پیرترین رکوردداران دنیا را بشناسید

به گزارش وبلاگ تور امنستان، روزنه آنلاین: بیشتر انسان ها گمان می نمایند پیری سن بازنشستگی و دست کشیدن از کوشش و انتظار مرگ است اما کسانی که ما در این گزارش به شما معرفی می کنیم جور دیگری می اندیشند.

پیرترین رکوردداران دنیا را بشناسید

ما شما را با چند تن از متفاوت ترین افراد مسن جهان آشنا می کنیم.

مسن ترین فردی که در جهان در قید حیات است

آنتیسا خویچاوا، از اهالی سابق اتحادیه جماهیر شوروی ساکن جورجیا، متولد سال 1880 است. بدین ترتیب وی با 130 سال سن سالخورده ترین فرد در زمان حاضر محسوب می گردد.

مسن ترین فردی که دیگر در قید حیات نیست

لی چینگ یون یک مرد چینی است که بعد از 197 سال زندگی 23 زن و 180 نوه دارد!

لی چینگ یون از جهان رفته اما بر اساس آخرین آمار ها او مسن ترین انسان روی زمین بوده است!

خیلی ها راجع به نحوه زندگی کردن او و رژیم غذایی اش کنجکاو هستند.

راز و رمز یک زندگی طولانی چیست؟

مشاور لی چینگ یون راز داشتن یک زندگی طولانی را به او آموخته است : نداشتن استرس،آرام راه رفتن و خوب خوابیدن!

خود لی چینگ یون اعتراف نموده که در سال 1736 متولد شده و 197 سال زندگی نموده است.

مسن ترین پزشک جهان

دکتر والتر واتسون، مشهور به پاپا داک به معنی بابا دکتر، تا به حال شاهد به جهان آمدن 18000 کودک با یاری دستان خود بوده است. او در سن 100 سالگی ، بیش از 60 سال سابقه کاری پزشکی خود را پشت سر می گذارد.

مسن ترین چترباز جهان

گئورک مویس، زمانی که در سال 2009 به همراه نوه اش از بالای آسمان خراشی به پرواز در آمد به همگان ثابت کرد که او شجاعتش را با وجود گذر سن از دست نداده است. او هم اکنون 97 سال دارد.

مسن ترین کلاس اولی جهان

ما زئوکسین، 102 ساله، از اهالی چین با حضور در سر کلاس سال اول مدرسه به همگان ثابت نموده است که هیچ گاه برای تحصیل دیر نیست. او از 13 سالگی در کارخانه ریسندگی کار نموده است و هرگز فرصت ننموده بوده به اسم یک کودک بر سر کلاس درس حاضر گردد. او می گوید نشستن بر سر کلاس درس، آرزویی بوده که امروز به حقیقت پیوسته است.

مسن ترین بازیکن پینگ پنگ جهان

در طی مسابقات بین المللی پینگ پنگ 2010 در چین در بین 2000 بازیکن شرکت کننده، درتی دی لو از استرالیا با 100 سال سن، مسن ترین فرد شرکت کننده محسوب می شد. انگیزه و شوق او در این بازی ها ستودنی است.

مسن ترین زنی که هرگز ازدواج ننموده است

کلارا مدمور، 105 ساله، ساکن آمریکا، دختری که تا به حال هرگز ازدواج ننموده است. او دلیل این موضوع را مشغله بیش از حد خود در زندگی اسم نموده است. او غرق شدن کشتی تایتانیک و جنگ جهانی اول را به خوبی به خاطر دارد.

مسن ترین دریافت کننده اسکار برترین بازیگر

کریستفر پلامر بازیگر کانادایی توانست؛ در هشتاد و چهارمین دوره ی مراسم اسکار، نام خود را به اسم مسن ترین بازیگر برنده ی جایزه ی اسکار به ثبت برساند و رکورد جدیدی را خلق کند.

پلامر متولد 13 دسامبر 1929 می باشد و در هنگام دریافت جایزه 82 سال و 75 روز سن داشت، که تا به امروز هیچ بازیگری چه در میان مردان و چه درمیان زنان نتوانسته بود در این سن جایزه ی اسکار را دریافت کند، او برای بازی در فیلم شروع کنندگان برنده جایزه ی برترین بازیگر نقش مکمل شد. پیش از این هم توانسته بود همین جایزه را از جشنواره های معتبری چون بفتا و گلدن گلاب دریافت کند.

این بازیگر در آخرین دوره ی مراسم اسکار توانست رکورد جسیکا تاندی را بشکند و در صدر فهرست قرار گیرد، او بعلاوه در سال 2010 هم نامزد در یافت این جایزه شده بود که نتوانست به آن دست پیدا کند.

فیلم بعدیپلامر (بزرگترین مبارزه ی محمد علی) نام دارد که در مراحل شروعین قرار گرفته است.

او پس از دریافت جایزه احساس خود را اینگونه توصیف کرد:

نمی دانم پیرترین برنده جایزه اسکار بودن چه احساسی دارد. چارلی چاپلین هم در سن 83 سالگی اسکار افتخاری دریافت کرد و فکر می کنم او هم احساسی شبیه من داشت. من از زمانی که از مادر متولد شدم فکر سخنرانی دریافت جوایز اسکار را در فکر داشتم.

منبع: برترین ها

به "پیرترین رکوردداران دنیا را بشناسید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "پیرترین رکوردداران دنیا را بشناسید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید