کدام وام ها پرداخت می گردد؟

به گزارش وبلاگ تور امنستان، دولت طی سال های اخیر بارها وعده وام یا بخشش بدهی مردم به بانک ها را داده اما اجرایی نشده است. جدیدترین طرح تسهیلاتی دولت به کشاورزانی که از سیلاب آسیب دیده اند مربوط می گردد.

کدام وام ها پرداخت می گردد؟

به گفته وزیر کشور، کشاورزانی که بر اثر سیلاب گرفتار شده اند به وام های آن ها دو سال مهلت داده گردد.

بعلاوه گفته است: فهرست اشخاصی که کشاورزان از آن ها وام گرفته اند را به صورت دقیق تهیه گردد تا تسهیلات قرض الحسنه به آن ها دهیم و چک های آن ها برگشت نخورد.

از سوی دیگر نماینده اصفهان درخصوص استمهال وام کشاورزان و دامداران می گوید: وزیر جهاد کشاورزی در 18 دی ماه در نامه ای به رییس مجلس بیان نمود که امهال اصل وام های دریافتی کشاورزان خسارت دیده موضوع قانون، مرتبط با کشاورزان بوده و تنها مواردی از جمله زراعت، باغبانی، پرورش دام و طیور، آبزیان، جنگلداری و مرتعداری را شامل می گردد.

با وجود این موضوع اپراتور تلفنی بانک مسکن در استان ایلام به وبلاگ تور امنستان می گوید: هیچ مصوبه ای برای بخگرددگی وام کشاورزی وجود ندارد. اگر هم مصوبه ابلاغ گردد تنها وام چند نفر را پوشش می دهد و بقیه کشاورزان باید اقساط وام خود را پرداخت نمایند.

اپراتور تلفنی این بانک در استان کرمان نیز شرح می دهد: مصوبه خاصی برای بخگرددگی وام کشاورزان سیل زده نداریم. فکر نمی کنم تا انتها سال وامی بخشیده گردد.

وام پرداخت می گردد؟

حال با این شرایط مسوولین اعلام نموده اند که به ساکنان استان های سیل زده وام بلاعوض پرداخت گردد.

بنابراین با توجه به خسارات سبل به استان ها دولت به بخش عمده ای از استان های کشور وعده پرداخت وام کشاورزی و خسارت سیل و زلزله داده است.

پیگیری که وبلاگ تور امنستان نشان می دهد که بانک ها با پرداخت این وام های تکلیفی مشکل دارند. وام هایی تکلیفی معمولا با نرخ سود پایین و با بازپرداخت طولانی پرداخت می گردد که در شرایط فعلی با وجود کسری منابع، پرداخت این نوع تسهیلات به صرفه نیست.

تجربه نشان داده که بانک ها در عملکرد تکلیفی پیروز نبوده اند، به طور مثال آن ها نتوانستند به وعده دولت برای پرداخت وام ودیعه به مستاجران عمل نمایند، بنابراین این احتمال وجود دارد که نه تنها در پرداخت وام بلکه در بخگرددگی وام نیز به مشکل برخورد نمایند.

با توجه به شرایط بانک ها به نظر می رسد تا انتها سال وامی به کشاورزان پرداخت نگردد. از سوی دیگر عدم پرداخت وام ها نیز بخشیده نگردد.

منبع: تجارت نیوز

به "کدام وام ها پرداخت می گردد؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کدام وام ها پرداخت می گردد؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید