ادبیات

کامل ترین دیوان ترکی نظام الدین امیر نوایی منتشر شد

به گزارش خبرنگاران در تبریز، غلامرضا رزمی، پژوهشگر و مولف این مجموعه گفت: از امیر علی شیر نوایی به عنوان بزرگترین شخصیت ادبی تاریخ زبان ترکی یاد می گردد که 28 اثر از 30 اثر وی به این زبان انتشار یافته است.

20 شهریور 1402

مودودی: نباید بگذاریم ریشه های ایرانی بخارا خاموش گردد، خواهرخواندگی باخرز و بخارا به کجا انجامید؟

خبرنگاران- نام بخارا برای کسانی که تاریخ را ورق زده اند و علاقه به ادبیات دارند، آشناست. شهری که روزگاری در جان ایران ریشه داشت و امروز در ازبکستان قرار گرفته و ما آن را جزئی از ایران فرهنگی می دانیم. شهری که به دلیل قرار گیری در مسیر جاده ابریشم، شاهد...

22 خرداد 1402

ترکمنستان برای حکیم نظامی داستان سرای ایرانی بزرگداشت برگزار کرد

به مناسبت بزرگداشت داستان سرای نامی ایرانی، حکیم نظامی همایشی در سالن اجتماعات رایزنی فرهنگی سفارت جمهوری اسلامی ایران در عشق آباد مرکز ترکمنستان برگزار گردید.

22 اسفند 1401

اوت لت یعنی چه و اوت لت چه تفاوتی با خرید عادی دارد؟

ما بخشی از زمان سفر را به خرید از فروشگاه ها و مراکز خرید مقصد اختصاص می دهیم تا ضمن خرید وسیله ای به عنوان یادگاری برای خود، برای خویشاوندان نیز سوغاتی مناسبی را خریداری نماییم. این برنامه حتما هزینه های قابل ملاحظه ای را به خود اختصاص می دهد و همین،...

3 اسفند 1401

شبه جزیره بالکان ، 10 تا از بهترین مکان های کشورهای بالکان

در حالی که ممکن است بالکان یک منطقه شلوغ و جو نا آرام سیاسی گذشته را به یاد شما بیاورد اما امروزه این ناحیه تبدیل به یکی از مقاصد مشهور گردشگری شده است. کشورهای بالکان با انواع فرهنگ های مختلفی که در آن وجود دارد، و منظره ها باورنکردنی از جزایر گرفته تا...

28 دی 1401

قرار فردا با طنین مرگ بر آمریکا

نماهنگ قرار فردا ویژه گرامیداشت 13 آبان و روز ملی مبارزه با استکبار جهانی، در واحد شعر و موسیقی صدا و سیمای چهارمحال و بختیاری فراوری و آماده بهره برداری شد.

11 آبان 1401

6 فیلم کمترشناخته شده مارتین اسکورسیزی که حتما باید ببینید

مارتین اسکورسیزی فیلم های مشهور و جذابی دارد اما بعضی از فیلم های این کارگردان برجسته هالیوود آن چنان از طریق رسانه ها و عموم منتقدین مورد توجه قرار نگرفته است. با این حال بعضی از این آثار چیزی از بهترین فیلم های اسکورسیزی کم ندارند و مستحق توجه بیشترند.

5 مهر 1401

چرا و چگونه باید به بچه ها خود زبان دوم بیاموزیم؟

دنیای مدرن و پویا به طور جدی قوانین خود را در حال توسعه دیکته می نماید. تسلط بر زبان انگلیسی از سن 4 سالگی به بعد به کودک اجازه می دهد تا به طور مطلوب در فضای اطراف قرار گیرند و موانع ارتباطی را تجربه نکند. با بازی کردن، کودک به سرعت آغاز به تسلط بر دنیا می...

13 مرداد 1401

تفال به حافظ 12 تیر ماه 1401

فال گرفتن از آثار ادبی، از باور های کهن این مرز و بوم است. در گذر زمان ساکنان این خاک به ادیبانی که گمان می بردند بهره ای از کلام حق دارند رجوع می شد. با این حال، اما در گذر زمان تنها تفال به حافظ در فرهنگ عامیانه ما به جای مانده است.

1 مرداد 1401

زبان شناسی تروفی ها در فاینال فانتزی 7 ریمیک؛ چگونه با تروفی داستان بگوییم؟

ابتکار روایی از طریق تبدیل عناصر غیرروایی به روایی میسر می شود. این مهم به خصوص درباره بازی های ویدیویی صادق است؛ با تبدیل مکانیک هایی که در ابتدا با هدف قرار گرفتن در گیم پلی یا کمپین تبلیغات بازی خلق شده اند به ابزارهای داستان سرایی، میتوان به نوآوری...

9 تیر 1401

آزمون غیرمتمرکز بیست وهفتمین المپیاد علمی دانشجویی در دانشگاه سمنان برگزار می گردد

رئیس گروه امور راهنمایی استعداد های درخشان دانشگاه سمنان از برگزاری بیست و هفتمین مرحله المپیاد علمی دانشجویی کشور در این دانشگاه اطلاع داد.

7 تیر 1401

آثار جشنواره کتاب با موضوع آب داوری شد

ایرنا/ براساس آخرین خبرهای بدست رسیده و گزارش های منتشر شده، آثار جشنواره کتاب با موضوع آب داوری شد.

26 خرداد 1401

ز کوی یار می آید نسیم باد نوروزی

خبرگزاری دانشجویان ایران(خبرنگاران)- شعر نوروزی

23 خرداد 1401

ادبیات نمایشی ، عکس روز نشنال جئوگرافیک

نمایش کتاب ها در دل تئاتری رویاییبرخی وقت ها تغییر کاربری، می تواند تحولات عظیمی در فضای شهری خلق کند، بطوریکه، موقعیت و جایگاهی بهتر برای مکان ها و جاذبه هایی که در گذشته می درخشیدن و الان به مکانی متروکه تبدیل شده اند، ایجاد می گردد.

9 اردیبهشت 1401

برترین روستاهای شمال برای زندگی بعد از بازنشستگی

تنها در استان گیلان بیش از 2 هزار و 600 روستا وجود دارند که می تواند مقصد سفر یا گردشگری باشد. چه برسد به اینکه روستاهای استان مازندران و گلستان را هم در نظر بگیریم. پیدا کردن برترین روستاهای شمال برای زندگی از میان این تعداد روستای شمال کشور، کاری بس سخت...

14 اسفند 1400

پویش ملی نذر کتاب در گیلان برگزار می گردد

خبرنگاران/گیلان معاون فرهنگی ارشاد اسلامی گیلان با اشاره به برگزاری پویش ملی نذر کتاب، گفت: هدف رساندن کتاب به دست علاقه مندانی است که امکان خرید ندارند.

6 اسفند 1400

نشست آنالیز و تحلیل زندگی و اشعار فرخی یزدی

به گزارش خبرنگاران ، این نشست های هفتگی با موضوع معرفی کتاب، نقد و آنالیز داستان و بعلاوه ترجمه روزهای شنبه و تحت عنوان نشست ادبی نون برگزار می گردد.

25 بهمن 1400

توضیحاتی درباره حاشیه اخیر پیش آمده برای برنامه یلدا در تلویزیون

منصور ضابطیان پس از گذشت چند روز از حاشیه های پیش آمده برای ویژه برنامه یلدای شبکه دو سیما، با انتشار ویدئویی در فضای مجازی، ماجرا را از منظر سازندگان برنامه تشریح کرد و آن را به تکنیک زنده نمایی نسبت داد.

22 بهمن 1400

کدام برنده نوبل را می شناختید؟

آموزشگاه سوئد در دو سال اخیر دست به انتخاب برندگانی زده که نه تنها قابل پیش بینی نبودند بلکه بسیاری از مخاطبان آن ها را نمی شناختند.

4 آبان 1400

دوستت دارم؛ داستانی جنایی از عشق تا نفرت

به گزارش خبرنگاران؛ رمان پلیسی- جنایی دوستت دارم با نام فرعی هیچ چیز از نفرت به عشق نزدیک تر نیست نوشته باربارا ابِل، با ترجمه ای از الهه جمدیان و از سوی نشر قطره منتشر شد.

28 مهر 1400
تعداد: (33)