بک اسپلش عنصر بسیار حیاتی تزئین دکوراسیون آشپزخانه

به گزارش وبلاگ تور امنستان، بک اسپلش چیست؟ بک اسپلش (Backsplash) نوع جدیدی از پوشش های دیواری است که در آشپزخانه ها کاربرد بسیار زیادی دارد. از این پوشش ها نه تنها برای زیباسازی این فضا بلکه برای محافظت از دیوار پشت گاز صفحه ای یا سینک ظرفشویی در برابر آلودگی، چرک و کثیفی هم استفاده می گردد. در این مطلب قصد داریم شما را با انواع بک اسپلش که گاهی اوقات به اسپلش بک هم در داخل کشور معروف است، آشنا نموده و نکات و ایده های ناب و بی نظیری را با شما به اشتراک بگذاریم.

بک اسپلش عنصر بسیار حیاتی تزئین دکوراسیون آشپزخانه

انواع بک اسپلش در دکوراسیون آشپزخانه

انواع بک اسپلش را می توان متناسب با طراحی داخلی دکوراسیون آشپزخانه، رنگبندی داخلی، بودجه و حتی سلیقه شما استفاده کرد. برای آشنایی بیشتر شما با این نوع دیوارپوش های مجذوب نماینده و تازه دکوراسیون داخلی منزل، به مهمترین و محبوب ترین انواع آن اشاره می کنیم:

شیشه حرارت دیده نصب بسیار ساده ای دارد و برای هر نوع سبک دکوراسیون آشپزخانه مناسب است. در برابر خراشیدگی و حرارت هم مقاوم است و حتی با خواص ضد باکتریایی خود، تمیزی و بهداشت بالایی دارد.

لمینت نوع دیگری از بک اسپلش برای آشپزخانه است که ظاهر یکدست آن نظم بالایی به فضای شما خواهد شد. قیمت این مدل مناسب بوده، استحکام بالایی دارد و در برابر آب هم مقاوم است. رنگ لمینت ها تنوع زیادی دارد و متناسب با سلیقه های مختلف است حتی می توانید مدل های شبه سنگ و شبه چوب هم بخرید. نکته مهم این است که باید پشت سینک ظرفشویی قرار بگیرد چون اصلا مقاوم به حرارت نیست. در ضمن مراقب باشید اجسام تیز به آن برخورد ننمایند.

کوارتز لوکس ترین نوع بک اسپلش آشپزخانه است. تمیز شوندگی سریع، عدم رنگ پریدگی در برابر تابش مستقیم نور خورشید یا حرارت آشپزخانه، نصب به صورت پنل های عظیم، طیف رنگی گسترده، استحکام و دوام بسیار بالا، بخشی از مزایای این متریال هستند.

فولاد ضد زنگ مناسب برای سبک دکوراسیون صنعتی در آشپزخانه است. قیمت ارزان، مقاومت بالا در برابر حرارت و گرما و قابلیت تمیزشوندگی ساده از جمله مزایای این نوع متریال می باشد. با این حال این نوع متریال ها در برابر خراشیدگی مقاوم نیستند و احتمال بروز تغییر رنگ در آنها زیاد است.

سنگ مرمر نوع دیگری از بک اسپلش لوکس و لاکچری است که مناسب دکوراسیون داخلی لوکس آشپزخانه است. سنگ مرمر در برابر خراشیدگی، حرارت و نفوذ آب کاملا مقاوم است و جای نگرانی نیست. حتی می توانید از تنوع رنگ رگه های مختلف ساختار آن برای ست کردن اجزای مختلف استفاده نمایید.

صفحات حلبی هم گزینه دیگری هستند. منظور ما ورق های فلزی با پوشش قلع هستند که در طرح های برجسته وارد بازار می شوند. این نوع پوشش ها به اسم دیوارپوش موقت تا زمانی که بودجه کافی داشته باشید مناسب هستند تا از دیوار و کاشی های شما محافظت نمایند.

بتن طرح دار از انواع بک اسپلش برای دکوراسیون داخلی کلاسیک و یا لاکچری آشپزخانه است. این نوع متریال در برابر ضربه، حرارت و نفوذ آب مقاوم است اما تمیز شوندگی آن مقداری زمانبر و سخت می باشد. در ضمن هزینه اجرای این نوع دیوارپوش های آشپزخانه بالا بوده و احتیاج به نصاب ماهر دارد.

آجر نسوز هم گزینه ای عالی به اسم بک اسپلش پشت اجاق گاز یا گاز صفحه ای است. این نوع متریال مناسب سبک دکوراسیون داخلی سنتی، کلاسیک، روستیک و معاصر است. تنوع رنگ آن که معمولا تیره رنگ می باشد، تضاد رنگ جالبی ایجاد می نماید ضمن اینکه کثیفی را به وضوح نشان نمی دهد.

خرید بک اسپلش مناسب آشپزخانه و دکوراسیون داخلی شما

برای خرید بک اسپلش دکوراسیون داخلی آشپزخانه باید به چندین نکته توجه داشته باشید تا در نهایت به زیبایی بیشتر این فضا یاری کنید و از انتخاب خود رضایت داشته باشید:

نوع متریال بسیار اهمیت دارد و اگر به فکر ماندگاری و دوام بالا هستید، سعی کنید هزینه های بیشتری را متقبل شوید. در غیر این صورت همواره باید نگران آسیب دیدگی آنها بخاطر عوامل مختلف باشید.

رنگ بک اسپلش باید کاملا با رنگ دیوار بین کابینت و دکوراسیون کلی آن همخوانی داشته باشد. منظور ما این نیست که حتما از رنگی مشابه بهره ببرید بلکه استفاده از رنگ های متضاد هم عالی هستند.

اما در کنار این موضوع حتما دقت کنید که برای آشپزخانه کوچک باید در پی رنگ های روشن و برای آشپزخانه عظیم باید در پی رنگ های تیره باشید.

طرح و مدل بک اسپلش از نوع ساده تا سه بعدی و تزئین شده با اشکال هندسی، سلیقه ای هستند. طبیعتا قیمت بک اسپلش در مدل های طرح دار و شیک بیشتر خواهد بود اما قطعا اثربخشی زیاد آنها در زیبایی این فضا، حس بی نظیری به شما منتقل خواهد نمود.

منبع: اتاق

به "بک اسپلش عنصر بسیار حیاتی تزئین دکوراسیون آشپزخانه" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بک اسپلش عنصر بسیار حیاتی تزئین دکوراسیون آشپزخانه"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید