طرز تهیه کیک پنیر خانگی

به گزارش وبلاگ تور امنستان، دوست دارید برترین کیک پنیر زندگی خود را میل کنید؟ ما امروز این جا هستیم تا طرز تهیه کیک پنیر بی نظیری را با شما به اشتراک بگذاریم. هیچ چیز مانند یک کیک پنیر لطیف و سبک در کنار چای داغ نمی تواند خستگی یک روز پرمشغله را از تن آدم بیرون کند. شما هرچه قدر هم که خسته و بی حوصله باشید، به محض آن که یک تکه از این کیک شیرین و خامه ای مانند را بچشید و بوی وانیلی آن را زیر بینی خود حس کنید، برای لحظاتی هم که شده خستگی خود را فراموش می کنید.

طرز تهیه کیک پنیر خانگی

حال اگر این کیک پنیر را خودتان درست نموده باشید، علاوه بر حس خوش کیک، حس خوش هنرمند بودن هم به سراغ شما می آید و کیفتان همه جوره کوک می گردد! اگر مایلید تمامی این احساسات وصف ناپذیر را باهم تجربه کنید، ما این جا در کنار شما هستیم تا در این لحظات شعف آمیز، شما را با طرز تهیه کیک پنیر همراهی کنیم.

مواد لازم جهت طرز تهیه کیک پنیر

برای لایه زیرین کیک

  • بیسکوییت سبوس دار 250 گرم
  • کره ذوب شده 100 گرم
  • شکر 1/4 پیمانه (50 گرم)

برای لایه رویی کیک

  • پنیر خامه ای پرچرب 900 گرم (به دمای اتاق رسیده باشد)
  • شکر 200 گرم
  • خامه ترش پرچرب 240 گرم (به دمای اتاق رسیده باشد)
  • عصاره وانیل 1 قاشق چای خوری
  • آب لیموی تازه 2 قاشق چای خوری (اختیاری)
  • تخم مرغ 3 عدد (به دمای اتاق رسیده باشد)

این اندازه مواد اولیه حدود 12 اسلایس می گردد که برای 10 تا 12 نفر مناسب است.

طرز تهیه کیک پنیر

  1. فر را با دمای 170 درجه سانتی گراد روشن کنید و سینی آن را در وسط قرار دهید.
  2. بیسکوییت ها را در غذا ساز بریزید و هنگامی که کاملا پودر شدند، کره و شکر را به آن اضافه کنید و خوب هم بزنید. مواد را که حالت شنی شکل پیدانموده اند درون یک قالب کمربندی بریزید و با ته یک لیوان یا هر وسیله دیگری آن را فشار دهید تا کاملا فشرده گردد. سپس دور قالب را با فویل بپوشانید.
  3. پنیر خامه ای و شکر را به وسیله همزن برقی با سرعت میانه هم بزنید تا مخلوط یکدست و خامه ای گردد. حال خامه ترش، عصاره وانیل و آب لیمو را اضافه کنید و هم بزنید تا مواد کاملا مخلوط شوند. تخم مرغ ها را یکی یکی اضافه کنید و بعد از هر بار اضافه کردن هم بزنید. پس از اضافه کردن آخرین تخم مرغ، هم زدن را متوقف کنید.
  4. مواد رویی را درون قالب که از بیسکوییت پرشده است بریزید و با یک کاردک روی آن را کاملا صاف کنید. یک ماهی تابه بزرگ که قالب شما کاملا در آن جا گردد بردارید و درون آن آب جوش بریزید. قالب را در این ماهی تابه پرشده از آب جوش بگذارید و ماهی تابه را درون فر قرار دهید.
  5. پخت این کیک حدود 1 ساعت زمان می برد. هنگامی که مطمئن شدید کیک پنیر شما آماده است، فر را خاموش کنید. حال در فر را تا نیمه باز بگذارید و اجازه دهید حدود 1 ساعت کیک پنیر شما به همان حالت بماند. سپس روی کیک را بپوشانید و آن را حداقل 4 ساعت درون یخچال بگذارید.

اکنون کیک شما آماده است. می توانید با مواد دلخواه، روی آن را تزئین کنید.

  • آماده سازی مواد کیک پنیر 45 دقیقه و پخت آن 1 ساعت زمان می برد. حدود 4 ساعت یا بیشتر هم باید درون یخچال باشد.
  • کل زمان آماده سازی تا سرو کیک پنیر حدود 6 ساعت زمان می برد.

طرز تهیه کیک پنیر ژاپنی

برای تهیه کیک پنیر ژاپنی، ابتدا پنیر خامه ای، کره و شیر را روی بخار آب به روش بن ماری ذوب کنید تا یک دست شوند. سپس بگذارید این ترکیب سرد گردد. حال آرد و نشاسته را الک و به مخلوط پنیر خامه ای سردشده اضافه کنید. به حالت دورانی هم بزنید تا کاملا مخلوط شوند. زرده و سفیده تخم مرغ را جدا کنید.

سفیده ها را همراه با شکر آن قدر هم زنید تا پف نمایند و کف مانند شوند. سپس زرده ها و وانیل را هم بزنید و به ترکیب پنیر خامه ای اضافه کنید. اکنون مخلوط پنیر را به سفیده ها اضافه کنید و آرام و به صورت دورانی هم بزنید. سپس به همان صورتی که کیک پنیر را در فر درست کردید، این کیک را هم درست می کنید.

طرز تهیه کیک پنیر تنوری

جهت تهیه کیک پنیر تنوری ابتدا باید خمیر آن را آماده کنید. برای این کار کره، شکر، وانیل، آرد گندم، آرد برنج و نمک را کاملا باهم ترکیب کنید تا یک خمیر نرم و یک دست به وجود بیاید. حال روی خمیر را بپوشانید و نیم ساعت به آن استراحت دهید. پس از نیم ساعت خمیر را در قالب پهن کنید و حدود 20 دقیقه آن را در فر قرار دهید تا بپزد.

در این فاصله تخم مرغ ها را با همزن خوب هم بزنید تا یک دست شوند. سپس پنیر خامه ای، شکر، نشاسته ذرت، پوست پرتقال رنده شده، وانیل، ماست چکیده و خامه را اضافه کنید و هم بزنید. مواد را روی خمیر خنک شده بریزید و کیک پنیر تنوری را 45 دقیقه تا 1 ساعت درون فر قرار دهید. 5 دقیقه آخر گریل را روشن کنید تا روی کیک شما طلایی گردد. پس از این مدت، کیک را بیرون آورید و بگذارید خنک گردد. سپس در یخچال قرار دهید.

طرز تهیه کیک پنیر آلمانی

برای طرز تهیه کیک پنیر آلمانی آرد، کره، شکر، تخم مرغ، وانیل و بیکینگ پودر را در ظرفی بریزید و با دست ورز دهید. هنگامی که حالت خمیری شکل پیدا کرد، آن را در کیسه فریزر بگذارید و نیم ساعت در یخچال نگه دارید. در این مدت پنیر کوارک، روغن، شیر، شکر و وانیل را داخل ظرفی بریزید و هم بزنید. سپس پودر پودینگ را به مواد بیفزایید و هم بزنید. حال وقت آن است که تخم مرغ ها را دانه دانه اضافه کنید. خمیر را کف قالب پهن کنید و مواد را روی آن بریزید. قالب را در فر بگذارید تا بپزد.

دستور کیک پنیر خامه ای

در طرز تهیه کیک پنیر خامه ای باید کره و پنیر را با هم زن بزنید تا یک مخلوط یک دست داشته باشید. سپس شکر را اضافه کنید و آن قدر هم بزنید تا مخلوط سفید گردد. تخم مرغ ها را یکی یکی بیفزایید و سپس وانیل و آب لیمو را اضافه کنید. آرد و بیکینگ پودری را که از قبل الک نموده اید، در 3 مرحله اضافه کنید. مایه کیک را در قالب بریزید و حدود 45 دقیقه تا 1 ساعت به آن موقع دهید تا بپزد.

رمز و رازهای یک کیک پنیر بی نظیر

  • قبل از آغاز به کار، تمامی مواد اولیه باید حتما به دمای اتاق رسیده باشند.
  • شما می توانید از پنیر ماسکارپونه در مواد اولیه طرز تهیه کیک پنیر بهره ببرید.
  • برای آن که کیک پنیر شما ترک نخورد، حتما در پخت آن از ماهی تابه آب جوش بهره ببرید.
  • شما می توانید به جای لایه بیسکوییتی، از کیک ساده اسفنجی بهره ببرید.
  • هرچه به جزئیاتی که در طرز تهیه کیک پنیر گفته شده است توجه بیشتری داشته باشید، کیک خوشمزه تری خواهید داشت.
منبع: اسنپ مارکت

به "طرز تهیه کیک پنیر خانگی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "طرز تهیه کیک پنیر خانگی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید