بزرگداشت حافظ به صورت مجازی برگزار می گردد

به گزارش وبلاگ تور امنستان، تهران (پانا) - حسن بلخاری رئیس انجمن آثار و مفاخر فرهنگی به مناسبت 20 مهرماه و روز بزرگداشت حافظ شیرازی، در پاسداشت مقام این شاعر و غزلسرای برجسته ایرانی به صورت مجازی سخنرانی می نماید.

بزرگداشت حافظ به صورت مجازی برگزار می گردد

به گزارش مهر، حسن بلخاری رئیس انجمن آثار و مفاخر فرهنگی از برگزاری مراسم بزرگداشت حافظ به مناسبت 20 مهر و روز بزرگداشت این شاعر ایرانی اطلاع داد.

خواجه شمس ُ الدّینْ محمّدِ بن بهاءُالدّینْ محمّدْ حافظِ شیرازی (زاده 727 هجری قمری - درگذشته 792 هجری قمری در شیراز)، مشهور به لِسان ُ الْغِیْب، تَرجُمانُ الْاَسرار، لِسان ُ الْعُرَفا و ناظِم ُ الاُولیاء، شاعر فارسی زبان سده هشتم ه جری قمری شیراز است. تولد او را بعضی از مورخان 717 هجری قمری و بعضی دیگر 727 هجری قمری می دانند. بعضی تخمین می زنند سال وفات حافظ نیز 792 هجری قمری بوده است.،

حافظ از محبوب ترین شعرای ایران زمین است که با گذشت قرن ها، آثارش نه تنها در ایران بلکه در سراسر نقاط دنیا به شهرت رسیده است. موضوع اشعار حافظ بسیار متنوع بوده و از شعرهای او در موسیقی سنتی ایرانی، هنرهای تجسمی و خوشنویسی استفاده می گردد.

برنامه سخنرانی مجازی رئیس انجمن آثار و مفاخر فرهنگی فردا یکشنبه 20 مهر از ساعت 14 از حساب کاربری اسکای روم این انجمن به نشانی:

https://www.skyroom.online/ch/farhang/anjomanmafakher پخش می گردد.

علاقه مندان می توانند با فشردن گزینه میهمان بیننده این سخنرانی باشند. همچنین این سخنرانی به وسیله صفحه اینستاگرام انجمن آثار و مفاخر فرهنگی به نشانی:

https://www.instagram.com/anjomanasarmafakher2 نیز پخش می گردد.

منبع: خبرگزاری پانا

به "بزرگداشت حافظ به صورت مجازی برگزار می گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بزرگداشت حافظ به صورت مجازی برگزار می گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید