بیست و یک راه کار خانگی مؤثر جهت بادزدگی ، 2

به گزارش وبلاگ تور امنستان، ماست معمولی سرد را به ناحیه ای که دچار سوختگی شده بزنید. پس از 5 تا 10 دقیقه، به آرامی آن را با آب سرد بشویید. حتی می توانید صورت خود به باترمیلک (شیری که کره آن گرفته شده است) آغشته کنید.

بیست و یک راه کار خانگی مؤثر جهت بادزدگی ، 2

مترجم: رزیتا ملکی زاده

منبع:راسخون

ماست

ماست معمولی سرد را به ناحیه ای که دچار سوختگی شده بزنید. پس از 5 تا 10 دقیقه، به آرامی آن را با آب سرد بشویید. حتی می توانید صورت خود به باترمیلک (شیری که کره آن گرفته شده است) آغشته کنید.

آب و مایعات دیگر

مقدار زیادی آب، آب میوه های سالم، و سوپ مصرف کنید. این کار به هیدراته مجدد (تأمین مجدد آب پوست) کمک خواهد کرد.

داروهای گیاهی

محل سوختگی را با دم کرده گیاهانی مانند گزنه، بابونه، نعناع، بومادران آسیاب شده، سرخارگل، و یا گل همیشه بهار شستشو دهید. روغن بابونه آلمانی حاوی کامازولن یعنی ترکیبی است که به تسکین قرمزی و التهاب پوست کمک می کند. تنتور بابونه و نونی (noni) به کاهش سوزش و آزردگی کمک می کند. کرم هایی که حاوی روغن جوجوبا و یا موم می باشند برای رفع آفتاب سوختگی به خوبی عمل می نمایند.

روغن های عصاره ای

می توانید روغن اسطوخودوس یا روغن ترنج را در آب وان حمام بریزید. گیاهان و روغن های عصاره ای می توانند باکتری ها را از بین برده و پوست را تسکین دهند. دوش گرفتن مکرر با آب خنک و یا حمام کردن می تواند به کاهش التهاب کمک کند. می توانید روغن نارگیل خالص را بر روی پوست استفاده کنید، به این دلیل که دارای خواص ضد میکروبی است. استفاده از گیاهان دارویی برای تسکین التهاب پوست یکی از بی خطرترین راه ها جهت درمان بادزدگی است.

استراحت

بیش از حد فشار آوردن به خود موجب تعرق شده که ممکن است منجر به از دست رفتن آب بدن شود. از دست دادن آب بدن ممکن است به سردرد خفیف بیانجامد. بنابراین، به قدر کافی استراحت کنید.

کره درخت شی

پوستی که دچار سوختگی یا بادزدگی شده است، در معرض پوسته پوسته شدن قرار گرفته است. شما نمی توانید از این امر جلوگیری کنید، اما می توانید از لوسیون های آرام بخش و یا مرطوب نماینده چندین مرتبه در روز استفاده کنید. از کرم هایی که حاوی کره شی (Shea Butter)، کره کاکائو و یا ویتامین E می باشند، استفاده کنید. این کرم ها می توانند به بازگرداندن مواد مغذی ضروری به پوست کمک کرده و می توانند فرایند درمان را سرعت بخشند.

مرهم لب

لب ها به خصوص در برابر باد زدگی آسیب پذیر می باشند. از یک مرهم لب با کیفیت بر روی لبهای خشک خود استفاده کنید.

چای سیاه

از یک لیف حمام یا حوله کوچک تمیز جهت آغشتن چای سرد تازه دم بر روی پوست سوخته استفاده کنید. اسید تانیک موجود در چای سیاه به آرام ساختن پوستی که دچار آفتاب سوختگی شده، کمک می کند. همچنین کمک کرده، تعادل PH مجدداً به حالت اولیه بازشود.

قطره چشم

قطره های چشمی بدون نسخه و یا اشک مصنوعی می توانند به مرطوب ساختن چشم ها کمک کرده و موجب کاهش خارش شوند.

کمپرس سرد

کمپرس سردی را بر روی ناحیه آسیب دیده قرار دهید.

باد زدگی چیست؟

در صورتی که نمی دانید معنای باد زدگی چیست، توضیحی در مورد آن در این قسمت ارائه می کنیم. به عبارت ساده، قرمزی پوست ناشی از باد را بادزدگی گویند. قرار گرفتن بیش از حد در برابر باد ممکن است موجب قرمزی همراه با درد، التهاب و خارش شود.

مولکول های چربی موجود در لایه سطحی پوست شما به حفظ رطوبت کمک می نمایند. آنها از پوست در برابر باد و آفتاب شدید محافظت می نمایند. اما قرار گرفتن طولانی مدت در برابر باد سرد و شدید می تواند چربی را از بیرونی ترین لایه پوست شما از بین برده و آن را خشک و ترک خورده نماید. در نتیجه، پوست ممکن است ترک خورده، قرمز، و متورم به نظر رسد. باد ممکن است علائم آفتاب سوختگی را تشدید سازد، اما خود به طور مستقیم باعث سوختن پوست نمی شود.

انجام ورزش های زمستانی در روزهای ابری ممکن است احتمال آفتاب سوختگی را افزایش دهد. بودن در ارتفاعات بالا، برای مثال در بالای کوه های برفی، می تواند احتمال آفتاب سوختگی را افزایش دهد. اشعه UV می تواند از ابرها گذشته در نتیجه خطر آفتاب سوختگی را حتی در روزهای ابری کم نسازد. در واقع، وجود ابرها ممکن است منجر به تابش شدیدتر شود، به این دلیل که پرتوهای خورشیدی ممکن است به پایین ابرها منعکس شوند.

از آنجا که بادهای خنک شدت گرما و احساس سوزش را کاهش می دهند، بعضی افراد تمایلی به استفاده از عینک آفتابی ندارند. آنها از لوسیون های ضد آفتاب استفاده نکرده و در پی پوشش و عینک آفتابی نخواهند بود. در نتیجه، این افراد در معرض سوختی ناشی از اشعه UV قرار گرفته و باقی می مانند. آنها ممکن است دچار خشکی، درد، خارش، حساسیت به لمس، و تورم ناحیه قرار گرفته در معرض این اشعه شوند. رنگ پوست هم ممکن است تغییر کند.

اگرچه علائم می توانند به طور طبیعی از بین بفرایند، اما بایستی اقدامات احتیاطی را به منظور جلوگیری از تماس بیش از حد با خورشید، حتی در روزهای سرد و بادی اتخاذ کنید. خشکی و سوزش می توانند پوست شما را به شدت تحت تأثیر قرار دهند. استفاده از کرم های ضد آفتاب بر روی پوست جهت محافظت از باد زدگی کافی نیستند.

اقدامات پیشگیرانه شامل پوشیدن لباس های محافظ، استفاده از مرهم لب همراه با کرم ضد آفتاب، پوشیدن کلاه های پشمی، روسری، شلوار بلند، عینک آفتابی با محافظ UVA و UVB، دستکش، و غیره، و جستجوی سایه بان است. هنگامی که به ورزش های زمستانی می پردازید، بایستی از وسایل مناسبی مانند ماسک اسکی در حین اسکی کردن استفاده کنید. کرم های ضد آفتاب با یک مرطوب نماینده و یا وازلین می توانند مانع از دست رفتن چربی پوست گردند. بنابراین از آن در برابر باد زدگی محافظت می نمایند.

منبع: راسخون

به "بیست و یک راه کار خانگی مؤثر جهت بادزدگی ، 2" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بیست و یک راه کار خانگی مؤثر جهت بادزدگی ، 2"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید