11 تله توریستی در سن پترزبورگ که باید اجتناب کرد

به گزارش وبلاگ تور امنستان، سن پترزبورگ، این شهر فرنگ رنگ به رنگ، جاهای دیدنی زیادی دارد که گردشگران را مسحور خود می نماید. اما گاهی بعضی از آن ها مثل سراب اند که نباید گول شان را خورد؛ چون هم جیب مان را خالی می نمایند، هم وقت مان را به هدر می دهند.

11 تله توریستی در سن پترزبورگ که باید اجتناب کرد

بازدید از شهرهای پردنیاگردی مثل سن پترزبورگ، قطعا مسائل خاص خودش را دارد. اولا شما تنها دنیاگردی نیستید که به این شهر سفر می کنید و دوما این شهر هم می داند که همواره دارای دنیاگرد خواهد بود. البته وقتی سفر می کنید، انتظار می رود بیشتر از همواره پرداخت کنید و گاهی در جاذبه های دنیاگردی مشهور، مجبور می شوید مدت ها در صف منتظر بمانید. با این حال بهتر است بدانید که برخی از این جاهای تماشای، تله توریستی هستند و نباید به دام شان بیفتید، چون هم باید بیش از مقدار هزینه کنید و هم وقت خود را از دست دهید. در ادامه تله هایی که در تور سن پترزبورگ ممکن است با آن روبرو شوید را معرفی می کنیم.

اگر می خواهید برای تعطیلات برنامه سفر بریزید، ما به شما در انتخاب برترین تور یاری می کنیم؛ برای انتخاب تورهای ترکیبی روسیه، می توانید به یاری وبلاگ تور امنستان تورهای آژانس های همکار را مشاهده و قیمت آن ها را مقایسه کنید؛ ما این امکان را فراهم نموده ایم تا بتوانید به راحتی و در کمترین زمان، سفرتان را مقرون به صرفه تر از همه جا برنامه ریزی کنید.

آفر تور روسیه

صف های طولانی موزه ها

ساعت ها انتظار در بیرون موزه های مشهور در سن پترزبورگ دور از انتظار نیست. موزه ها ظرفیت محدودی دارند و بیشتر دنیاگردان می خواهند از آن ها تماشا نمایند. یک روش برای فرار از چنین موقعیتی، رزرو تور است که زمان ورودی خاصی دارد و تضمین می نماید که شما در همان ساعت معین وارد موزه شوید.

اگر نمی توانید چنین پولی را برای رزرو تور پرداخت کنید، می توانید آخر وقت به این موزه ها سر بزنید. بیشتر گروه های دنیاگردی صبح زود به این مکان ها می فرایند تا در ساعت های آغازین صبح و به محض باز شدن موزه وارد شوند. قبل از رفتن، حتما ببینید ساعت کار موزه به چه صورت است. موزه هرمیتاژ و موزه روسیه تا اواخر روز (ساعت 21) باز هستند. از این فرصت بهره ببرید و از صف های طولانی مقابل موزه ها و انبوه جمعیت دنیاگردان فرار کنید.

تاکسی های فرودگاه

به محض اینکه به سالن ورودی فرودگاه پالکوو می رسید، رانندگان متعددی به استقبال مسافران می فرایند و پیشنهاداتی برای ارائه سرویس می دهند. احتمالا آن ها واقعا راننده هستند و سوار شدن به ماشین آن ها از لحاظ امنیت، مسئله ای نداشته باشد، اما قطعا می خواهند دو برابر قیمت های معمول از شما پول بگیرند. پیشنهاد هیچ یک از این افراد را قبول نکنید؛ مودبانه درخواست شان را در نموده و به بیرون سالن بروید، جایی که می توانید تاکسی های فرودگاه را ببینید. آن ها برایتان با یک قیمت ثابت تاکسی می گیرند و در کمترین زمان ممکن، تاکسی شما را سوار می نماید. اگر هنوز پول خود را به روبل تبدیل ننموده اید، از راننده بپرسید که دلار قبول می نماید یا خیر.

تاکسی های سیاه

تاکسی های سیاه هم مثل تاکسی های فرودگاه به سراغ تان خواهند آمد، اما قیمت هایشان سرسام آور است. این تاکسی ها شب ها، یعنی وقتی که ماشین کمی در خیابان ها است، بیرون می آیند.

اگر می خواهید از هتل یا رستوران خارج شوید و ماشین بگیرید، حتما کارمندی آنجا هست که به شما یاری کند که تاکسی بگیرید. اگر هیچ ماشینی پیدا نشد و مجبور شدید از تاکسی های سیاه بهره ببرید، حتما سر قیمت به توافق برسید و حتی قیمت را روی کاغذ بنویسید تا در انتهای جهت راننده زیر حرفش نزند و اختلاف ایجاد نگردد.

عکس های خیابانی

در نقاط مهم دنیاگردی مثل میدان کاخ یا کلیسای جامع سنت ایزاک، بازیگرانی را می بینید که با لباس های قرن هجدهمی و شبیه لباس های کاترین کبیر یا پیتر کبیر، در خیابان راه می فرایند. این افراد معمولا برخورد بسیار محبت آمیز ای دارند و برخی از آن ها به زبان انگلیسی هم صحبت می نمایند. به محض برقراری ارتباط چشمی، به شما پیشنهاد می نمایند که با آن ها عکس بگیرید و امیدوار هستند که شما در خصوص قیمت سوالی نپرسید. اگر دوست دارید چنین عکسی بگیرید و از سن پترزبورگ به یادگار ببرید، اول در خصوص قیمت سوال بپرسید تا بعدا پشیمان نشوید. عکس گرفتن با حیوانات نیز در روسیه یکی از تله های پرطرفدار توریستی است.

فروشگاه الیسیو (Eliseev)

فروشگاه الیسیو به تازگی بازسازی و بازسازی شده است و با دکور منحصر به فرد و تخصص در غذا و غذاشناسی، دنیاگردان زیادی را جذب می نماید. البته لازم هم نیست که این فروشگاه را به طور کامل از برنامه سفر خود حذف کنیم؛ گشت و گذار و بازدید از دکوراسیون داخلی فوق العاده زیبای آن واقعا ارزشش را دارد.

اینجا بعلاوه می توانید سوغاتی های جالبی مثل شکلات، دسر و... پیدا کنید. همه این محصولات به زیبایی بسته بندی شده اند و برای هدیه دادن گزینه خوبی محسوب می شوند، اما باید بدانید که قیمت های بالایی هم دارند. برخی اقلام مثل خاویار یا پنیر را می توانید در سوپرمارکت های معمولی به قیمت های خیلی پایین تری نسبت به این فروشگاه خریداری کنید. تنها تفاوت آن ها در بسته بندی شان است.

استارباکس

در روسیه استارباکس مترادف است با قهوه گران قیمت. در حقیقت استارباکس روسیه در دنیا با عنوان گران ترین استارباکس شناخته می گردد. با این حال اینجا همواره پر از دنیاگردان و مردم محلی است که گویا تمایل دارند چنین هزینه های زیادی را بپردازند.

اگر در سن پترزبورگ هوس قهوه کردید، می توانید به جای استارباکس به یکی از کافی شاپ های محلی بروید؛ سن پترزبورگ کافی شاپ های متعدد و خوبی دارد که شما را ناامید نمی نماید و قیمت قهوه هم در آن ها یک چهارم استارباکس است.

بازارهای خیابانی

اگر اهل چانه زدن باشید، خرید سوغات از بازارهای محلی ممکن است ایده مجذوب کنندهی به نظر برسد. بهتر است از بازارهای خیابانی زیاد خرید نکنید، چون هیچ کنترلی بر قیمت یا کیفیت در این بازارها وجود ندارد. علاوه بر این، اگر سایر فروشندگان ببینند که شما چیزی می خرید، ممکن است حریص شوند و بیشتر اصرار نمایند که از آن ها هم خرید کنید. اگر خواستید چیزی خریداری کنید، حتما از جاهای دیگر هم قیمت بگیرید و کالاهای گران را بدون جست وجو، فورا نخرید.

راهنمای تور

پس از ورود به یک موزه، چه موزه هرمیتاژ باشد و چه کاخ کاترین در پوشکین، احتمالا چند نفر از مردم محلی را خواهید دید که به شما نزدیک می شوند و ادعا می نمایند راهنمای تور هستند که مجوز هم دارد و تورهای مختلف به زبان های گوناگون اجرا می نمایند.

نیازی نیست با این افراد رفتار پرخاشگرانه داشته باشید. برخی از آن ها واقعا راهنمای تور هستند و می خواهند کسب عایدی نمایند. با این حال در شهرهای شلوغی مثل سن پترزبورگ، بعید است که فردی با داشتن چنین تخصصی به استخدام شرکت های متعددی که در این زمینه فعالیت دارند، در نیامده باشد. قبل از اینکه پیشنهاد چنین افرادی را قبول کنید، حتما از قیمت و کیفیت خدمات اطمینان حاصل کنید.

تماشای پل های متحرک

وقتی در تابستان به سن پترزبورگ سفر می کنید، تماشای پل های متحرک در شب یکی از لذت بخش ترین کارهایی است که باید انجام دهید. بیشتر مردم محلی و دنیاگردان در اطراف پل قصر (Palace Bridge)، یکی از پرطرفدارترین مکان ها برای تماشای این پل ها، جمع می شوند که روی رودخانه نوا (Neva) واقع شده است. چیزی که مردم فراموش می نمایند، این است: در آن ساعت از شب تمامی پل ها جمع می شوند و مترو هم دیگر کار نمی نماید.

حتما دقت کنید در آن سمت پل باشید که اقامتگاه تان واقع شده است، در غیر این صورت باید هزینه زیادی صرف تاکسی کنید تا شما را به مقصد برساند، چون باید جهت دورتری برای رفتن به آن سوی رودخانه را طی کند. علاوه بر این، در آن ساعت از شب تاکسی زیادی در خیابان پیدا نمی گردد.

فروشندگان خیابانی

فروشندگان خیابانی معمولا به طور استراتژیک، در مناطقی بساط می نمایند که در نزدیکی هیچ سوپرمارکتی وجود نداشته باشد و دنیاگردان نیازمند آب و خوراکی های دیگر باشند. آن ها آب معدنی، انواع نوشیدنی، بستنی یا تنقلاتی می فروشند که برای دنیاگردان گرسنه مجذوب کننده باشد. قیمت ها معمولا بالاتر از سوپرمارکت های معمولی است. اگر دوست ندارید در چنین موقعیتی قرار بگیرید و پول اضافی خرج کنید، از قبل غذا و نوشیدنی خریداری کنید.

جیب برها

سفر به روسیه در مجموع سفری امن است و خطری دنیاگردان را تهدید نمی نماید. شهرهای بزرگی مثل سن پترزبورگ هم در طول روز و هم شب ها برای مسافران امن است. مساله ای که باید به آن توجه داشته باشید، جیب برها هستند. از آنجایی که معمولا دنیاگردان همگی در مکان های مشهور و پرطرفدار هستند، جیب برها خوب می دانند چه کسی را هدف قرار دهند. آن ها حتی وارد موزه ها می شوند، پس حتما همواره مراقب کیف و وسایل خود باشید. پاسپورت خود را در جای امن و جدا از پول و وسایل باارزش قرار دهید تا در صورت به سرقت رفتن پول یا کیف، حداقل مدارک شناسایی تان را به همراه داشته باشید.

اگر می خواهید روزی به این شهر سفر کنید و قبل از سفر تمامی جاذبه های آن را بشناسید و برای سفرتان برنامه ریزی کنید، می توانید لیست کاملی از جاهای تماشای سنت پترزبورگ را در وبلاگ تور امنستان مشاهده کنید و به اطلاعاتی مثل موقعیت مکان روی نقشه، آدرس دقیق، تصاویر و بعلاوه جاذبه های رایگان این کشور دسترسی داشته باشید.

منبع: کجارو / independent.co.uk / theculturetrip.com

به "11 تله توریستی در سن پترزبورگ که باید اجتناب کرد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "11 تله توریستی در سن پترزبورگ که باید اجتناب کرد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید