موافقت واشنگتن با فروش 500 میلیون دلاری تسلیحات به عربستان سعودی

به گزارش وبلاگ تور امنستان، آژانس همکاری امنیتی دفاعی آمریکا که نهاد زیر مجموعه پنتاگون است، از موافقت وزارت خارجه آمریکا با فروش 500 میلیون دلاری سلاح به عربستان سعودی اطلاع داد.

موافقت واشنگتن با فروش 500 میلیون دلاری تسلیحات به عربستان سعودی

به گزارش گروه بین الملل وبلاگ تور امنستان، طبق اعلام یک نهاد وزارت دفاع آمریکا که مسئول فروش تسلیحات و ارائه خدمات نظامی این کشور به دیگر کشورها است، واشنگتن درصدد فروش 500 میلیون دلاری به عربستان سعودی است.

بنا بر گزارش رسانه ها، در شرایطی که قرادهای تسلیحاتی هنگفت واشنگتن به ریاض بارها با انتقادهای فعالان حقوق بشری روبرو شده است، آمریکا باز هم در حال اجرای قراردادی تازه برای فروش تسلیحات و خدمات نظامی به عربستان سعودی است.

به گزارش اسپوتنیک، آژانس همکاری امنیتی دفاعی آمریکا در یک بیانیه خبر از موافقت وزارت خارجه این کشور در مورد فروش 500 میلیون دلاری به عربستان سعودی اطلاع داد.

این نهاد دولتی که زیرمجموعه پنتاگون (وزارت دفاع آمریکا) است، مسئول فروش تسلیحات و خدمات نظامی به دیگر کشورها است.

طبق اعلام آژانس همکاری امنیتی دفاعی آمریکا، وزارت خارجه این کشور موافقت خود را با توافق 500 میلیون دلاری با عربستان سعودی به منظور ارائه خدمات نگهداری و تعمیر ناوگان بالگردهای این کشور و دیگر خدمات مربوطه اعلام نمود.

موافقت وزارت خارجه آمریکا با این قرارداد تسلیحاتی در شرایطی اجرا شده که دولت جو بایدن از ابتدای روی کار آمدن ادعا نموده است که خواستار اعمال فشار بر عربستان سعودی به منظور توقف جنگ در یمن است.

جو بایدن رئیس جمهور آمریکا بعلاوه بارها ادعا نموده که خواستار تمرکز بر موضوع حقوق بشر به اسم رکن اصلی سیاست خارجی دولت آمریکا است.

فعالان حقوق بشری طی سالیان گذشته بارها مواضع دولت های دموکرات و جمهوری خواه در زمینه تداوم فروش های تسلیحاتی آمریکا به ریاض و تاثیر این اقدامات در سیاست خارجی تهاجمی عربستان سعودی در منطقه از قبیل یمن را محکوم نموده اند.

م

منبع: خبرگزاری فارس

به "موافقت واشنگتن با فروش 500 میلیون دلاری تسلیحات به عربستان سعودی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "موافقت واشنگتن با فروش 500 میلیون دلاری تسلیحات به عربستان سعودی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید