هوای البرز در شرایط قرمز قرار گرفت

به گزارش وبلاگ تور امنستان، مدیرکل حفاظت محیط زیست استان البرز گفت که وضع کیفی هوای بیشتر شهرستان های استان برای تمام گروه ها ناسالم و در شرایط قرمز و اضطرار واقع شده است.

هوای البرز در شرایط قرمز قرار گرفت

به گزارش گروه اجتماعی وبلاگ تور امنستان، فردین حکیمی گفت: بر اساس اعلام ایستگاه های سنجش آلودگی هوای استان، شاخص بر خط کیفیت هوا (ذرات معلق کمتر از 2.5) میکرون در شهرستان های اشتهارد، ساوجبلاغ و کرج به ترتیب بر روی اعداد 161، 153 و 153 واقع شده است.

وی گفت: همچنین شاخص آلودگی در شهرستان نظرآباد نیز 118 بوده که بیانگر ناسالم بودن کیفیت هوا در این منطقه برای گروه های حساس سلامت جامعه است.

مدیرکل حفاظت محیط زیست البرز گفت: بر اساس پیش بینی هواشناسی استان آلودگی هوا و پایداری جوی تا خاتمه هفته ادامه دارد.

وی به اقدامات در شرایط قرمز اضطرار اشاره کرد و بیان داشت: جلوگیری از روشن کردن آتش در معابر، سوزاندن لاستیک، عملیات قیرکاری، عمرانی و مانند آن، کاهش فعالیت های بدنی بیماران قلبی و ریوی و مبتلا به آسم، به خصوص در فضای باز، خودداری از خروج غیر ضروری از منزل و رعایت الگوی مصرف سوخت و دقت لازم در استفاده از وسایل حرارتی آبگرمکن، بخاری و تأسیسات گرمایشی به منظور جلوگیری از افزایش بی رویه درجه حرارت در فضا های مسکونی، تجاری و اداری از جمله اقدامات در این شرایط جوی است.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان البرز همچنین به وظایف نهاد ها و سازمان های ذیربط در شرایط ناسالم 200-151 بر اساس مصوبه شورای عالی ترافیک شهر های کشور اشاره کرد و گفت: در اجرای این مصوبه بایستی پلیس راهنمایی و رانندگی و فرماندهی انتظامی از تردد تمام وسایل نقلیه موتوری دارای پلاک شخصی، عمومی و دولتی فاقد برچسب معاینه فنی معتبر با توقف و اعمال قانون جلوگیری کند.

وی ادامه داد: همچنین شهرداری ها از انجام تمام فعالیت های عمرانی که موجب تشدید آلودگی هوا می شود؛ مانند ساخت و ساز های شهری، پروژه های عمرانی شهرداری جلوگیری کنند.

حکیمی اضافه کرد: در شرایط اضطرار آلودگی هوا دستگاه های دیگری همچون مراکز بهداشت و درمان، اورژانس، دستگاه های اجرایی، سازمان حفاظت محیط زیست، صنعت و معدن و سازمان پخش فرآروده های نفتی و امثال آن دارای وظایفی می باشند.

استان البرز دارای 9 ایستگاه سنجش آلودگی هوا است.

منبع: خبرگزاری دانشجو

به "هوای البرز در شرایط قرمز قرار گرفت" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "هوای البرز در شرایط قرمز قرار گرفت"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید