از آنتالیا به سوی کاش: سفری در امتداد خط ساحلی جنوب ترکیه

به گزارش وبلاگ تور امنستان، آنتالیا

روز اول

این ماجراجویی را از آنتالیا آغاز کنید. از فرودگاه می توان به راحتی یک تاکسی به مقصد مرکز شهر گرفت یا با پرداخت 4 لیره ترک، همین مسافت را با اتوبوس شماره 600 طی کرد. حتما چند شبی را در کاه لچیِ پرهیاهو، قلب مملو از تاریخ شهر آنتالیا سپری کنید. در بدو ورود، زمانی را صرف گشت و گذار در بازارهای بی کران، قهوه خانه های سنتی و تفرجگاه های زیبای ساحلی اختصاص دهید.

از آنتالیا به سوی کاش: سفری در امتداد خط ساحلی جنوب ترکیه

قدمی به سمت پارک کارالی اوغلو بزنید و نظری به کوهستان خوش منظره تاوروس بیندازید و سپس تلوتلو خوران از میان گربه های ساکن پناهگاه حیوانات بگذرید و اگر هم دوست داشتید، مدتی به نوازش بچه گربه های بازیگوش بپردازید. پس از آن، در ساحل دنج مِرمِلی تنی به آب بزنید و از آب زلال و شفافش نهایت لذت را ببرید.

روز دوم

به کسانی که دل و جرأت بیشتری دارند، پیشنهاد می گردد که روزشان را به قایق سواری و کانوسواری اطراف آنتالیا بپردازند. تورهای زیادی هستند که شما را به محل این تندآب های خروشان می برند. این فعالیت ها باعث می گردد حسابی آفتاب بخورید و بعلاوه منظره نابی را از جنگل های باشکوه سرو روییده در امتداد تنگه به شما می دهد.

اُلمپوس

روز سوم و چهارم

اتومبیلی اجاره کنید و جهت جاده ساحلی به سمت کاش را شروع کنید. سطح جاده از کیفیت بسیار مطلوبی برخوردار و علائم راهنمایی فراوانی نیز در آن به کار رفته است. البته برای کسانی که عادت به رانندگی در سمت چپ جاده دارند، رانندگی در سمت مخالف در ابتدا کمی سخت خواهد بود. راهنمایی خودرو در آشفته بازار جاده های ترکیه هم خیلی مفرح به نظر نمی رسد. اگر نخواستید تن به رانندگی دهید، اتوبوس های عمومی شما را از همین جهت به مقصد خواهند رساند.

اُلمپوس جاده ای آرام و طولانی و باریک که در اعماق دره ای قرار گرفته است. بسته به اینکه به چه اندازه زمان برای آرامش و گردش در ساحل احتیاج دارید، یک تا دو شب در آنجا اطراق کنید. آنجا مکانی دل انگیز برای دوستداران طبیعت است و خانه های ییلاقی درختی ای دارد که می توان در آن ها نشست و چای نوشید و گورزلِمه نوش جان کرد. گورزلمه نوعی کلوچه است اما تُند و نمکدار و البته لذیذ، کمی شبیه به پنکیک و محتوای آن غذاهایی چون اسفناج و گوشت است و حتما باید در مدت اقامت در ترکیه امتحان گردد. در المپوس، می توان در میان خرابه ها و ویرانه ها به کاوش پرداخت و از ساحل بکر و تماشای آن لذت برد و تنی به آب نسبتا گرم دریایش زد.

حتما شبی را به کوهستان چیرالی و تماشای زبانه های آتش همواره فعال و البته رازآلود چیمارا اختصاص دهید؛ شعله های آتشی که به صورت طبیعی از دل سنگ ها و صخره های کوه بیرون می آید و برترین زمان برای تماشا این پدیده سحرآمیز شب هنگام است. پس از پیاده روی نسبتا کوتاهی به سمت چیمارا، به محیط اردوگاه مانندی می رسید که گردشگران دیگر در آنجا آتشی بر پا و موقتا اطراق نموده اند و روی آتش خوراکی کباب و بساط چای محیا می نمایند.

کاش

روز پنجم و ششم

در طی جهتتان در امتداد جاده ساحلی المپوس به کاش، منظره دریای پرتلألو به گونه ای است که گویی شما را به سمت خود فرامی خواند. سواحل متعددی در امتداد این جاده است که ارزش توقف و هرچه بیشتر بهره مند شدن از آب و هوای مدیترانه ای را دارد. یادتان باشد که از پیش در کاش اتاق رزرو نموده باشید، زیرا که در غیر این صورت سخت گیر می آید. کاش دهکده ماهیگیری کوچک و دوست داشتنی ای است که مغازه ها و رستوران های فوق العاده ای برای سیاحت دارد. چند تا حوله ترک به عنوان سوغاتی خریداری کنید. آمفی تئاتر شهر مشرف به دریا است و می تواند جای باصفایی برای لذت بردن از یک نوشیدنی گوارا باشد. اگر هم دلتان هوای ساحل کرد، به ساحل کاپوتاس بروید؛ ساحلی شنی با آبی فیروزه ای رنگ که با وسیله نقلیه، بیست و پنج دقیقه از کاش فاصله دارد. اگر هوا، هوای ساحل رفتن نبود، به سونا بروید و حتما حمام ترکی را امتحان کنید. مجددا، احتیاج به رزرو از قبل هست.

روز هفتم

با غذاهای اغوانماینده، بازارها و سواحل جنوبی ترکیه خداحافظی کنید و به وسیله فرودگاه دالامان که دو ساعت با کاش فاصله دارد، به خانه برگردید. البته، به عنوان آخرین بازدیدها، در همین مسافت بین شهر تا فرودگاه هم می توان توقف هایی داشت و از سواحلی که در جهت وجود دارند، بهره لازم را برد.

منبع: theculturetrip.com

منبع: کجارو

به "از آنتالیا به سوی کاش: سفری در امتداد خط ساحلی جنوب ترکیه" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "از آنتالیا به سوی کاش: سفری در امتداد خط ساحلی جنوب ترکیه"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید