نگران دانشجویانی هستیم که از شهرهای قرمز به دانشگاه می آیند

به گزارش وبلاگ تور امنستان، احمدی گفت: ما نگران دانشجویانی هستیم که از شهر های قرمز به دانشگاه می آیند و در این شرایط خطر ابتلای سایر دانشجویان افزایش پیدا می نماید.

نگران دانشجویانی هستیم که از شهرهای قرمز به دانشگاه می آیند

محمدتقی احمدی رئیس دانشگاه تربیت مدرس در گفت وگو با خبرنگار حوزه دانشگاهی گروه علمی پزشکی وبلاگ تور امنستان، با اشاره به احتمال حضوری شدن دانشگاه ها از 15 آبان اظهار کرد: به نظر بنده شروع حضوری شدن ناگهانی و فوری دانشگاه ها مسائلی را ایجاد خواهد نمود، ما نگران دانشجویانی هستیم که از شهر های قرمز به دانشگاه می آیند و در این شرایط خطر ابتلای سایر دانشجویان افزایش می یابد و از سوی دیگر قرنطینه کردن تعداد زیاد دانشجو پیچیدگی های خاصی دارد.

او با اشاره به اینکه مهمترین مشکل ما بعد از حضوری شدن و تجمع دانشجویان در دانشگاه، فاصله گذاری اجتماعی و رعایت پروتکل های بهداشتی در خصوص استقرار دانشجویان در خوابگاه ها خواهد بود؛ گفت: پروتکل های بهداشتی و رعایت فاصله گذاری با توجه به شکننده بودن شرایط کرونایی، اجازه استقرار عادی در خوابگاه ها همچون گذشته یعنی اسکان 5 یا 6 نفر در هر اتاق را نمی دهد و اصلا به صلاح نیست این تعداد دانشجو حتی با وجود تزریق واکسن در یک اتاق حضور داشته باشند.

احمدی ضمن بیان اینکه کلاس های حضوری عملی دانشجویان شروع شده است، توضیح داد: یکی دیگر از مسائل ما، هزینه های تغذیه دانشجویان است که بسیار رشد نموده و بودجه دانشگاه ها از این بابت بسیار شکننده است؛ امیدوار هستیم بودجه مصوب مجلس سر موقع به دانشگاه ها اختصاص یابد چرا که دانشگاه ها از جمله دانشگاه تربیت مدرس از نظر بودجه ای در شرایط تنگنا واقع شده است. در این راستا سازمان امور دانشجویان وعده یاری هایی را داده که امیدواریم محقق گردد.

رئیس دانشگاه تربیت مدرس با اعلام اینکه تمام دانشجویان و اساتید دانشگاه واکسینه شده اند، گفت: همه دانشجویان دانشگاه تربیت مدرس دز اول را دریافت نموده اند و همینطور بیشتر قریب به اتفاق دانشجویان هم نوبت دوم واکسن را هم تزریق نموده اند.

وی در ادامه اعلام کرد: احتمالا برای دانشجویانی که از شهر های مختلف به دانشگاه می آیند، نوبت بندی خوابگاه ها را خواهیم داشت و به طور مثال در دو یا سه نوبت در فواصل یک ماه و نیمه دانشجویان می توانند در خوابگاه اسکان داشته باشند.

بیشتر بخوانید: امتحانات نیمسال اول دانشگاه تربیت مدرس به صورت حضوری برگزار می گردد

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

به "نگران دانشجویانی هستیم که از شهرهای قرمز به دانشگاه می آیند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "نگران دانشجویانی هستیم که از شهرهای قرمز به دانشگاه می آیند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید