خیابان شیشه ای مرکز کجاست؟

به گزارش وبلاگ تور امنستان، در تهران امروز نماهای مختلف ساختمانی از سنگ و آجر گرفته تا شیشه و فلز را می توان پیدا کرد که بر چهره شهر خودنمایی می نمایند.اما امروز اگر دقت کنیم متوجه می شویم که اندازه استفاده از شیشه در نمای ساختمان ها به نسبت دیگر مصالح افزایش قابل ملاحظه ای یافته است به طوری که نمای برخی ساختمان های شیشه ای است.

خیابان شیشه ای مرکز کجاست؟

وبلاگ تور امنستان -مهدی پور کهن : این در حالی است که آیین نامه های ساختمانی، استاندارد 35 درصد را برای سطح مورد استفاده جهت پنجره ها در نظر گرفته است.مرکز بازار شیشه تهران در خیابان خیام منطقه ما آنچنان هم که فکر می کردیم شلوغ نیست. در قسمتی از این خیابان حال و هوای پیاده روهای دو سوی آن عوض می گردد و عابرانی که طول این پیاده روها را بالا و پایین می نمایند می توانند انعکاس تصویر خود را بر در و دیوار ببینند چنانکه گویی وارد یکی از راهروهای آینه ای در شهر بازی شده اند، البته با این تفاوت که برای ورود به این خیابان لازم نیست بلیت بخرند.

قصه های خواندنی تهران را اینجا دنبال کنید

در بدو ورود اولین موضوعی که جلب نظر می نماید سکون و آرامش است که فضا را در بر گرفته و البته در این مورد به خصوص این سکون و آرامش به هیچ وجه پیغام خوبی ندارد، حداقل برای متصدیان و دست اندرکاران بازار شیشه که اینطور است. رکود ساخت و سازهای ساختمانی تأثیر خود را بر بازار شیشه هم گذاشته است.

شیشه های رفلکس به سبب خاصیت بازتاب دهندگی و مزیت دید انحصاری از داخل به خارج و بعلاوه عملکردی که در دفع بیشتر اشعه های مضر خورشید دارند بسیار مورد توجه قرار گرفته اند. بیشتر شیشه های رفلکس موجود در بازار خیام را محصولات چینی تشکیل می دهند. البته نوع مرغوب تر این نوع شیشه، ساخت کشور بلژیک است.

قبلا شاید شیشه ها در نمای ساختمان ها چندان به چشم نمی آمدند، اما امروزه شیشه های رنگارنگ و آینه گون نه تنها خود را به ما نشان می دهند بلکه چشم انداز ای قرینه از خیابان و شهر را به ما می نمایانند. شاید اگر شهر تهران در محاصره دود وگرد وغبار نبود با چشم انداز و دورنمای زیباتری از این شهر طرف می شدیم؛ شهری شیشه ای و پر از انعکاس.

گرچه بنکدارها و فروشندگان جزء داخلی در منطقه ما چاره ای جز صبر و انتظار برای گشایش بازار ندارند، اما کارخانه های فراوری نماینده با توجه به شرایط منطقه ای توانسته اند به نوعی خود را از زیر سایه رکود داخلی بیرون بکشند و در کار صادرات شیشه برای خود بازاری دست و پا نمایند.

نوع دیگری از شیشه های مورد استفاده در ساختمان سازی که در بازار خیام زیاد پیدا می گردد فلوت های رنگی هستند که با توجه به کیفیت خوب و رنگ های زیبا بسیار مورد استفاده قرار می گیرند. این شیشه ها برخلاف رفلکس ها بازتاب دهنده نیستند، اما با توجه به کیفیت و زیبایی قابل قبولی که دارند در پنجره های نمای ساختمان مورد استفاده واقع می شوند.

معمولی ترین شیشه های بازار خیام که به راحتی پیدا می گردد همان شیشه های بی رنگ معمولی است که بیشتر در فضای داخلی خانه ها استفاده می گردد و از نظر کیفیت و کاربرد در مرتبه پایین تری نسبت به شیشه های فلوت قرار می گیرد. این محصول از سوی کارخانه های فراوری نماینده با تفاوت قیمتی در حدود 2 تا 4 هزار تومان در بازار خیام ارائه می گردد.

منبع: همشهری آنلاین

به "خیابان شیشه ای مرکز کجاست؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خیابان شیشه ای مرکز کجاست؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید