سرعت در سرپایینی و سربالایی و فرمان پذیری مطلوبی اشاره نمود که آن را خواستنی و کارآمدتر می نماید.

اکنون اگر شما بخواهید قیمت تویوتا پرادو و کیا موهاوی را مبنای انتخاب و خرید قرار دهید، خوشبختانه هر دو در یک محدوده قیمتی بسیار نزدیک به هم هستند و در این مورد مشکل خاصی نخواهید داشت.

شما می توانید برای کسب اطلاعات بیشتر، مطلب مقایسه تویوتا پرادو 4 در با خودروهای همرده را مطالعه کنید.

سخن آخر

امیدواریم این مطلب که دربارهٔ آنالیز و مقایسه کیا موهاوی 8 سیلندر است، برای شما مفید بوده باشد. بعلاوه می توانید در سایت وبلاگ تور امنستان آگهی های خرید و فروش کیا موهاوی 8 سیلندر را مشاهده کنید.

نظر شما درباره خودروهای بالا چیست؟ نظرات و تجربیات خودتان را به وسیله ثبت دیدگاه با ما و سایر خوانندگان بلاگ وبلاگ تور امنستان در میان بگذارید.

منبع: بلاگ دیوار

به "مقایسه کیا موهاوی 8 سیلندر با هیوندای وراکروز و تویوتا پرادو" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مقایسه کیا موهاوی 8 سیلندر با هیوندای وراکروز و تویوتا پرادو"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید