والیبال ایران در جمع 8 تیم برتر جهان

به گزارش وبلاگ تور امنستان، روز پنجم از هفته سوم لیگ ملت های والیبال 2022 امروز (پنج شنبه) شروع شد که در یکی از مهمترین بازی ها تیم ملی والیبال ایران در دوازدهمین و آخرین ملاقات خود از دور مقدماتی از ساعت 19:30 در حالی در گدانسک به مصاف تیم ملی صربستان رفت که شاگردان بهروز عطایی برای مسجل کردن صعود خود به جمع 8 تیم نهایی احتیاج مبرم به پیروزی داشتند که در نهایت ملی پوشان ایران به ارائه نمایشی زیبا و جنگنده با نتیجه 3 بر صفر از سد شاگردان ایگور کولاکوویچ گذشتند تا ایران با کسب هفتمین برد خود 20 امتیازی گردد و بالاتر از هلند در رده هفتم بایستد و صعود خود به مرحله نهایی را قطعی کند.

والیبال ایران در جمع 8 تیم برتر جهان

ست های این بازی با امتیازهای 35-33، 25-21 و 25-12 به سود ایران انتها یافت تا کولاوویچ با قبول این باخت مقابل بازیکنان سابق خود با همان 4 برد در رده یازدهم باقی بماند و شانس صعود به دور نهایی را با وجود داشتن یک بازی دیگر مقابل چین از دست داد.

میلاد عبادی پور، امیرحسین اسفندیار، محمدطاهر وادی، مهدی جلوه، امیرحسین توخته، صابر اسماعیل نژاد و محمدرضا حضرت پور در پست لیبرو ترکیب شروع کننده ایران مقابل صربستان بودند.

در انتها این بازی امیر حسین اسفندیار با کسب 17 امتیاز برترین بازیکن ملاقات شد و در کنار وی امیر حسین توخته با 14 امتیاز دیگر بازیکن تأثیرگذار ایران بود. بعلاوه در سوی مقابل آتاناسویچ با 13 امتیاز برترین بازیکن صرب ها بود.

بعلاوه صبح امروز آرژانتین با نتیجه 3 بر یک فرانسه پرستاره را از پیش رو برداشت تا امیدهایش برای صعود زنده بماند و آمریکا هم با پیروزی 3 بر صفر مقابل کانادا به رده سوم صعود کرد. ژاپن هم با پیروزی 3 بر یک برابر آلمان نهمین برد خود را کسب کرد و به رده دوم رسید. در جدال ته جدولی ها چین 3 بر یک بلغارستان را از پیش رو برداشت و سومین برد خود را جشن گرفت. در آخرین بازی امروز و از ساعت 22:30 تیم ملی هلند مهمان ایتالیا خواهد رفت.

رقابت های دور مقدماتی فردا(یک شنبه) پیگیری خواهد شد تا تکلیف جایگاه 16 تیم و بعلاوه 8 تیم راه یافته به دور نهایی تعیین گردد.

مرحله نهایی لیگ ملت های والیبال 2022 از 29 تیر ماه به میزبانی بولونیا ایتالیا برگزار خواهد شد و بازی ها در این مرحله به صورت حذفی برگزار خواهد شد.

جدول تیم های صعودکننده لیگ ملتهای والیبال

منبع: فرارو

به "والیبال ایران در جمع 8 تیم برتر جهان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "والیبال ایران در جمع 8 تیم برتر جهان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید